Christer Olson Kollektivtrafikbarometern 2012 Högsby Utdrag
Christer Olson st intervjuer per år sedan 2001! Resfrekvens % (+1) (-2) (+-0) (+1) Målsättning 2013: 35% ska göra en KLT-resa minst en gång/mån
Christer Olson Kundnöjdhet 2012 Fördelat på resfrekvens Procent nöjda
Christer Olson Kundnöjdhet 2012 Målsättning 2013: 66% Resenärer KLT och 48% Allmänheten KLT
Christer Olson i procent Samtliga tillfrågade, 1200 st Kundnöjdhet 2012 KLT som företag samt senaste resan
Christer Olson Varumärkesprofil KLT 2012
Christer Olson Differens Varumärkesprofil KLT
Christer Olson MARKNADSANDEL TOTALT KALMAR LÄN Totalt 2012 I jämförelse med alla färdmedel har kollektivtrafiken ca 8,4% marknadsandel (8,5% 2011) I jämförelse med alla motoriserande färdmedel i länet är marknadsandelen för kollektivtrafiken ca 10,4% (10,5% 2011).
Christer Olson Sammanfattning 2012 Nöjdheten minskar bland allmänheten och icke-resenärer (image och varumärket skadat) Faktorer som popularitet och prisvärde minskar dramatiskt Stor frustration och tydligt missnöje för funktionaliteten i biljettsystemet, i kombination med flera prishöjningar samt stora strukturella förändringar i pris- och betalsystem. Drivkrafter på resandet (kunskap och relevans) är stabila, vilket bekräftar en svagt positiv resandeutveckling (+1,1%, exkl Ö-tåg, +4,6% inkl Ö-tåg). Skillnaden mellan vad KLT är och KLT gör fortsätter att öka, nu är gapet över 35%. Varumärkessatsning!