Formativ bedömning i itslearning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Advertisements

Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Bedömning och betygsättning av studenters läranderesultat
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Från Fanta till Fleece Lokal pedagogisk planering Biologi åk 5
Alla brinner för något…!
Formativ: för att göra eleven medveten om sitt lärande
Handlingsplan för matematikutveckling
Bedömning av professionell kompetens
Historia/SO En resa bakåt i tiden med dagens verktyg.
Högskoleförberedelse
Välkommen Skriv ditt namn på en glasspinne och ställ den i muggen.
Självvärdering 13 november 2013 Henrik Svensson.
Arbetsplan för skolbiblioteket
Förbättringsområde enligt handlingsplan: ___________________________________ Mål: ________________________________________ Aktivitet (åtgärd/förändring.
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Syftet med en personlig handlingsplan
Eller formativt lärande…
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Hej och välkomna!.
Bedömning.
Att synliggöra lärande
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Learning study / Lesson study. Lesson Study började i Japan i organiserat skick för mer än 50 år sedan. Det är en process där ett lärarlag arbetar tillsammans.
Lärplattformstankar Herrestadskolan  Lärplattform. Vad innebär det för er?
TIDSSCHEMA PROCESSER OCH ÅTGÄRDER UTVECKLANDE AV LÄRMILJÖER  I lärande utnyttjar man systematiskt autentiska miljöer och resurser – Det omkringliggande.
Mall för alignmentmatris
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
BFL i Lilla Edet - 2 år 27 oktober 2014.
Skolutveckling på riktigt - ett formativt förhållningssätt i alla led.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Skolutveckling via digitala medier
Bedömning – en resa med eleverna
Utmaningar i arbetet med BfL
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
Att följa lärande Kap 3 Dylan Williams
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
IUP och Maxcel Matriser + Excel = sant…. Hur det startade…  Traditionella utvecklingssamtal  Föreläsning om ELUS våren 2008  Elevledda utvecklingssamtal.
Nätverk kursplanepiloter
BFL Bedömning för lärande
Planering Tydliggöra Strukturera Kommunicera Utvärdera Bedömning Kartlägga Värdera Synliggöra Återkoppla Utvärdera.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Vilka är vi? GR Utbildning Pedagogiskt Centrum Sandra Svensson.
Bedömning Matriser Tillfälle 3 1. Till idag Läst Pettersson Konstruerat matris, 2.
Formativt och Summativt
Minskat transportbehov Hämta barnen! Träna! Handla mat Till jobbet.
Bedömning för lärande = Ett förhållningssätt
Förskolechefsträff Välkomna. Dagens arbete Kenth inleder med lite ekonomi Arbetsgång för barn i behov av stöd Implementering av läroplanerna.
Jag och min iPad Praktiska exempel från ett elev- och lärarperspektiv
"Att tydliggöra kunskapskrav - arbete med källor och källkritik”
Elev loggbok.
FORMATIV BEDÖMNING BEDÖMNING FÖR LÄRANDE.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Utmaningar i arbetet med BfL Anders Jönsson Högskolan Kristianstad.
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
Teknisk rapport Fråga? Bakgrund = Vad, varför, åt vem Experimentellt = hur, mätning, test, analys, simulering Resultat = vad hände, hur blev det Slutsats.
Computational thinking progression F-9
Bedömning för lärande Erfarenheter från arbetet med respons
Planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till vår styrmodell
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Mall: Konsekvensanalys (digital)
Formativt lärande.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
BFL, allmänna råden, gröna matriser
Presentationens avskrift:

Formativ bedömning i itslearning Opening screen: title of presentation and presenter’s name Mattias Torstensson

Plan formativ bedömning? från planering till rapportering itslearnings verktyg i processen Planeraren matriser, matrisbedömning och rapport frågor Plan

Bedömning som formar (bild från Anders Jönsson, MAH) Är detta något nytt? Nej detta har alla bra pedagoger alltid gjort

Var är jag. - Förkunskaper Var ska jag Var är jag? - Förkunskaper Var ska jag? – Mål, kriterier och uppgift Hur kommer jag dit? - Plan & delmål Gör! Hur gick det? - Formativ bedömning

Variera i vilken ordning man arbetar i helklass, enskilt och i grupp

Testa Planeraren Bedömningsmatriser Använd verktygen på andra ställen i processen Elever gör digitala aktiviteter tillsammans, ger diskussion Låt elever skapa med verktygen, ex test

Opening screen: Logo with tagline Use this format for high contrast as a holding screen before you start.