Grupp 3 Elias Sylwan, Evelina Svensson, Cassandra Mattsson, Johan Åberg & Cyndie Vintilescu Höst- & Vinterkollektion 09/10.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÅsaMia Alteryd EQverkstan
Advertisements

Behandlingsfas 1, hjälpmedel
Muntliga nationella prov i svenska
Rekrytering till underhåll – framgångskriterier och fallgropar Baserat på en undersökning av Filip Adielsson, hösten 2011 Version 1.
Begreppsschema – Krönikor
Den Glada Internationella Vänskaps Veckan.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
Innovationsfinansiering
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Välkommen! Stormöte 4 februari 2014 Ortsutveckling FLENS STAD.
Arbetsgång för e-postfrågor •Frågor kommer in via eller webbformulär •Kategoriseras automatiskt som ”Fråga” •Skickas till e-postansvarig.
Kort om | skötselråd.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Att skriva en artikel.
DÖDSBRAND OFFRENS HÄMND
Vilka är vi? Utväg barn/ungdom
Introduktion till block 3, 4 och 5 26/9. Examination, Seminarier & workshops  Block 3  Seminarium: Rollspel utifrån Paths to a green world  Seminarium:
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
Tanken med presentationen Det här är en basal power point-presentation av Göteborgs universitet, framtagen med studentmålgruppen i åtanke. Tanken är att.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
Ett arbetsområde om poesi
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Kommunikationsplanens delar
Reportern Frågor på raderna Frågor mellan raderna
BO OCH LEVA. Jag ska resa ett halvår och tänkte slå två flugor i en smäll – min kompis behöver en lägenhet och jag slipper betala hyra, så jag hyr ut.
Utlämnande av allmän handling
Fantastisk litteratur: skräck och den gotiska berättelsen
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
BO OCH LEVA INTRODUKTION AV KAPITLET Hur undvika vräkning Samboregler
Vem är du?.
Marknadsföringsdag 25 sept 2014 Hur når vi ut till nya elever och får dem att plugga hos oss?
URBANISERING Kapitel 7 Vad är en stad?  Enligt EU: minst invånare, befolkningstäthet 500inv/km 2  Administrativt område  Område med urban karaktär.
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
1. Var förberedd och ha ett tydligt budskap!
Alla har rätt till läsning – läsombud gör det möjligt Johanna v.Rutenberg
LIFT: Den egna planen DEN EGNA PLANEN Ett av målen med LIFT, och din slutredovisning.
Webben som reflektions- och analysverktyg i den digitala textens framskridande Sylvana Sofkova Hashemi Internkonferensen i Webvetenskap 25 maj 2009.
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 2 september 2013.
En säker e-tjänst till vården
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Frågesport om funktionshinder
© Aktivt Ledarskap Sverige AB Matglädje. © Aktivt Ledarskap Sverige AB Presentation och överlämning - NKI Slutkund.
Syfte: Undervisningen ska stimulera elevernas lust att tala, skriva, läsa och lyssna och därmed stödja deras personliga utveckling. Eleverna ska ges möjlighet.
Utveckla skrivandet.
Presentation av Ta ej bort detta. Om du gör det är det brott mot våra regler. Reglerna hittar du under sidan OM KLASSKLUR. Läs de innan nedladdning.
Elev loggbok.
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Namn på presentationen Riktigt rolig PowerPoint > Fokusera på ett intressant ämne per sida > Skriv brödtexten kort, koncist och i 24 punkter.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Studieteknik – Konsten att plugga mindre Fredrik Stenmark Plugga hårdare.
Sunderby SK - en värdefull förening -. SISU Idrottsutbildarna – Sunderby SK Lilla Sundis Cup 2012 (fotboll) SSK:s styrelse Sprids till övriga sektioner.
Lära för livet!.
Mål v.49 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Träna svenska A och B Häfte 9 Familj Relationer.
Nationella proven i svenska
Helhet och allsidighet
Tidningens historia.
Introduktion till PowerPoint 2007
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Grupp 3 Elias Sylwan, Evelina Svensson, Cassandra Mattsson, Johan Åberg & Cyndie Vintilescu Höst- & Vinterkollektion 09/10

Tillvägagångssätt Målgrupp? Kreativ brief Text Layout Presentation

Persona 1 & 2 Persona 1 Trendord: Nitar, hårt & mjuk, metallic, utskärning, sammet, remmar. Vem: Yngre kvinna, år, modemedveten, bor i stad med mer än invånare, läser modebloggar, utseendet viktigt, social, bekräftelsebehov, bryr sig mer om stilen än kvalitén. Persona 2 Trendord: Lager på lager, mocka, romantisk grunge, stickat, paisely, tweed. Vem: Kvinna, år, karriärsmedveten, snyggt och funktionellt, bekvämt och genomtänkt, mamma (?), viktigt med kvalité, tränar, självsäkra och kapitalstarka, läser gärna modemagasin.

Persona 3 & 4 Persona 3 Trendord: Guld, paljetter, djurmönstrat, päls, satin, lyx. Vem: Kvinna år, ”jetsetare”, vill synas, elegant, attityd, storstad, internationell, champagne, maxad kredit, äter sunt, glitter och glamour, singel (?), läser bloggar och magasin, är vräkig. Persona 4 Trendord: Avskalat, traditionellt, tweed, ridstövlar, klassiskt skinn. Vem: Den medvetna storstadsmannen, år, högstatusyrke, vill synas, framgångsrik, kvalité, god ekonomi, singel eller sambo, välfriserad, använder hudkräm, tränar minst 3/ggr i veckan.

Kreativ brief Vad vill vi berätta? Till vem? Vad ska målgruppen: - veta? - tycka? -känna? -göra? Hur underbygger vi detta i kommunikationen?

Textproduktion Alla fick skriva varsin text utifrån vår kreativa brief. Tidsbegränsning för att skapa kreativitet. Ny gemensam text, baserad på allas utkast. Svårt att skriva tillsammans, lätt att fastna vid ordval och formuleringar. Svårt att hålla alla delar i huvudet samtidigt Därefter… Layout och PowerPoint…