Affärsbeskrivning [Projekttitel …]

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Advertisements

Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta Maria Landgren Sveriges innovationsmyndighet.
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Statistikmodulen Omicron Syntax Data AB Framåt.
Uppgiften i PowerPoint
Nyttorealisering på 10 min
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Access med Sebastian och Robert
E-post juni 2013.
Videokonsultation med medborgare
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Individuellt utvecklingssamtal - mall
Enkel dator teknik Tips och tricks.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
Problemformulering Vad är problemet eller behovet– gapen i våra resultat? Vad: Vad påverkas? Är det specifikt? Innehåller det ett implicit förslag till.
Instruktion för imagePROGRAF Print Plug-in. tdo.se | webshop.tdo.se Om plug-in för office är installerad visas den här i alla office program. Den ser.
HS-utmaningen Kickoff
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Affärsidé - företagets vägvisare
BIDRAG Lån Stipendium Royalty Aktier
Intressenter OL108A.
1:a Möte Offert process Avsluts process
BBIC: Öppenvård planering och uppföljning
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Reko fjärrvärme Vad innebär det för fjärrvärmeföretagen?
Infogad sidfot, datum och sidnummer syns bara i utskrift (infoga genom fliken Infoga -> Sidhuvud/sidfot) J Luleå Lina Groth Johan Lundström.
Barns delaktighet _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
OBS Material bearbetat av GBG: Stad
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Reseproduktion och försäljning
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Knappar i artikelredaktionen som formaterar texten:
Aktiviteter och upplevelser
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Agenda Produktutveckling Patent Entreprenörskap Affärsplan.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
BESTÄLLARE Avses den person eller organisation som i förväg försäkrar sig om ett visst resultat fokus på effektmål För beställare startar projektets livscykel.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Produktens olika delar
Enkel dator teknik Tips och tricks. Välja storlek och radavstånd Här väljer du storlek på texten vi vill att ni använder 14 p till rubriker och 12 p till.
På vissa datorer behöver du trycka på F5 för att starta bildspelet.
Anpassa informationen i sidfoten: 1. Klicka på knappen ”Sidhuvud/Sidfot” på fliken ”Infoga”. 2. Kryssa i de olika delarna du vill ha i presentationen.
Infogad sidfot, datum och sidnummer syns bara i utskrift (infoga genom fliken Infoga -> Sidhuvud/sidfot) Innovationer uppstår ofta i samverkan – vi vill.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Microsoft® Office Word 2007-utbildning
Validering inom Lärarlyftet
Sälja en produkt eller tjänst
Evenemangsrubrik Evenemangsintroduktion Evenemangsunderrubrik Datum
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Rapporter.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Presentation av affärsplan
Mer om bildspelets formatering och layout och en hel del repetition
Din företags-broschyr
Vilka vi är Northwind Traders
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Company name Your name(s).
Company name Your name(s).
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Presentationens avskrift:

Affärsbeskrivning [Projekttitel …] 2017-04-07 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten bredvid VINNOVA-loggan. 1. Klicka på knappen ”Sidhuvud/Sidfot” på fliken ”Infoga”. 2. Kryssa i de olika delarna du vill ha i presentationen. Notera skillnaden mellan ”Uppdatera automatiskt” och ”Uppdatera inte” för datum i sidfoten. Det förra innebär att dagens datum alltid visas i presentationen. I fältet ”Sidfot” kan du med fördel ange titeln på föredraget eller mötet. Affärsbeskrivning [Projekttitel …]

Vi tror på det här affärskonceptet för att … INSTRUKTION: Behåll rubrikerna som de är, och skriv er egen text med 18 punkters storlek under. Befintlig text inom [ … ] är en vägledning. [Varför ska VINNOVA välja att investera pengar i verifiering av detta affärskoncept, och hur kan genomförandet av projektet bidra till att gynna tillväxten i Sverige?]

Behov (Need) [Vilket problem vill projektgruppen lösa? Vem är kunden/kunderna som äger detta problem? Har kundens verkliga behov verifierats och i så fall hur? Om potentiella kunder har kontaktats, beskriv utfall och relationer.]

Erbjudande till kund (Approach) [På vilket sätt vill ni lösa kundens problem – vad är kunderbjudandet? Hur ska ni tjäna pengar – vilken affärsmodell ska tillämpas?]

Konkurrensfördelar (Benefit over cost) [Vad är det som gör er vara/tjänst unik? Varför ska kunden välja just er lösning?]

Marknadssituation (Competition) [Beskriv översiktligt marknaden (mikro – makro) och uppskatta om möjligt dess storlek och tillväxt. Finns det några existerande alternativa lösningar? Beskriv dessa och förklara på vilket sätt de skiljer sig i jämförelse med ert angreppssätt.]

Affärskonceptets befintliga status [Beskriv i vilket stadie (utvecklingsfas) konceptet befinner sig för närvarande. Beskriv en eventuell prototyp eller liknande om en sådan har utvecklats. Beskriv eventuella tekniska hinder/problem som måste lösas för att produkten skall kunna nå marknaden. Om projektet genomgått förverifiering (VFT-1) – ange kortfattat vilka resultat som uppnåtts.]

Team och kompetens [Beskriv projektdeltagarna och deras roll i projektet. Beskriv vilket behov av kompetens (på kort och längre sikt) som behövs för att genomföra verifieringsprojektet.]

Milstolpe 1 (MS-1) [Start: Slut: Kostnad: Ange projektetappens aktiviteter och målsättningen med dessa. Ange vilka personer som ska delta och hur de är involverade (% arbetstid). Ange vilka målen för MS-1 är och vad som skall levereras. Ange eventuella beslut som ska fattas och/eller vägval som ska göras efter avslutad etapp. Ange kriterier för vad som ska ha uppnåtts för att projektet ska drivas vidare.]

Kommersiell och teknisk riskanalys Sannolikhet Konsekvens Åtgärd [Beskriv och gradera riskerna i verifieringsprojektet i tabellen ovan (ange en siffra 1-5 för sannolikhet respektive konsekvens). Förslagen nedan kan användas som en vägledning. • Affärs- och marknadsmässiga risker (t.ex. kundbehovet kan inte verifieras, avsaknad av konkurrensfördelar, inlåsningsmekanismer etc.). • Tekniska risker (t.ex. lösningen omogen, håller inte för tillämpningskraven, unikiteten kan inte verifieras). • Legala och regulatoriska risker (t.ex. beroenden och behov av standardisering). • Risker i samband med genomförandet (t.ex. att nödvändiga kompetenser inte erhålls.]

Kommersialisering av affärskonceptet [Beskriv hur ni planerar att kommersialisera affärskonceptet. Vilken strategi är lämplig i erat fall (t.ex. licensaffär, starta ett bolag eller resa riskkapital)? Beskriv nyckelpersonernas framtida roll.]