Socialförvaltningen. Projekt Projektets början  21 maj Informationsmöte om 24 timmarsmyndigheten  11-12 juni Tällberg Försörjningsstöd Serveringstillstånd.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Nationell forskarskola i socialt arbete.
Svensk idrotts egna verksamhetssystem
Nya miljöprövningsdelegationer
Projekt KiLEN = Kommunernas Inrapportering till Länsstyrelsen Bakgrund: •Riksdagsbeslut 30 maj 2006 •Ändringen av Socialtjänstlagen från 1 juli 2006 •Kommunernas.
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Janne Söderlund
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
eKörkort Genomförandegrupper 22 maj 2007
Förhandla för bättre arbetsmiljö
ARKISTOLAITOS Arkivverket Projekt för förnyelse av webbplatsen.
1 Rutin hantering av bostadsärenden (reviderat ) Ada och Maria.
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
Programmet för affärsutvecklingscheckar -Internationalisering 23 maj 2013 Sophia Litsne Regionutvecklingssekretariatet.
Övertagande/Förvaltning
Individuell plan och scanning
Informationsväg Försäkringskassan – Vården
Dokument- och ärendehantering
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
VÄLKOMMEN!!!.
Västra Götalandsregionen PDL
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
1. Att leda EU projekt Margareta Holmstedt.
Handläggning enligt SoL
Överenskommelse 2013 Psykisk ohälsa
Utgångspunkter vid biståndsbedömning
Erfarenhetsutbyte Tillgodoräknande Studentcentrum.
Att besluta och utbetala under program- perioden per den 20 augusti 2010.
Bygg- och miljökontoret Ånge Kommun
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
6. Inventera projektets resursbehov
Aktionsforskning en del av kvalitetsarbetet i Falköping
Syfte och mål Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen
M i n i s t r y o f I n d u s t r y, E m p l o y m e n t a n d C o m m u n i c a t i o n s S t o c k h o l m, S w e d e n Den svenska IT-politiken Sofia.
Kundservice processer KS 6 version
SOCIALTJÄNSTEN T1 bokslut 2009 VERKSAMHETSRESULTAT INSATTA RESURSER OK - Fortsatt hög andel nöjda kunder inom socialtjänsten - Fortsatt hög andel nöjda.
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Volymavtal för programvaror Presentation vid seminarium 28 april 2005
Helen Ekelöf Kartan visar vägen till arkivets skattgömma.
Bättre Flöde i Vården Ur överenskommelsen Kömiljarden 2014: ”…ett nationellt samordningsprojekt i syfte att ta fram, beskriva, pröva och införa effektiva.
Sambruk – styrelsemöte 23 oktober Projektrapportering Sambruks styrelse 2 juni 2008 Förnyad ansökan om ekonomiskt bistånd  VINNOVA-medel 3.4 milj.
Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen.
Erfarenhetsutbyte Tillgodoräknande HT 2014 Studentcentrum.
Presentation Socialstyrelsen är statens nationella expert- och tillsynsmyndighet inom hälso- och sjukvård. socialtjänst, hälsoskydd och smittskydd och.
Forskarskolan “Management och IT” Presentation för Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden 3 oktober 2002 av Lars Engwall.
Kartläggning av inköpsprocessen
732G32 Kandidatuppsats, 15 hp (732G03)
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Västsverige SFP Göteborg 26 september 2014 Helena Starfelt.
Länsstyrelsensinformation vid Länsträffen i Skinnskatteberg Länsstyrelsens information vid Länsträffen i Skinnskatteberg  Personalförändringar på Miljöenheten.
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
Yhmyndigheten.se. Några av Yh-myndighetens uppdrag Besluta om vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan Besluta om statligt stöd till dessa utbildningar.
Digidelnätverket är ett icke-hierarkiskt, obundet och demokratiskt nätverk som arbetar för ökad digital delaktighet i Sverige. Nätverket bildades efter.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Seminarium om tillgodoräknande
April 2016 HSO Sjukersättning Frågor Assistansersättning Frågor Mina sidor Försäkringskassan informerar.
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
Kundtjänst i mindre kommun – går det? Offentliga rummet 2016.
Två tillsynsbeslut om oredlighet i forskning Uppföljning av Uppsala universitets hantering av en anmälan om oredlighet i forskning (beslut den 16 juni.
Välkomna till informationsmöte den 9 februari i Eskilstuna!
Lärarlönelyftet.
Fokusområden 2011 Använda produktionsresurserna effektivt och kostnadsmedvetet och säkerställa kvalité i myndighetens samlade uppdrag. Kommunicera och.
Tillväxtverkets mellanarkiv
7 mars 2018 Arenasamverkan i GGVV
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Individuell samarbetsplan Redovisning av process
Ärendeprocess och rutiner
Referensgrupp
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Socialförvaltningen

Projekt

Projektets början  21 maj Informationsmöte om 24 timmarsmyndigheten  juni Tällberg Försörjningsstöd Serveringstillstånd

Glöm inte historien!

 25 september Start med information till hela förvaltningen  8 oktober Arbetet startat på allvar

Reg. av beslut Kund System/handläggareHandläggare Avslut Förnyar ansökan Registrering av ärendet Elektroniskt meddelande (Inbox) Bedömning av nya ansökan Stickprov Verkställan Frågor Utbetalning Beslut Utbetalnings rutin Utskrift av beslutsunderlag Telefontjänst via knapptelefon Kontroll mot andra myndigheter. I samband med utredning Kontroll mot inkomna kvitton Utskrift av beslutsunderlag Beslut Avslag Bifall

Vad vinner vi på detta ? Mindre administration Tid Snabbare handläggning Nöjdare ”kunder”

Vad har vi kvar att lösa Säkerhetsfrågan Inhämtande av uppgifter från andra myndigheter i realtid Identifieringen Hur löser vi detta I samarbete med andra kommuner, statliga myndigheter, Statskontoret och TietoEnator så når vi målet