SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Branschens viktigaste mötesplats 2012. Facility.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Är du vår nya kollega i Stockholm?
Advertisements

Ideellt Utvecklingscentrum
Lärgrupper som modell för verksamhetsutveckling inom BU
Pedagogisk verksamhetsidé
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Staten och det civila samhällets organisationer
Från idé till lönsamt företag. 2. Från idé till lönsamt företag 3. Definitionen av Mentorskap för ALMI •Mentorskap är en ömsesidig relation där båda.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Unga jobb Swedbank och Sparbankerna.
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
PÅ GILLA JOBBET FÅR DU… träffa forskare träffa näringslivsföreträdare och beslutsfattare inspiration till att förbättra arbetsmiljön på din arbets- plats.
Vikten av att nätverka
Svenska Brandbefälets Riksförbund
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
Affärsintegration och Asset Management
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Rina Näslund Juli 2009 – juni 2012.
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
 Erbjuder alla orienterare tävlingsarrangemang med hög kvalité  Erbjuder klubbens alla medlemmar utvecklande, roliga och väl arrangerade träningar under.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Välkommen till Ledardagen!
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Tillväxtverket 1 Ny myndighet – nya möjligheter.
NULÄGESPRESENTATION SEPTEMBER 2014.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
Navigeringshjälp för företag som vill utvecklas!.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
“We don’t talk business – we make the opportunity to do business” THE SWEDISH DREAM EVENT THE SWEDISH DREAM.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Agenda myndighetsmötet 21 mars
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
CV & ANSÖKNINGSBREV Per Arvidsson Lina Landström KARRIÄRCENTRUM
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
NEA Seminarium 7 december 2004
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
Sara Nyberg, ECE/Lärande Dan Borglund, ECE/Lärande
Ledarskap i multiprofessionella organisationer
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Kund/Kandidat 2011-xx-xx. ”Vårt mål är att koppla HR starkare till kundens affär. Det gör vi genom att kombinera affärsnyttan med goda relationer och.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
Kraftsamling/nätverk – regionalt och nationellt Konkreta förslag och behovsanalyser Internationella jämförelser Innovation för tillväxt
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Svenska Leanpriset 2016 Lean Forum utser varje år vinnaren av Svenska Leanpriset. Syftet är att lyfta fram förebilder som kan inspirera och därigenom driva.
När idéer ska utvecklas När företag ska växa. Järnvägsklustret Gunnar Heinemann.
SACS Swedish Association of Civil Security
Gymnasiedagarna & Future Skills okt
Gymnasiedagarna & Future Skills okt
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
EAK
Competence Academy – Public Sector
Gymnasiedagarna & Future Skills okt
Kommunikationsprocesser
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
PROGRAMMÅL 1 Effektmål 2030 Etappmål 2021
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader 1 2 Brännpunkt Konsekvenser för staden
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Branschens viktigaste mötesplats Facility

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Välkommen till Service Management dagarna! Ett arrangemang på Service&Supply/Facility Stockholmsmässan oktober 2012

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Möt service- och tjänstesektorns aktörer, leverantörer och köpstarka kunder! Möt service- och tjänstesektorns aktörer, leverantörer och köpstarka kunder! SERVICE&SUPPLY 2012 – två arenor

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Coffee lounge Smart Box Prova på Scen Vår vision;

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Platsen ●Sveriges mest kända mässa – Stockholmsmässan ●Egen hall direkt till höger innanför huvudentrén ●Parallellt pågår Tekniska Mässan/MAX som drar besökare

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Med SERVICE&SUPPLY lyfter vi fram servicebranscherna ●Arenan FACILITY ger plats för kompetensen och aktualiteten i de FM och facility service lösningar som finns. ●Service Managementdagarna erbjuder kvalificerade konferenser, debatter, prisutdelningar. ●Branschens varumärken framträder på ett progressivt sätt.

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Besökarmålgrupper – FACILITY ●Alla som vill göra affärer och känna branschdelaktighet ●Näringsliv och offentlig förvaltning som outsourcar eller insourcar service- funktioner ●Inköpschefer, inköpsdirektörer, inköps- ansvarig för service och tjänster ●Outsourcingansvariga ●Driftschefer ●Fastighetsförvaltare, fastighetstekniker och fastighetschefer ●Ekonomiansvariga ●HR-chefer ●Branschintresserade

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Utställarmålgrupper FACILITY ●FM bolag, facility service, single service, bemanning och konsulter.

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Hur kan man medverka? FACILITY ●Värdskap ●Partner ●Satellit ●Nivåerna erbjuder olika sätt att skapa delaktighet, påverka konferensinnehåll och arenaprofilering

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför ska man medverka? ●Genom SERVICE&SUPPLY 2012 och arenorna drivs branschutvecklingen ●Här möts de köpstarka kunderna ●Här deltar de ledande företagen och de tongivande aktörerna ●Här lyfts branschens mest angelägna frågor ●Här utvecklas branschens status och attraktionskraft

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Hur kommunicerar vi? ●Annonsering – se Mentors bredd och My Business ●Webbsynlighet – se Mentors bredd ●Egen Mötesportal ●Unikts kundregister ●Nyhetsbrev ●Artiklar ●Via samarbetspartners ●PR ●Tema i Rent och Facility Nordic sept/okt 2012

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Vi är Mentor – branschkommunikatörer ●Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag ●Unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning ●Via facktidningar, events, expos, specialnummer, digitala nyhetsbrev, utbildningssatsningar och en samling internetportaler under huvudportalen mentoronline ●Mentors modell – att vara meningsfull för våra kunder och kunders kunder på alla kommunikationsplattformar

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Mediakanaler ●Mentor Online har 24 branschtidningar! Alla är våra kanaler. Nytt My Business paket!

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Tidningen Facility Nordic – sätter service och tjänster i fokus ●Lyfter fram FM, facility service och single service. ●Presenterar intressanta personer, nyttiga case, angelägna branschfrågor. Speglar branschens utveckling och utmaningar med teman, reportage, krönikor och debattinlägg. ●Arrangerar mötes- och marknadsplatsen Facility at your service, en businessarena där kunskapsutbytet är det centrala. ●Upplaga ex, 4 nummer per år, en ny tidning för en växande bransch som agerar horisontellt.

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför en mässa med 2 arenor? ●Vår mässidé = 3 ●Två arenor speglar branschens struktur ur kundens perspektiv. Kring städ finns största kostnadsmassan. Därför ett eget CLEAN. ●FACILITY lyfter, kompletterar och fördjupar. En business lounge. ●Summan blir 3 för vi låter kundnyttan och marknadskrafterna vara vägledande när branschens egen uppdelning inte räcker.

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se FACILITY at your service – en business lounge ●Mötesplatsen för kvalificerade servicelösningar. Programutbudet och möjligheten att träffas ger besöksvärdet. ●Mässan utan ”montrar” där varumärken byggs genom konferensdelaktighet och värdskap. ●Viktiga frågor, erfarenhetsutbyte, debatt, key-note speakers och prisutdelningar. ●FM-branschen träder fram med fakta, engagemang och med de ledande personerna på plats. Möten man minns!

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför kommer vi att lyckas? Svar – Massiv marknadsföring och engagerad mässledning! ●Goda relationer med branschen ●Två starka varumärken i branschen varav Rent är absolut unikt förankrat ●Direktkanal till inköpare via Mentors 24 branschtidningar ●Kompetens i innehåll och genomförande – redaktioner, marknad och annons ●Lång erfarenhet av att göra mässor ●3 unika CLEAN med facilityinslag ●Luststyrda och lyhörda – arbetar nära marknaden med stor innovationskraft

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Oktober 2011 Våren 2012 SERVICE&SUPPLY 24-25/ Tidsplanen ●Införsäljning startar i oktober 2011 ●Programinnehåll lanseras våren 2012 ●Infomöte september 2012 ●Mötesplatsen SERVICE&SUPPLY äger rum den oktober 2012

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Kontaktuppgifter Mässansvarig säljchef Solvej Strid Projektledare Heléne Jansdotter Lindholm

SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Helheten finns på SERVICE&SUPPLY Du som erbjuder servicelösningar och outsourcing, eller är den som ansvarar för inköpsbesluten när ni ska effektivisera har allt att vinna på att delta! Service Management dagarna SERVICE&SUPPLY 2012