PA Consulting group ab.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lena Liljebäck Arbetsförmedlingen Generationsväxlingen
Advertisements

Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Swot - analys.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Styrkor Flen Centrum- och näringslivsutveckling
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter,
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Vikten av att nätverka
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Marknadsplan Sandström de Wit
Marknadsföring av turism
Marknadsplan för HälsoFreak
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Metod Intervjuer med Stefan Gustafsson (Skeppargatan)
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Marknadskommunikation i praktiken
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Mattis Bergquist
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Key Findings - rekryteringstrender
marknadsförarens verktygslåda
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Kommunala friskolor i Linköping
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Teresia Söderberg Carlqvist
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
PROJEKT LOGISTIKVARUHUSET. Mål: Undersöka möjligheten att bygga ett toppmodernt logistikvaruhus.
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Marknadsplan Gymbolaget
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Anställ kompetensen drivs av Landshövdingen i Stockholms län i samarbete med Stockholms Handelskammare, Företagarna, Arbetsförmedlingen,
BILD 1 1. Frågeställningar - underlag för diskussion med offentliga myndigheter Hur ser arbetskraftsförsörjningen ut i er kommun under de närmaste 20 åren?
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Marknadsföring av turism
BNP i fasta priser.
Marknadsföring av turism
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Produktivitetskommissionen i Skåne Kick-off seminarium 13 november 2015 Pernilla Johansson, PhD Senior Ekonom.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
Lokalt företagsklimat Värmland 2017
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Sälja en produkt eller tjänst
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Arenabolaget i Linköping AB
Time People Group Aktieträff Laika 13 februari 2018
(Företagsnamn) SWOT-analys
Organisationskonsulter
Marknadsanalys en analys i fyra steg
[Produktnamn] Marknadsplan
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

PA Consulting group ab

Bakgrund Internationellt konsultföretag inom management, innovation och IT Grundades I London år 1984 Aktiva i 35 länder “Top of mind”

Extern analys - PESTMJ Politiska faktorer Ekonomiska faktorer Positivt med politiska beslut Ekonomiska faktorer Inte speciellt känsliga för konjunkturer Sociokulturella faktorer Trender såsom decentralisering/centralisering, globalisering eller standardisering. Teknologiska faktorer Positivt med förändring och utveckling inom teknologi Miljöfaktorer Erbjuder tjänster – ingen större material som förbrukas Juridiska faktorer Nya lagar – öppnar upp möjligheter för PA Consulting Group AB

Shared Services/ Sourcing Marknadsmix – 7 P Produkt Hjälpa företag I förändringsprocesser Fyra tjänster – Strategy, Operating Models, Services/Sourcing och Program Management Services/Sourcing 40 % Strategy 10 % Program Management 2 % Övrigt 48 % IT perspective Business perspective Strategy Operating model Shared Services/ Sourcing Program Management

Forts. Marknadsmix – 7 P Fysiska bevis Pris Påverkan Plats Personal Pris varierar från kund till kund Differentiera sig från konkurrenterna – håller höga priser Påverkan Aktiviteter i form av champagnekvällar, After Work, seminarier Artiklar i tidningar Sponsrar Årets Ledare Plats Kontorslokal på Norrmalmstorg i Stockholm Personal 60 stycken anställda Ekonomer och ingenjörer med högskoleexamen Processer 20-30 pågående uppdrag under samma period Fysiska bevis Anpassar sin klädsel efter kunden

Branschanalys – Porters five forces Graden av rivalitet mellan konkurrenterna Konkurrens i det steget man tillhör God kundrelation – känner inte av konkurrens Hotet från nya aktörer Relativt litet hot Tar tid att arbeta sig uppåt i triangeln Hot från substitut Kunder slutar ta hjälp av konsulter Förhandlingskraften hos köpare Kunder byter sällan konsult Förhandlingskraften hos leverantörer Inte speciellt centralt med leverantörer för PA Consulting Group AB

SUP-analys Segmentering Urval Positionering Tre kundgrupper Bank och finans: Nordea, SEB Offentliga sektorn: Arbetsförmedlingen, Trafikverket, Tullverket Övriga: Svenskt näringsliv, Statoil, Post Nord Kunder ska ha en omsättning på minst 10 mKr per år och kunna ha samarbete mellan 2-20 år. Urval Kundanpassad och differentierad marknadsföring Positionering Bra kvalité och goda kundrelationer trots otydliga tjänster

SWOT Styrkor Svagheter Möjligheter Hot Kompetens Bokslut veckovis Bra och starkt ledarskap Goda relationer till sina kunder Brett kontaktnät Svagheter Relativt litet företag Spretiga tjänster Möjligheter Nya marknader Konjunkturer Nya lagar Ny teknik Hot ”Sno” personal Extremt låga konjunkturer Kunder använder sig av substitut Efter i utvecklingen

Mål och Målpåverkande faktorer Mål till 2015 Öka omsättningen till 200 mKR Öka antalet anställda till 100 personer

Marknadsstrategi Tydliggöra tjänster Anställa hälften nyutexaminerade studenter samt personer med 5-6 års erfarenhet. Utbilda nyexaminerade studenter

Marknadsmix – Centigo AB Bakgrund Grundades år 2002 Ca. 170 st anställda Förändringsprojekt Produkt Business Wellness Juniorkonsultprogram Plats Huvudkontor i Stockholm och Malmö Internationellt Pris Satsar på felfria tjänster Påverkan Event

Shared Services/ Sourcing Åtgärdsförslag Tydligare tjänster Enligt figur Ny fördelning av tjänsterna Strategy 10 % Operating Model 30 % Services/Sourcing Program Management IT perspective Business perspective Strategy Operating model Shared Services/ Sourcing Program Management

Forts. Åtgärdsförslag Anställa personal Hur ska vi nå dessa personer? Nyexaminerade studenter Personer med 5-6 års erfarenhet Hur ska vi nå dessa personer? Kontakta konsulter personligen Nova100

Budget

Uppföljning Enkäter Intern undersökning