Kom närmare dina kunder och sälj mer med e-postmarknadsföring Marcus Nyman Regional Manager Emailvision Scandinavia.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
PTS Bredbandskartläggning
Advertisements

Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2012
Page 1 © Inter IKEA Systems B.V Hej!. Page 2 © Inter IKEA Systems B.V :
Konstföreningen Dragning På sista sidan finns konstnärerna för respektive tavla.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Fråga 71 Hål är minoritetsbärare i ett n-typ kisel lager. Hålen injeceras från en sida och diffunderar in i n-typ lagret och en koncentrationsprofil upprättshåls.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Backup strategies “in-a-nutshell” by System Center Robert Hedblom MVP System Center Cloud and Datacenter Management MEET member TechNet Moderator Consultant.
Förstudie 2. Design 3. Migrering 4 Analys av befintlig miljö –Microsoft Assessment and Planning (MAP) kan användas för att analysera sin miljö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Creating an Adobe Presentation Rapidly create Flash-based presentations and eLearning courses from PowerPoint Set Preferences Add or Edit Audio Add multimedia.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Welcome to Gävle! Bild: Albin Bogren / BARINGO. Education is the key to employment and increased choices in life.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
DANIEL STEINHOLTZ, ”FRANKLY, WE NEED A REVOLUTION…” [ MAURICE STRONG AT STOCKHOLM +40 ]
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
”Så förbättrar vi vår konsultverksamhet!” Ett konkret exempel genomfört våren 2001 Nyckelfrågor att arbeta med: Förutsättningar; 1. Företagets historik/bakgrund.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej i bruk förrän VT13) Övrigt: Mätningen är.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Transport models Are they really that important? Christian Nilsson, WSP 17 October 2014.
NORSTAT SVERIGE Frimis, 22/ Henrik Kronberg.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
2 Agenda 1. Börja arbeta med Excel Hantera arbetsböcker 3. Formler 4. Formatera 5. Diagram 6. Skriva ut 7. Referenser mellan kalkylblad 8. Arbeta.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Andel av befolkningen 80+ med olämpliga läkemedel Nacka Länet Riket 31,5 28,2 31,6 31,0 27,8 30,4 28,1 26,4 27,0 24,9 24,0 23,5.
SDDB hösten 2003 Preliminära resultat Svensk Njurmedicinsk Förening Riksstämman Stockholm KG Prütz Verksamhetsområde Internmedicin Helsingborgs.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
OpCon/xps - A case study. Club2200Page 1 OpCon/xps – A case study Club2200 Magnus Nyman & Hans Forslind.
Smittspårarutbildning
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
© Anders Broberg, Ulrika Hägglund, Lena Kallin Westin, 2003 Föreläsning 12 Sökning och Sökträd.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
När infaller Julafton och hur ofta?
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Presentationens avskrift:

Kom närmare dina kunder och sälj mer med e-postmarknadsföring Marcus Nyman Regional Manager vision Scandinavia

Marcus Nyman Regional Manager vision Scandinavia The Jerry Maguire guide to marketing

slide 3 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Din guide i e-postdjungeln Marcus Nyman Hemlig talang: Kan cykla enhjuling Har arbetat med e- postmarknadsföring sedan 2002 Leder vision* i Norden Älskar testning, och sina barn** * vision - i inkorgen sedan anställda i Paris, London, Hamburg, New York, Bryssel, Amsterdam, Barcelona, Milano, Shanghai, Sao Paolo, Malmö, Stockholm, Helsingfors ** 4, vid senaste inräkningen

slide 4 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Vi arbetar med t.ex.

slide 5 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Våra 30 minuter tillsammans Retentionsmarknadsföring via e-post E-postmarknadsföringens roll i kundlivscykeln E-postkanalens karaktäristik Varför e-post? The Road To Relevance To-Do-lista i fyra steg Hands-on exempel Strategisk planering

slide 6 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia

slide 7 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Kundretention Customer Retention is the activity that a selling organization undertakes in order to reduce customer defections. en.wikipedia.org/wiki/Customer_retention

slide 8 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia webshop Affiliate BannersMeta E-postmarknadsföring Trafikskapande Leadgenerering Förstagångsköp leadkonvertering Upsell, Cross Sell Viral, Återaktivering SEM Kundlivscykeln i e-handel Kundretention

slide 9 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”SHOW ME THE MONEY!”

slide 10 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”1USD spent on in ecommerce gives 43 USD back” From the US DMA economic impact study “Power of Direct”. Read more in:

slide 11 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Retention vs Acquistion metrics Acquistion CPC 2 kr CR 5% CPA 40 kr Enstaka köp Retention kr OR 20% CTR 5% CR 5% CPA 4 kr Repetitiva köp

slide 12 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Styrkor / möjligheter Kostnadseffektivt Inlärt beteende Branding Innehåll Social Svagheter / risker Bakgrundsbrus Spam Traditionellt On Brand E-postkanalens karaktäristik

slide 13 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia To–Do list Skapa en relation med mig Förstå mig Bli relevant för mig Help Me Help You

slide 14 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia 1. Skapa en relation med mig

slide 15 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Artig Annorlunda Ambitiös Agressiv Var, hur och varför?

slide 16 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Inwear.dk Quid Pro Quo – bra eller dåligt?

slide 17 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Make it REALLY easy mytights.com Get to first base first

slide 18 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Then to second

slide 19 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia 2. Förstå mig Sometimes you want to go where everybody knows your name, and they're always glad you came. You wanna be where you can see, our troubles are all the same You wanna be where everybody knows your name.

slide 20 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia cottontraders.co.uk Interagera direkt i e-post

slide 21 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia uswitch.com Interagera i Preferenscenter

slide 22 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Interagera kreativt

slide 23 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia sony.com Dialog

slide 24 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia stminverltd.com (Kunde det gjorts ännu bättre?) Dialog 

slide 25 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Observera utan att fråga

slide 26 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia B2B – mer data, högre värde

slide 27 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia 3. Var relevant för Mig Någon annan

slide 28 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”YOU HAD ME AT HELLO!”

slide 29 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Relevans, Relevans, Relevans ”Ett dåligt mail till en bra lista ger bättre ROI än ett bra mail till en dålig lista ”

slide 30 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”How nice of them to think of me” Drayton Bird* * en.wikipedia.org/wiki/Drayton_Bird

slide 31 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Vad är motsatsen till relevant?

slide 32 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia 87.3%

slide 33 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia The Rise of the Ultra Managed Inbox

slide 34 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”Be a marketer, not a spammer”

slide 35 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Motiverade insatser Frequency Recency Value Paralysis by Analysis

slide 36 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Unikt värdeskapande

slide 37 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia meccabingo.com Win-back

slide 38 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia comparethemarket.com Cyklisk kommunikation

slide 39 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Brands4friends.de Shopping cart abandonment

slide 40 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia hotelconnect.co.uk Relevans genom bildspråk

slide 41 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia sony.com Relevans genom innehållsmoduler

slide 42 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ÄmnesradORCTRCRIndex Tävla och vinn kr Vinn en SPA-helg värd kr Marcus, vinn en SPA-helg Vinn en SPA-resa i Härjedalen Relevans redan i ämnesraden

slide 43 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Information / Observations Conclusion Analysis Akademisk uppsats

slide 44 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Conclusion Details Background Information Sender Name Subject Line Preview Pane

slide 45 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia % % brands4friends.de Inget krossar en uppfattning snabbare än statistik ? ?

slide 46 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia I Choose I Buy I Use I Enjoy I Need I Become Aware I Want Från taktik till strategi 1

slide 47 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Från taktik till strategi 2 Welcome &guarantee information Sony Home Entertainment Lifecycle Registration 168 days 0 Same day Movies & Blu-Ray Disc TM 28 days Bring the cinema home 56 days Bring gaming to life 140 days Thank You –Product Survey 14 days Experience the futurenow Expand your Horizons 84 days Your life in HD 112 days

slide 48 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Kundlivscykel

slide 49 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia ”4. HELP ME HELP YOU!”

slide 50 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Facebooks ”Social Inbox”

slide 51 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Social – en nästan gratis lunch

slide 52 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Created a facebook page, customers wanted to contribute to. Used database to get 10,000 fans in 24 hours Facebook Fans på 24 timmar Youtube.com/ visionTV

slide 53 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia Storytelling

slide 54 marcus.nymanmarcusnyman EMV_Scandinavia visionTV marcusnyman EMV_Scandinavia Marcus Nyman Tack!