Information till Kundrådet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gemensam HR(PA)-funktion i Hälsingland
Advertisements

Stödstrukturen för samverkan inom Vård o socialtjänst i Halland
Prismodell och samverkansavtal
Inköp i Västra Götaland
Regelverk för hjälpmedel Handbok för förskrivning av personliga hjälpmedel Policy Regelverk Produktgrupper Översyn hösten 2005 Upphör gälla, beslut
Handlingsprogram mot övervikt och fetma i VGR Förslag till projektplan
Hjälpmedelcentralens nya prismodell
Hjälpmedels-försörjning
Antal FaR NLL över tid. Antal FaR primärvård och slutenvård.
Handbok December 2012.
Miljosamverkanvasterbotten.se Miljösamverkan Västerbotten och Egenkontroll med fokus på riskbedömning Umeå, 20 februari 2013 Lisa Redin Projektledare Miljösamverkan.
Framtidens bästa primärvård
Gemensam HR (PA)- funktion i Hälsingland. Syfte med mötet Komma överens om hur arbetet ska bedrivas i projektet Tydliggöra uppdrag, syfte, mål, roller.
…en del av vård och behandling
Samarbetsrådet för hjälpmedel i Västra Götaland.
Lokala rutiner Exempel September 2010.
Sortiment December 2012.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Upphandling av hjälpmedelsförsörjningen i Västra Götaland
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
SOI Upphandlingskonferens 31/3-09
Kvalitetssäkring ISO 9000.
Inköpsprocessen Behovs- och totalkostnads-analys
Lex Maria Bakgrund: 1936 avled ett antal patienter på Maria sjukhus i Stockholm till följd av felbehandling.
Kort från länet Styrgrupp och Projektgrupp Arbetsgrupper:
Kommuner i samverkan – Anna projektet
Handbok i informationssäkerhet Etapp 2: Tekniska förutsättningar för en säker infrastruktur Christina Jonsson SUSEC
Kartläggning av inköpsprocessen
KIV KIV är en regiongemensam katalog för säker elektronisk kommunikation och kvalitetssäkrad informationsmängd. Genom KIV erhålls en enhetlig informationsmängd.
Kvalitetsarbete inom läkemedelsområdet
Handbok för förskrivning av personliga hjälpmedel
Jan Värdegrund Vi utgår från patientens/brukarens behov Vi samarbetar aktivt över organisations- och huvudmannagränser Vi bemöter varandra med respekt.
Gjutning-, skärande bearbetning och montering av aluminiumkomponenter
Policy Regelverk Produktgrupper Översyn hösten 2005 Riktlinjer
1 IMPLEMENTERING AV HANDLINGSPLAN Bakgrund Regeringen har beslutat att statliga myndigheter ska hantera beställningar elektroniskt senast.
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
Handlingsplan för utveckling av exploateringsprocessen Ansvar och befogenheter I exploateringsprojekt Utkast 3 Exploateringsgruppen /Susanne Ek.
Riskanalys i patientsäkerhetsarbete
Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel –
Regiongavleborg.se Vård på distans. regiongavleborg.se Vård på distans 2014 Förstudie med finansiering av Energimyndigheten Jan – mars fördjupning.
Projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL. Bakgrund Livsmedel för särskilda näringsändamål : Utredningar om dietistresurser och livsmedel.
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Nyhetsbrev 1, januari 2017 Trygg och effektiv vård
Timeline – eHälsa i Jämtlands län
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Fokus vård och omsorg Kompetensförsörjning inom välfärdssektorn
Attraktiv hemtjänst LAGA uppdragsbeskrivning
Utbildningplanering och förvaltningsorganisation administrativa roller
Projektets Styrning, Ledning & Uppföljning
VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Hemsjukvårdsavtalet Specialiserade vården/Slutenvård
Effekter regionalt och lokalt styrgruppsarbete
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård.
Lagen om Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Västra Götalandsregionen
Hjälpmedels-försörjning
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel 2016
Övergången Övergången till det nya systemet för förskrivning och distribution Livsmedel för medicinska ändamål, pumpar och tillbehör.
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid hörselnedsättning och dövhet
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Antal FaR totalt över tid
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid synnedsättning
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Lokala rutiner Exempel September 2010.
Förvaltningsområde VIS
Hjälpmedelsförskrivning
Samverkan vid in- och utskrivning
Presentationens avskrift:

Information till Kundrådet Sortimentsarbete / upphandling av produkter Nya ISO – koder Kvalitetssäkring av artikelregister i Sesam

UTVECKLAD INKÖPSPROCESS Regionalt Hjälpmedelsortiment – stora volymer UTVECKLAD INKÖPSPROCESS HANDBOKEN Alt. 1 49 Kommuner Regionen Sjukhus Primärvård Handikappförvaltning Individuell förskrivning Slutenvård Samarbetsråd Hjälpmedel Kommuner , region Inköpsråd Sortiment 4 Kundråd Styrgrupp Hjälpmedel Alt. 2 Sortimentsgrupp ställer krav, bedömer funktioner Slutenvård Projektgrupp Kundrepresentanter 3-4 Inköpare- projektledare Produktkonsulent Individuell förskrivning Arbetsgrupp

Roller och ansvar WESTMA Vården Produktleverantör Hjälpmedel Lagar, regelverk mm Svarar på kraven genom att skapa lönsamma affärsidéer Ställer krav utifrån patienters behov Balanserar kraven inom av styrgruppen angivna ramar Kundens Ekonomiska ramar Vården Produktleverantör WESTMA Begränsa leverantörer Begränsa sortiment Hjälpmedel Funktionella hjälpmedel Handbokens intentioner

Projekt Läkemedelsnära produkter Projektorganisation HSA Lars-Olof Rönnqvist Inköpsprocessen IT- stöd Projekt Läkemedelsnära prod Styrgrupp Logistikutredning Styrgrupper upphandling Delprojekt 1 Diabetes Delprojekt 2 Stomi Delprojekt 3 Enteral nutrition Delprojekt 4 Dialys Delprojekt 5 Förbruknings- artiklar

Regionala team ( produkter och affärssystem) Produkt- team Barbro Nohlqvist, produktkonsulent Carina Jönsson, produktkonsulent Joanna Dubinska Malmborg, produktkonsulent Ulla-Maj Gustafsson, produktkonsulent Håkan Mitell, inköpare Sesam – team Anders Carlson Jörgen Ehlin Tove Wreland Eva Bredström Kristina Eklund Lisbeth Andersson

Produkt team Produktkonsulenterna ansvarar bl.a. för: Sortimentsgruppsarbete Leverantörskontakter Medicintekniska avvikelser Sortimentsöversikter Registervård i sesam Artikelunderlag till kundråd Kravspecifikationer Utprovningsprotokoll

…..fortsättning produkt- team Inköpare ansvarar bl. a för: att bevaka logistikkrav i samband med upphandlingar för att säkerställa leveranskvalitet mot våra kunder att skapa en systematiserad och enhetlig uppföljning av leverantörsavtal inom område Hjälpmedel.