Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skolbibliotekets hemsida Vad finns där… Hjälp till skolarbeten.
Advertisements

Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Samtala om böcker.
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Nulägesanalys genom frågor
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Källkritik.
Ett bildspel om dig och dina kompisar.
Barnanpassad utredning
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
NP-fysik.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Les meilleures photos de
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Högtidstal Retorik.
Vad är teknik?.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Mål och betygskriterier
Samtalet På Arbetsplatsen.
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Formellt, skarpt och snyggt
Att skriva en artikel.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att hålla en presentation
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Ett arbetsområde om poesi
Riktad skrivning Hur tyckte att boken Alex Dogboy verkade utifrån det du hittills läst och fått veta? Motivera ditt svar. Skriv tills jag säger stopp,
Vad är du för typ av person?
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Huvudsatser och bisatser
Vi undersöker kraft och rörelse
Romarrikets uppgång Hur kunde Rom bli så mäktigt? Vad tror ni behövdes? Skriv till jag säger stopp.
Riktad skrivning Vad kommer du ihåg för några läsförståelsese- medhjälpare ? Vad minns du om dem? Skriv tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni.
Vad tycker du om att läsa?
Hur gör du för att förstå en text?
Att samtala, några knep Speglingar- att man svarar med frågan Tex:
Riktad skrivning Vad innebär källkritik? Skriv frågan och svaret i din skrivbok. Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Id Hk NO HOMO SAPIENS MÄNNISKAN SO Bd En Sv Ma.
Utvärdering i HK?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
JAG BLEV MED PADDA!!! och kunde plötsligt göra saker jag funderat över men inte haft verktyg till.
Riktad skrivning Vad är Mesopotamien?
Muntlig presentation.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Anställningsintervjun
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Läroplansnätverk förskolan
Att argumentera.
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Identitet Vad formar oss till oss?.
Breddad rekrytering. Det finns 4 saker jag vill att ni har med er härifrån 1.Målgruppstänkande 2.Gruppen gymnasiestudenter är inte en målgrupp utan.
Vem är jag, Vem är du?.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Referat Vad är det?.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Formellt, skarpt och snyggt
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ge och ta konstruktiv, förstärkande och utvecklande feedback
Riktad skrivning Varför jobbar vi med läsförståelse- medhjälparna (tror du)? Skriv rubrik och svar tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni har skrivit.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Utvärdering av arbetssätt åk 6 Resultat och förändringar.
Utvärdering av arbetssätt åk 7 Resultat och förändringar.
Litteraturhistoria – epoker och analys av textutdrag
Presentationens avskrift:

Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp. Riktad skrivning Beskriv med tre ord hur det var att redovisa för klassen (SO och svenska) . Förklara också varför du valt just de tre orden. Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.

Idag Vi gör en utvärdering av arbetsområdet ”Antikens Grekland”. Vi gör en ”brainstorm” kring Romarriket i grupper och går runt i rummet. Vi pratar lite om Romarriket.

Utvärdering Ja, du måste skriva frågorna också! Vad tyckte du om arbetssätten? (PP, häften, grupparbete, redovisning) Motivera! 2. Vad tyckte om innehållet? Motivera! 3. Hur önskar du att vi lägger upp nästa arbetsområde? 4. Ge exempel på några saker som du har lärt dig om antikens Grekland. Berätta också hur din insats varit.

Romarriket ca 500 f.v.t.-500 e.v.t.