Brukarenkät IFF 2012. Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten 2012. Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
HAKIR (handkirurgiskt kvalitetsregister) Ett samarbete mellan Södersjukhuset AB Linköpings Universitetssjukhus Skånes universitetssjukhus i Malmö Uppsala.
Patientenkät sommaren -13
Idrottslärare om astma
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Bakgrund Grupplivförsäkring för pensionärer har funnits i drygt 25 år och gjort nytta för många kunder. En grupplivförsäkring är en riskförsäkring. En.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resultat kundundersökning 2011 ( egen undersökning ) - Svarsfrekvens 63 %
Medarbetarundersökning KTH Skolan för teknik och hälsa 2011
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Resultat Tolkcentralens brukarenkäten 2011 Under hösten 2011 genomförde vi på Tolkcentralen en brukarenkät. Enkäten skickades ut till registrerade brukare.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
Brukarundersökning individ- och familjeomsorg Resultat från pilotundersökningen hösten 2014 Sveriges Kommuner och Landsting, SKL Rådet för främjande av.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare på dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Vård- och omsorgsboende.
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2011 Chef/Medarbetare.
Hur lätt är det att nå oss per telefon? 0=absolut inte 10=ja, absolut.
Sammanställning av enkätsvar ang
Sammanställning av enkätsvar med familje- och fritidsknytning från drogvaneundersökningen åk 9, mars 2009.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Genomföra - brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar hur våra brukare.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Brukarundersökning dagverksamhet 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Resultat från brukarundersökning – Hemtjänst Mölndal
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kontaktcenter Stockholm Brukarundersökning 2009
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018
Presentationens avskrift:

Brukarenkät IFF 2012

Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var det 122 brukare som besvarade enkäten och det lämnades ut 175 enkäter vilket ger en svarsfrekvens på 70 %. För F var det 63 brukare som besvarade enkäten och det lämnades ut 161 enkäter vilket ger en svarsfrekvens på 39 %. Resultaten redovisas uppdelat mellan IF, där även socialpsykiatrin och de personliga ombuden ingår i denna redovisning, och F, där det är daglig verksamhet och sysselsättning och bostad med särskild service för vuxna som deltagit.

Av de som svarat bland IFs brukare var det 42 % kvinnor, 53 % män och 5 % har inte uppgivit något svar. Av de som svarat bland Fs brukare var det 64 % kvinnor, 33 % män och 3 % har inte uppgivit något svar. 80 % har inte svarat själva utan fått hjälp med att besvara enkäten. NKI(Nöjd Kund Index), från ett till hundra, har IF ett NKI på 67 och F har ett NKI på 62. Vid brukarenkäten för IF som genomfördes 2010 fick verksamheten ett NKI på 58. Något jämförande resultat för F finns inte års genomsnittliga NKI för socialtjänst är enligt Svenskt kvalitetsindex 53.

Hur upplever du att dina kontakter med socialtjänsten fungerar i stort? Individ och familjFunktionshinder

Vet du hur du ska klaga om du inte är nöjd med det bemötande eller den hjälp/det stöd du får från socialtjänsten? Individ och familj Funktionshinder

Har du velat klaga på socialtjänsten någon gång? Individ och familj Funktionshinder

Jag upplever att jag får ett trevligt bemötande från personalen Individ och familj Funktionshinder

Jag upplever att personalen lyssnar med intresse när jag beskriver min situation. Individ och familjFunktionshinder

Jag upplever att jag får möjlighet att vara med och påverka den hjälp jag får från socialtjänsten. Individ och familj Funktionshinder

Jag får tydlig information om de beslut som rör mig. Individ och familj Funktionshinder

Jag får tydlig information om vad som förväntas av mig när jag får hjälp/stöd från socialtjänsten. Individ och familj Funktionshinder

Jag kan lätt nå den personal jag söker. Individ och Familj Funktionshinder

Personalen kontaktar mig vid de tider som de har lovat. Individ och familj Funktionshinder

Jag upplever att den personal som hjälper mig har tillräckliga kunskaper för sitt arbete. Individ och familj Funktionshinder

Känner du att du kan lita på den personal du möter? Individ och familj Funktionshinder

Hur nöjd är du med hjälpen du får som helhet? 1- betyder inte alls nöjd, 10- betyder mycket nöjd Individ och familjFunktionshinder

Är hjälpen så som du väntade dig? 1- betyder inte alls, 10 betyder i högsta grad Individ och familjFunktionshinder

Tänk dig den bästa hjälp du skulle vilja ha. Hur stämmer den med den hjälp du har nu? 1- betyder långt ifrån 10- betyder mycket nära Individ och familjFunktionshinder