Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018"— Presentationens avskrift:

1 Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018
Myndighetsutövning över 65 år

2 Bakgrund och syfte Vård och omsorgsförvaltningen genomför regelbundet en undersökning om upplevelsen i mötet med biståndshandläggare. Postala enkäter har skickats ut till ett urval av de som besökt vård och omsorgsförvaltningen januari tom september 2018 och är över 65 år. Syftet med undersökningen är att resultaten efter analys skall bidra till att utveckla verksamheten.

3 Om undersökningen Metod: Postal enkät med frågor på svenska samt möjlighet att besvara frågorna via en webbenkät på svenska, engelska, finska, spanska och arabiska. Urval: Levererades av Botkyrka kommun Utskick : Första utskick: Påminnelse 1: Påminnelse 2: Respondenter Antal i utskicket: 712 st Svar postalt 395 st Svar via webb st Antal svar totalt: st Svarsfrekvens: ,8 %

4 Resultat

5 Ålder

6 Kön

7 Vem har fyllt i enkäten?

8 Är du nöjd med hur biståndshandläggaren bemötte dig?
Index 75 Index 77 Index 71 Index 50 Index 75 Index 76 Utfall % , % Målet % Kommentar: Andelen nöjda (betyg 4-5 ) med biståndshandläggaren var 74 %, vilket kan jämföras med 73 % år 2016 och 75 % år 2017.

9 Fick du med egna ord beskriva din situation och vad du behöver hjälp med?
Kommentar: Andelen som svarade att de med egna ord fick beskriva sin situation och vad de behövde hjälp med var 67 %, vilket kan jämföras med 66 % år 2016 och 63 % 2017.

10 Fick du den information som du behövde av biståndshandläggaren?
Kommentar: Andelen som fick den information som de behövde av biståndshandläggaren var 62 %. Motsvarande andel uppgick till 63 % år 2016 och 65 % år 2017.

11 Framgick det tydligt i beslutet vad du blev beviljad?
Kommentar: Totalt anser 73 % att det framgick tydligt i beslutet vad de blev beviljade. Motsvarande andelar var 74 % respektive 72 % år 2016 och 2017.

12 Är det lätt att komma i kontakt med en biståndshandläggare?
Index 59 Index 61 Index 55 Index 63 Index 59 Index 59 Kommentar: Andelen positiva (betyg 4-5) till att komma i kontakt med biståndshandläggaren är 51 %. Detta kan jämföras med 39 % år och 44 % år 2017.

13 Vet du hur du kan lämna synpunkter till oss?
Kommentar: Totalt svarar 51 % att de vet hur synpunkter kan lämnas. År 2016 och 2017 var motsvarande andel 49 % respektive 52 %.

14 Hur nöjd är du sammantaget gällande kontakten med oss på myndighet?
Index 68 Index 70 Index 65 Index 63 Index 67 Index 68 Kommentar: Andelen positiva (betyg 4-5) till kontakten var 65 %, vilket kan jämföras med 55 % år 2016 och 62 % år 2017.


Ladda ner ppt "Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018"

Liknande presentationer


Google-annonser