För att + ingen – inte någon Barnen förstår ingenting. Föräldrarna talar engelska för att barnen inte ska förstå någonting.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Anne Frank Historia.
Advertisements

Introduktion - Konsumentekonomi
Daniel i lejongropen.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Muntliga nationella prov i svenska
Barnanpassad utredning
Svenska som andraspråk
Textrespons Vad är bra i berättelsen? En händelse? En formulering
Praktik Presentation Av Jesslyn Rose
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Komplement Bornholmsmodell för förskolan
för att + sin/hans Barnen förstår ingenting.
Prova  Roliga bilder  Spel  Roliga videoz  Musikspelare  Downloads!  Till de minsta  Kontakt.
adjektiv och substantiv
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Muntligt Jag kan….
STATARNA På 1800-talet i Sverige jobbade människorna med jordbruk. För att mäniskorna kunde hitta jobb måste de var gifta. De jobbade mycket men de fick.
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Bestämd och obestämd form i adjektiv och substantiv
Case seminarium: Individuell Reflektion
Syftet med en personlig handlingsplan
Hur får jag använda digitalt material i min undervisning?
Dagens dikt Det är onsdag idag. Det är ganska fint väder:
Luncha & lär! Indirekt tal ii.
Som man frågar får man svar. Vad är intressant? Varför?
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Att vägleda på Mässan Lite om:  förutsättningar  möjligheter  krav  begränsningar  lärdomar.
Sjätte Kvällen Det blinda hjärtat (1)
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Arbetslös.
Sundsbroskolans IUP Individuell utvecklingsplan
FYRA KATOLSKA MÖDRAR....
Fair-play? Hur vi uppträder mot varandra & mot andra.
LHC 98 ors spelidé 2010/11 Försvarszon
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Att samtala, några knep Speglingar- att man svarar med frågan Tex:
Subjekt, predikat, objekt Huvudsats, bisats
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Etik Moral Filosofi.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Sitt med armen rakt upp i luften i minst en minut. Citera någon minst 5 ggr. Ställ dig bakom din stol och hoppa jämfota fem ggr. Kittla din bordsgranne.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Föräldraenkät Volgsjö skola
Arbete med avsnittet pågår Utdrag ur utkast Kenneth Flood Alf Susaeg utdrag#1.
Händerna 1 Idé Ben Furman.
Att besöka skolor Camilla Bergvall, ordförande Djurens Rätt Helsingborg & Hanna Eriksson, vice ordförande Djurens Rätt Helsingborg
Ett material från Migrationsverket 2015 Här kan den som gör presentationen lägga in sitt namn.
De 6 största hoten mot din PC. 1. Datorns skydd är för dåligt Kolla virusskyddet Kör fullständig virusgranskning emellanåt Ha en endast ETT virusskydd.
Skriva noveller.
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
En dam gick till prästen.. „Fader. Jag har ett problem. Jag har två talande honpapegojor och dom säger bara fula ord."
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Skoluniform – en punkares mardröm? Jon Franzén Umeå Universitet VT 2006.
Uppstart projekt oktober 2014
Undvik intervjumissarna
En fråga per elev – bråk år 6
Det va en gång en katt och hund del 1
Det är en exempel av framtidens datorer men före jag riktigt går in på det ska jag berätta om för i tidens datorer! Framtidens Datorer!
Motivationen att lära sig svenska
Ett material från Migrationsverket VARFÖR… vill människor komma hit?VEM… bestämmer?VAD… gör Migrationsverket?
Agnes Ö, Petter B, Hannah, Sabina. Rådslaget – tema hållbar konsumtion Vad vi gjort under projektet Kickoff Filmer om hållbar konsumtion Stilmedveten.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Exempel på skriftligt omdöme
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Andlig Klarsyn En måttstock för den Kristna församlingen.
Presentationens avskrift:

för att + ingen – inte någon Barnen förstår ingenting. Föräldrarna talar engelska för att barnen inte ska förstå någonting.

Jag glömmer ingenting. Jag skriver upp allt… för att inte glömma någonting.

Vi får inga klagomål. Vi jobbar hårt… för att inte få några klagomål.

Kalle gör inga misstag. Han är noggrann… för att inte göra några misstag.

Jag förlorar inga dokument. Jag gör back-up på allt för att inte förlora några dokument.

Min dator får inga virus. Jag köper ett anti-virusprogram för att min dator inte ska få några virus.

Gästerna får inga ben i maten. Jag rensar fisken ordentligt… för att gästerna inte ska få några ben i maten.

Mina barn lär sig inga fula ord. Jag sätter mina barn i en bra skola för att de inte ska lära sig några fula ord.