2 - 3 :ans läsprojekt i Odensala Skola läsåret 04/05 (under 3 veckor)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Utflykt bland Sävsjös pärlor
Advertisements

PROJEKT – Fältstudier/metoder
SLÖINGESKOLAN 19 oktober 2010.
Åhus Montessoriskola F-9 M
Barn och bibliotek Britta Olsson Samordnare/bibliotekarie
februari 2002, M. Karhu & M. Ylitalo
Här kommer lite bilder på vad vi har gjort i klassen.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
3B Herrgärdsskolan, Västerås
BLOMMENSBERGSSKOLAN 6-9-skola Kulturprofil Temainriktat arbetssätt
EKONOMI -Bidrag kommunen - Fonder -Näringslivet i Oxelösund -Eget arbete.
TUMLARENS FRITIDS TEL  MORGONFRITIDS KL –  STÄNGNINGSAVDELNING: BADSTRANDEN – TEL  MÄRK KLÄDER OCH SE.
E-bläcket. E-bläcket är ett läs- och teknikprojekt för ungdomar i åldern år i Kungälvs kommun som pågick från februari 2010 fram till våren 2012.
ÖSTRA LUGNETS SKOLBIBLIOTEK. Till biblioteket kommer alla elever schemalagt varje eller varannan vecka. Vi börjar alltid med en samling i Mysen där eleverna.
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
Bokrecension av Siri Titel: Vitnos i djurparken.
Från information till interaktion
SkolPlus Skol- Positivt Lärande Utifrån Samarbete.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Kvalitetsredovisning 1 ÖSTERÄNGENS REKTORSENHET. kvalitetsredovisning 2.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
VÄLKOMNA! ELEVLEDDA UTVECKLINGSSAMTAL S:ta Gertruds skola, Sigtuna.
Riktad skrivning Hur tyckte att boken Alex Dogboy verkade utifrån det du hittills läst och fått veta? Motivera ditt svar. Skriv tills jag säger stopp,
Karin Vetander Linda Sjödahl
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
Vad tycker du om att läsa?
Moa hjärta Jesse *Boken är lättläst och har 111 sidor.
Hur gör du för att förstå en text?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Vad ska ingå i uppgiften?
Inspirationsmaterial om... Material och förberedelser (ev säkerhet) Aktivitet - vad handlar det om Bild Begrepp, ord, matematik Vad behöver barnen ha för.
Av: Ninni Byrestam. Eleverna (faddrarna) i klass 3A fick ett uppdrag… Välj en bok som du tror att ditt fadderbarn tycker om. Öva på att läsa boken med.
COPE – föräldrautbildning Erfarenheter från Linköping 1999 – 2003
Läskotten.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Inspirationsmaterial om... Material och förberedelser (ev säkerhet) Aktivitet - vad handlar det om Bild Begrepp, ord Vad behöver eleverna ha för erfarenheter.
Rörelse och konstruktion
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare. Alla kaktusar kan blomma om förutsättningarna är de rätta!
Bokprojekt Hjulsbroskolan 2009
Att Skapa Serier.
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Skapande skola Kyrkskolan. Pengarna som tilldelats Kyrkskolan har använts till författarbesök. År 1-3 har haft besök av Helena Bross vid två.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Temaområde 1 Ledarskap i skolan – att leda lärande.
Läroplansträff Välkomna.
Exempel på skriftligt omdöme
Elev loggbok.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Veronica Snellman, Finland, Övriga Norden –
Lektion 1 Mål med lektionen:
QR-koder ”Skolan ska ansvara för att varje elev efter genomgången grundskola kan använda modern teknik som ett verktyg för kunskapssökande, kommunikation,
Ny termin – nya möjligheter. Sista rycket i grundskolan.
5A - LÄXOR v.10 Vad händer vecka 10? Vad händer längre fram?
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Familjen Alm s dag.
Diagram, kombinatorik & sannolikhet
Hej, jag heter Karam och jag ska berätta om en bok som jag har läst.
Måndag den 22 januari 2018.
Måndag den 5 februari 2018.
Elevråd på SFI vad är det?.
Ta reda på vad eleverna lär sig under lektionen
Elevråd på SFI vad är det?.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Elevråd på SFI vad är det?.
Föräldramöte åk 2 Välkomna.
Stormaktstiden grupparbete 1611 och 1721
Presentationens avskrift:

2 - 3 :ans läsprojekt i Odensala Skola läsåret 04/05 (under 3 veckor) Hur gjorde vi?

Biblioteksbesök

Förberedelser Tvåorna listar olika sätt att redovisa läst bok. Treorna röstar om vilka läs-målen ska vara. Vi ritar upp en ”termometer” där alla kan se hur sidantalet ökar!

Läsmålen 2 000 sidor - längre rast 4 000 sidor - disco 6 000 sidor - film och speldag 8 000 sidor - tårtkalas 10 000 sidor - utflykt

Olika redovisningssätt Berätta för fröken Berätta för klassen Berätta för en kamrat Skriva om en person i boken Rita en bild och skriv vad bilden föreställer Rita en serie Förälder intygar skriftligt att boken är läst Svara på frågor om boken Skriv en bokrecension

Här har vi vår ”termometer”

Alla barn väljer en bok i lagom svårighetsgrad att ta hem och läsa. Barnen tar också hem ett Läsprotokoll, där man skriver upp alla böcker som läses och hur många sidor det har blivit.

Sedan är det bara att börja läsa!

Bilder från olika redovisningar

Disco - time

Film - och speldagen med eget ”fika”

Det stora tårtkalaset

Utvärdering Barn och föräldrar skriver tillsammans, på läsprotokollet, vad de tyckte om läsveckorna. Föräldrakommentar: ”Det har verkligen lossnat med läsningen och han har t.o.m. börjat tycka att det är roligt att läsa.” Kerstin Ljunggren