KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH
Schema för metodövningarna 31 aug Intro10-12B1 1 sepBakgrund & grupper10-12Q2 2 sepKontextuell intervju13-15B3 6 sepGF: Sinna L10-12E3 8 sepRedovisn L1 9 sepFokusgrupper10-12L1 13 sepGF: Antrop10-12K2 15 sep Redovisn Q2 20 sepGF: Henrik A10-12K1 22 sepDesignworkshop10-12V3 27 sepSeminarium, Q&A8-10L1 29 sepRedovisn D3
Vad händer idag? Yngve Sundblad ger en historisk bakgrund till KID ”Speed dating” Gruppindelning
Yngves presentation
Diskussion 1 - förberedelse Grupper, typ fyra i varje, blandat PEL & KID
Diskussion 1 – ca 15 min Vilka av projekten gillade ni och varför?
Diskussion 2 - förberedelse Grupper, typ fyra i varje, blandat PEL & KID – INTE SAMMA PERSONER SOM SIST!
Diskussion 2 – ca 15 min Vad är ni duktiga på och vad vill ni lära er mer av i kursen?
Gruppindelning Skriv upp er i ngn grupp på tavlan Varje grupp består av några från KID och några från PEL – kolla så att det stämmer!
Nästa gång Fredag 2 sep 13 – 15 B3 Läs Beyer, H., & Holtzblatt, K. (1995). Apprenticing with the customer. Communications of the ACM, 38(5), Genomgång av kontextuell intervju Påbörja grupparbete