GfK Fashion*Scope Översikt 2009.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
Advertisements

Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Demografikonsulten 2005 Den demografiska utvecklingen i Norrtälje med utblick mot 2020 Demografikonsulten Åke Nilsson Edsvägen 2C Upplands.
Så kan vi tänka oss att använda en skatteåterbäring 1 • Ingela Gabrielsson Privatekonom
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
GfK Consumer TrackingGfK Fashion*ScopeOktober 2009 Gain & Loss analys – sporthandeln GfK Fashion*Scope Januari – juni 2009/Januari – juni 2008.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
Markör Marknad och Kommunikation AB
Nordeas boendebarometer- om bostadspriser och boräntor Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Veckohandling eller impulsköp - så påverkas din hushållsekonomi Ingela Gabrielsson, privatekonom.
Barnskydd 2011 – Statistikrapport 26/20121 Barnskydd 2011 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen.
Färger och kläder 1 TRYCK F5.
Frukostmöte Så här mäter MMS tittarsiffror. Tobias Lidholm.
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
40 min Etikett, privat och i arbetet
Hushållstorleksutredningen, tester Pirjo Svedberg MMS.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
MMS Akademi Så mäter MMS tittarsiffror – del 1 Jannike Sköldebjer.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Studerande 2012 – ekonomi, boende och framtidsval Ingela Gabrielsson Privatekonom.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
Så ser det ut i Skåne – problem och möjligheter, Att välja jämställdhet Christian Lindell
Barnskydd 2012 – Statistikrapport 30/20131 Barnskydd 2012 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen.
Barnskydd 2010 Salla Säkkinen och Tuula Kuoppala Barnskydd
Demografikonsulten 2005 Den demografiska utvecklingen i Gävle med utblick mot 2020.
Novus Opinion Allmänheten om vinster i välfärden 21 maj 2010 David Ahlin.
Barnskydd 2013 – Statistikrapport 26/20141 Barnskydd 2013 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen.
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Novus Opinion Förvärvsarbetande i Västra Götaland och Halland om arbetstider 3 februari 2010 David Ahlin Arne Modig.
GfK. Growth from knowledge
Frukostmöte MMS valuta Pirjo Svedberg. Hur tittar vi på TV?
GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Institutionsvård och boendeservice inom socialvården 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen
Nils Holgersson Fjärrvärme Nils Holgersson Rapport Nationell
Vad är det? Tema kläder och skor
Sida 1 Så ser svensken på fritidshus 2007 Synovate Temo för Nordea Anna Bäcklund
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016 Klubbprofil 2016.
Föreningsprofil 2017/2018.
IS Halmia Klubb Kollektion 2017
FÖRENINGSPROFIL 2016.
Frågor om skyddad natur
Träna svenska A och B Häfte 12 Kläder Vad har de på sig?
Nyfors IK Klubbprofil 2017.
KLUBBPROFIL 2015 SÖDRA TRÖGDS IK.
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2017.
Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året
FÖRENINGSPROFIL 2018/19 Klubberbjudanden för vecka 39.
Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016.
Priser: JR/SR-storlekar.
FÖRENINGSPROFIL 2018/19 Klubberbjudanden för vecka 39.
Erbjudanden för klubbveckorna 7-8*
Klubberbjudanden för vecka 11 VÄLKOMMEN TILL SPORTRINGEN!
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2019.
Presentationens avskrift:

GfK Fashion*Scope Översikt 2009

Rapportinnehåll: Totalmarknadens utveckling (konsumentvärde) sedan 1990. Dessutom utveckling för dam-, herr- och barnkläder sedan 2000. Klädmarknadens fördelning över året (månadsvis). Utvecklingen under de senaste tre åren samt skillnader mellan barn, dam och herr. Nyhet! Prisutveckling för kläder/skor sedan 2000 jämfört med KPI totalt. Huvudkategoriernas utveckling i konsumentvärde under de senaste fem åren. Plaggtyper – detaljerad information om volym, värde och snittpriser för drygt 25 enskilda kategorier under de senaste två åren. Försäljningskanaler – marknadsandelar för samtliga större försäljningskanaler totalt samt separat för dam, herr och barn. Utveckling under fem år. Åldersgrupper – snittkonsumtion per åldersgrupp under de senaste tre åren.

Pris: SEK 25.000 + moms Abonnemangskunder till GfK betalar SEK 15.000 Rapport Undersökningen levereras i form av en åskådlig presentation i PowerPoint. Leverans Vecka 11 2010 Specifikation Se bilagor för specifikation av vilka kategorier och försäljningskanaler som ingår. Beställning Via mail till marie.eriksson@gfk.com eller telefon 046-18 16 47

GfK Fashion*Scope Översikt 2009 Rapportinnehåll Specifikation – huvudkategorier: Specifikation – plaggtyper: Badplagg BH Dräkter Fritids-/joggingoverall Jackor Jeans Kalsonger Kappor/rockar Kavajer Kjolar Klänningar Kostymer Långbyxor Regnkläder Shorts Skid-/termooverall Skjortor/blusar Sovplagg Strumpbyxor Strumpor/sockar Tights/cykelbyxor Tröjor T-shirts/pikétröjor Trosor Underkläder tot. Skor Hemtextil Jackor Kavajer/kostymer/dräkter Jeans Långbyxor Tröjor T-shirts/pikétröjor Blusar/skjortor Kjolar Klänningar Underkläder Strumpor

GfK Fashion*Scope Översikt 2009 Rapportinnehåll Specifikation – försäljningskanaler: Varuhus Åhléns Lågprisvaruhus Dagligvaruhandel ICA Coop Postorderföretag Cellbes Ellos La Redoute H&M Distans Haléns Övriga inköpsställen H&M totalt Fackhandel för kläder Stora kedjor - Dressmann - H&M butik - JC - KappAhl - Lindex - MQ Mindre kedjor - Axelssons - Brothers - Camilla/Malmströms - Cassels - Cubus - Esprit - Flash - Ginatricot - Indiska - Jack & Jones/VeroModa - Joy - Polarn O Pyret - Zara - Övr. mindre kedjor Övrig fackhandel Sporthandel Intersport Stadium Team Sportia Övriga sportbutiker

GfK Fashion*Scope Översikt 2009 Rapportinnehåll Specifikation – butikstyper: Stora fackhandelskedjor Mindre fackhandelskedjor Övrig fackhandel Sportbutiker Varuhus Dagligvaruhandeln Postorder Övr. inköpsställen

GfK Fashion*Scope Översikt 2009 Mätmetod: Inköpsdata som insamlas varannan vecka via en web-baserad inköpsdagbok. Hushållsurval: 5.000 hushåll, representativa för svenska privathushåll samt för befolknings-strukturen på individnivå. Med utgångspunkt från offentlig statistik (SCB) byggs en sociodemografiskt representativ panel upp. Vårt stratifierade slumpmässiga urval av hushåll vägs utifrån region, ålder, hushållsstorlek och två nivåer på barnhushåll baserat på 9 basregioner. För individrelaterade produkter (kläder, skor, t.ex.) sker även individvägning, varvid individstrukturen (ålder och kön) justeras efter populationen. Ett hushåll, som ingår i panelen, som av olika orsaker inte kan fullfölja sina rapportering till GfK, byts ut mot ett så identiskt hushåll som möjligt inom samma region och sociodemografiska struktur.