Propriety & Confidential © Keybroker 2008 1 Kostnadseffektiv & resultatfokuserad sökannonsering Verktygen & kunskapen som krävs för att göra sökannonseringen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nyhetsbrev Nr 4, 23 Augusti Nyhetsbrevet ges ut av Innovation Norrbotten AB org.nr: Ansvarig.
Advertisements

Att identifiera och utveckla ledare
Automatic Delivery Rewards
Talföljder formler och summor
Katarina Jonsson Vendor Manager, Software.
• Frågeledaren är den som vet svaren. De finns under en länk på sidan i kalendern. • Ni behöver antingen en 12-tärning eller två vanliga tärningar. • Slå.
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Felaktig/Missvisande uppgift i marknadsföring : :6 Marknadsföring utan delägares uppdrag :8 Marknadsföring utan skriftligt.
Presentation av OnTag Voucher
Page 1 © Inter IKEA Systems B.V Hej!. Page 2 © Inter IKEA Systems B.V :
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kapitel 11 Prissättning.
Marknadsföring & Internet
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Leif Håkansson’s Square Dancer Rotation
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
INFÖR NATIONELLA PROVET
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Mattis Bergquist
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Helmjölk eller pulvermjölk med högre mjölkpris?
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
ADR & SKANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Ett bekvämt sätt att köpa produkter på månadsbasis. Du får 5 % rabatt på inköpspriset och sparar mer.
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Raindance Användarförening Proffsdagar maj 2008 Frågeverktyg
“Bättre vård med facebook” Katrin Moeschlin Charlotta Wolgast Wallman Nov 2011.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Presentationens avskrift:

Propriety & Confidential © Keybroker Kostnadseffektiv & resultatfokuserad sökannonsering Verktygen & kunskapen som krävs för att göra sökannonseringen framgångsrik Anna Eriksson, Sales Director, Keybroker

Propriety & Confidential © Keybroker Agenda »Tillvägagångssätt & prismodell för resultatfokuserad sökannonsering »Kundcase – att ta sökannonsering till nästa nivå

Propriety & Confidential © Keybroker Sökannonseringens främsta fördelar » Köpare letar säljare - annonserna visas för dem som redan aktivt söker efter information för att tillfredställa ett behov & är sent i köpprocessen. »Sökannonseringen är helt transparant & exakt mätbar, där resultat kan redovisas för varje investerad krona. »Resultatbaserad hantering går att kräva, genom sökannonseringens mätbarhet

Propriety & Confidential © Keybroker Sökannonsering är exakt mätbar 1. Eva söker på ”bra pris på flyg Los Angeles” 2. MrJets annons är en av dem som visas. Eva tycker att den verkar intressant och klickar 3. Eva kommer till en relevant sida där hon får bra information och enkelt kan boka sin resa och köpet registreras Click Server Information från sökmotorn »Trafikkälla »Annonstext »Sökord »Tidpunkt för klicket »Kostnad för klicket »Spårningstag Information från mätsystem »Antal bokningar »Produkt namn »Order värde »Tidpunkt för köpet

Propriety & Confidential © Keybroker Beslutspunkter inför uppstart av sökannonsering »Vad är mätpunkten för ett avslut? Sales, leads, etc. »Vad får kostnaden per avslut maximalt vara »Hur mycket budget är allokerad till sökannonseringen »Vilka marknader ska sökannonseringen innefatta »Vilka mål har ni med sökannonseringen (volymmål, ökad varumärkeskännedom, etc.)

Propriety & Confidential © Keybroker Definiera tröskelvärde för kundanskaffningskostnaden Trafikkostnad + Hantering Antal avslut

Propriety & Confidential © Keybroker Fokusera på kundanskaffningskostnaden Djuplänka direkt till rätt sida Optimal position och bud Skriv effektiva annonstexter Rätt bud i rätt tid Automatiser a Undvik misstag Använd era bästa erbjudanden Lös konsumentens behov Synka med off-line Trafikkostnad + Hantering Antal avslut

Propriety & Confidential © Keybroker Rätt resultat med rätt struktur Hemelektronik- företag SENODKFI DatorerTVGamingGPSKamerorMultimedia BärbaraHanddatorerStationära HPAppleLenovoSonyDell “bra pris hp” “laptop hp” “erbjudande HP” “hp pavilion tx1345” “billig laptop hp” Kanonerbjudande HP datorer Just nu HP laptops, från kr. Beställ idag, fri leverans! Kampanj Huvudgrupp Undergrupp 1 Undergrupp 2 Sökord

Propriety & Confidential © Keybroker Relevanta annonser länkade till rätt landingssida Annons för avslut Annons för olönsam trafik Kanonerbjudande HP datorer Just nu HP laptops, från kr. Beställ idag, fri leverans! Hemelektronik Hemelektronik som säljer: DVD, Hemmabio, datorer, tv, m.m

Propriety & Confidential © Keybroker Fånga intresset från era offline satsningar…

Propriety & Confidential © Keybroker …för offline triggar online

Propriety & Confidential © Keybroker Verktyg för analys och produktivitet

Propriety & Confidential © Keybroker CPA per Position

Propriety & Confidential © Keybroker Prismodeller – du får vad du betalar för Trafikbudget * %  Kostnader Vinst * %  Lönsamhet Kommission per avslut  Omsättning Traditionell Cost per Action Värdebaserad

Propriety & Confidential © Keybroker Check list  Sätt tydliga mätbara mål innan ni börjar  Utveckla och strukturera kampanjen att uppnå goda resultat  Rätt och heltäckande sökordsportfölj  Annonstexter anpassade efter varje fråga  Djuplänka till rätt produkt och erbjudande  Synkronisera sökaktiviteter med marknadsförings- och försäljningsaktiviteter  Återkoppla och agera på resultatet  Välj en leverantör som arbetar resultatfokuserat med en prestationsbaserad prismodell  Se till att resultaten redovisas transparent hela vägen till sökmotorn  Var noga med att det är ni som annonsör som äger kontot

Propriety & Confidential © Keybroker Kundcase: Ta nuvarande sökannonsering till nästa nivå Företag En av Nordens största internetresebyråer Bakgrund Kunden har använt sig utav sökannonsering sedan våren 2005 och låtit en annan sökannonseringsleverantör hantera denna. Kunden var dock inte nöjd då kostnaden per bokning var alldeles för hög. Keybroker tog över sökannonseringen i juni Uppdrag » Öka kundens försäljningsvolymer (antal bokningar) » Minska kundens anskaffningskostnad per bokning » Maximera kundens avkastning på medieinvesteringen Länder och sökmotorer

Propriety & Confidential © Keybroker Kunden NOSEDK FlygPaketHotellBil DestinationerGeneriska flygordVarumärke + flyg Destinations- kombinationer Exempel Paris: “flyg Paris” “bra pris flyg paris” “flygbiljetter till paris” “paris billigt flyg” Bra pris till Paris Flygbiljetter till Paris till kanonbra pris. Boka redan idag! Åtgärd 1: Utveckla sökannonseringens struktur  Från 70’ till 800’ sökord  Från 100 till annonstexter  Ökad relevans gav ökad klickfrekvens och fler bokningar

Propriety & Confidential © Keybroker Åtgärd 2: Synkronisera med övrig marknadsföring  Kunden och Keybroker gick gemensamt igenom kundens aktivitetsplan för 2007 och koordinerade sökannonseringen därefter  På så sätt kunde skapat offline intresse tillvaratas av sökannoseringen  Sökannonserna kommunicerar samma budskap som t.ex TV reklamen eller utomhusannonsen. Outdoor Stockholm Helsida SvD och DN TV4 reklam Sökvolymer Vecka 25Vecka 37Vecka 27Vecka 29Vecka 31Vecka 33Vecka 35

Propriety & Confidential © Keybroker Åtgärd 3: Synkronisera med punktinsatser  Rabatterbjudande på sajten under en specifik tidsperiod speglas i sökannonseringen  Exempel kan vara rabatt på alla flygbiljetter i 3 dagar Avslutsfrekvens Kundanskaffningskostnad

Propriety & Confidential © Keybroker Åtgärd 4: Fokusera på positionsstrategi  Position 1-3 kostar mycket – position 4-6 betydligt mer kostnadseffektivt  Kostnaden per bokning blir betydligt lägre när positionen sjunker

Propriety & Confidential © Keybroker Åtgärd 5: Fokusera på budstrategi

Propriety & Confidential © Keybroker Resultat  Antal bokningar: + 40%  Kostnad per avslut: - 40% I jämförelse med september 2006 (annan leverantör) och september 2007 (Keybroker)

Propriety & Confidential © Keybroker Kontakt: Anna Eriksson, försäljningschef Telefon: +46 (0) Mobil: +46 (0) Keybroker AB Drottninggatan 108, 4tr Stockholm Kontaktinformation Kort om Keybroker »Keybroker är ledande på sökannonsering i Norden och skapar ökad onlineförsäljning för stora annonsörer i Europa. »Kundexempel: »Keybroker är medlem i Sveriges Marknadsförbund och deltar i Sveriges Annonsörers kommitté för sökmedier, KSM. »Keybrokers huvudägare är Investor Growth Capital, helägt dotterbolag till Investor som är Nordens största börsnoterade investmentföretag.