För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... 1 2014-07-02

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att förstå anonymiteten (översättning från
Advertisements

”Om ni fortsätter vara så bra flyttar vi tillbaka till Stockholm…”
•Varför? •När? Resan •Vad ska vi göra? •Vart bor vi? •Nöjen? 13:45- 14:55 Stockholm- Köpenhamn 15:40- 18:10 Köpenhamn- Chicago 20:05- 23:05 Chicago-
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Bemötande och viljan att göra rätt
Välkommen Barnet i rättsprocessen Brottsmål & Vårdnadsmål
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot. 1 Prognos till alla.
Felaktig/Missvisande uppgift i marknadsföring : :6 Marknadsföring utan delägares uppdrag :8 Marknadsföring utan skriftligt.
Romersk skulptur Exempel Förutsättningar Kännetecken
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
”Varför betalar man svart?”
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
Seniorbarometern Skandia Sv Informationsklass: Öppen 2 Bakgrund och metod Bakgrund Syfte Målgrupp Metod I Seniorbarometern har Skandia låtit intervjua.
Bokföring av Lönekostnader
Ett projekt med Funka och Språkrådet finansierat av Internetfonden Automatiska översättningar Susanna Laurin
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
INFÖR NATIONELLA PROVET
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
1. Vad? Med kvalitetsdeklarationer sätter vi tydliga nivåer på våra tjänster och vår service 2.
Barns tillgång till svenskt teckenspråk
Creare Vivere – att skapa är att leva. Creare Vivere – nytt CV för dig Sunne, Munkfors, Torsby och Årjäng samverkar 1300 anställda omfattas –Sunne 700.
Elmarknadens vinnare och förlorare Medial debatt vintern FERA 16 februari 2011 Per Forsling.
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Bostadstillägg Förr: Premiepensionsmyndigheten administrerade premiepensionen. Den del vi själva kan välja vilka fonder vi önskar placera i. Försäkringskassan.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
Strategi, kundmötet m.m. Mats Löventeg.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Elisabeth Kristiansen Malin Gren Landell
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Intern Bolån Undersökning från Länsförsäkringar Sidfotstext (ändras under Meny Infoga och knappen Sidhuvud/Sidfot) 1.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot. STUDIEBESÖK 1 Pensioner Studiebesök.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
1 Norrbotten 1 april Jonas Eriksson Sveriges Kommuner och Landsting.
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
Hälsa.
Version 1.2 Övningsuppgift Ansvarsöverflytta patientärende Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. Klicka var som helst för att börja. Version 1.2.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Stora subtraktionstabellen
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... 1 Pressträff 22 december 2014: Så blir pensionen 2015.
Våren aprilLännasprinten, Rånässtafetten 15 aprilNatt-SM, Gotland aprilSprint-SM, Gotland aprilKlubbresa Södermanland aprilElitserie/J-cup,
Landstingsdirektörens stab BILD 1 Verksamhetsresultat delårsrapport 2/2012 Vårdval Norrbotten.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Allmän pension. För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot. ALLMÄN PENSION En femtedel av livet – men vad ska man.
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Presentationens avskrift:

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Räck upp en hand alla som… •jobbat på en myndighet med lågt förtroende •jobbat på en myndighet vars medarbetare helst inte berättar var de jobbar •jobbat på en myndighet som kännetecknats av genuint dålig service •jobbat på en myndighet som kännetecknats av krångel och byråkrati •jobbat på en myndighet som ansetts sakna mänsklighet •jobbat på en myndighet med ifrågasatt effektivitet

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Vilka var de viktiga stegen? •Ansiktet utåt och service, 80-talet •Enklare att deklarera, tal •”Ett samhälle där alla vill göra rätt för sig”, 90-talet •Vårda viljan att göra rätt för sig, talet •Service, kontroll, lagändringar – olika verktyg, talet •Bättre service i telefon, 00-talet •E-tjänstutveckling, inklusive deklaration 00-talet •Forskningsbaserad verksamhetsstrategi, 2004 •Våra attityder och dess betydelse för förtroendet och måluppfyllelsen Mellan 1987 och 2004 blev 144 myndigheter en

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Vad vinner man på förtroende?

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Bemötande Förtroende Rättvisa Viljan att göra rätt Faktorer som påverkar viljan att göra rätt

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot olika plånböcker, med namn men utan adress, lades på gatan i 10 städer Hur många lämnades in till polisen? Oslo. Ankara

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Medborgarna började gilla Skatteverket bättre än skattesystemet

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot Kännedom och förtroende, pensionärer Källa TNS Sifo

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot Kännedom och förtroende, pensionssparare Källa TNS, Sifo

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot Expressen

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot SvD Brännpunkt

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot G-P

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot Därför är förtroende viktigt •Myndighetens förtroende påverkar normerna hos medborgarna, vilket i sin tur påverkar den allmänna viljan att göra rätt positivt. •Personer som har förtroende för myndigheten accepterar lättare beslut som går dem emot. •Myndigheter som har förtroende äger sin egen utveckling. •Ökat förtroende ger ökad stolthet hos alla medarbetare.

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Kom-ihåg-lista för förtroendebyggare •Minns vilka du är till för •Förenkla livet för dem •Sköt kärnuppdraget bra •Ha en klar bild av vad du vill, vart du ska och hur du vill bli uppfattad •Folk och företag i allmänhet är bra och vill göra rätt •Behandla dem därefter •Dra en klar skiljelinje mellan myndighetens arbete och systemet/ de politiska besluten

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot