"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
v1 Presentationens namn Sid 1 Service i glesbygd - vår utmaning och pågående initiativ.
Advertisements

Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Varför är det viktigt att mäta?
Välkommen! På följande sidor kommer Du att få en inblick i Statoil Gasol/LPGs tjänst Kundsida och de möjligheter den kan ge dig… På varje sida finns pilar.
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
En integrerad strategi för kompetensutveckling Linköpings universitet
STATOIL OCH MILJÖN Alternativa bränslen: Biogas på en station RME på 15 stationer E85 på nio stationer varav sju nya i år.
En upplevelse *
Datorer och e-handel Mattias Alatalo | Robert Nilsson.
© 2014 HUI RESEARCH Maj 2014 Servicehandelsindex - Servicehandelns utveckling första kvartalet 2014 HUI Research På uppdrag av Svensk Servicehandel & Fast.
Miljarder möjligheter på en plats!
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Johanna Rönn VM3.  funkab är ett familjeföretag som grundades 1973 av Thord Widerberg  Säljer design möbler till företag och även privat  1 maj 2008.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Mobila betalningar Parkeringskonferensen 24 maj 2012.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Mitt Företag Shell i Kyrkbyn
Kunskaper och förmågor FEK1
AU Digital samverkan LO Process
Block 4: Att driva företag
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
När och var blir något ett behov? Annelie Ekelin
Affärsidé - företagets vägvisare
Effektivitet. Vad är effektivitet? En kundorienterad, effektiv och högklassig verksamhet förbättrar arbetsmotivationen bland de anställda och inverkar.
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
1 Mötesplats för framtiden oktober 2005 Speciella tjänster för speciella frågor - att skapa ”virtual desks” – eller virtuella tjänster: Elektronisk.
marknadsförarens verktygslåda
Sveriges 4H – lära genom att göra. Sveriges 4H Internationell organisation: 80 länder 100 år gammal organisation medlemmar i Sverige bred verksamhet.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Varför skapa hållbar service? ”Utan service inga företag. Utan företag ingen service”
Visioner och verklighet Planeringsdagen Verkligheten  Universitetet blöder  Studenterna försvinner  Sparbeting och hyreshöjningar 2007  Nya.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Kärnkompetens Vilken är vår affär? Kompetens: Vetande (digitalt) Kunnande (analogt) Erfarenhet Värderingar Socialt nätverk Kompetens överförs.
U t v e c k l i n g s c e n t r u m BRA MOTTAGNING - ett utvecklingsprogram med fokus på tillgänglighet och vårdmiljö.
A Synthesised Service Quality Model with Managerial Implications Grupp A2 Amir, Erik & Jessica.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tre insatsområden Nya tekniska lösningar Tillgänglighet Samordning för en god service.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
1 ICT och hållbarhet del 1 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Beställning av tjänster
Personalpolitisk inriktning
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Särskilt driftsstöd till dagligvarubutiker i sårbara och utsatta lägen.
Projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL. Bakgrund Livsmedel för särskilda näringsändamål : Utredningar om dietistresurser och livsmedel.
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
Ny Kund (1/2) SE JULI 10 Välkomstfras Registrering Club Presentation
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Servicehandelsindex HUI Research
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
CM Implementation & Customer Support
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Leverans och betalning
Heby kommuns kvalitetspolicy
Avtalsvillkor för fiberanslutning
Regulations Contactless Forum
Regulations Contactless Forum
REPRESENTATION, MÅLTIDER, GÅVOR M M
För dig – skattedeklaration på nätet
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Regulations Contactless Forum
Behov Tjänst och tillhörighet
230/235.
Presentationens avskrift:

"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom på alla våra stationer. Sedan en tid lanserar vi också ett nytt koncept kring kaffe. Affärsidén är att med personlig service, omtanke och kvalitet göra kundens vardag enklare."

Kärntjänst Teknisk aspekt Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning Fast Food

Möjliggörande tjänst Teknisk aspekt Betalningsmöjlighet/kassa Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt

Värdehöjande tjänst Teknisk aspekt Bilvård/tillbehör E-faktura Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post ATG-service Kort och förmåner Rastplatstoalett Pumpspärr Internetbokning för biluthyrning Miljövänligt tänk

Teknisk aspekt Kärntjänst Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning Fast Food Möjliggörande Betalningsmöjlighet/kassa Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt Värdehöjande Bilvård/tillbehör E-faktura Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post /ATG-service, etc Teknisk aspekt

Tillgänglighet Funktionell aspekt Personalens antal och deras kompetens. Köer vid pumpar, i butik och biltvätt Antal hyrbilar/släp Närhet till större/viktigare vägar och dylikt. Parkeringar Öppettider Antalet accepterade betalningssätt Sortiment

Interaktion Funktionell aspekt Personlig Service Kortbetalningsautomater Onlinetjänster: - Bokningssystem hyrbilar - NetShop - Företags- & Privattjänster

Kundens medverkande Funktionell aspekt Självbetjäning (Har kunskap om hur/vad som ska tankas, tvättas, uthyras) I stora drag förutsätter man att kunden har den grundläggande kunskapen att utföra sina tjänster själva.

Funktionell aspekt Kundens medverkan Interaktion Tillgänglighet

Image Ändring av logotype Miljötänk Ansvar

Konsekvenser Image Upplevd Erfarenhet Förväntningar Kärntjänst Image Word of Mouth Marknadskommuikation Kundens behov och värderingar Kärntjänst Drivmedel Livsmedel Biltvätt Biluthyrning Fast Food Möjliggörande Betalningsmöjlighet/kassa Beställning, leverans, nyttjande och återlämning av hyrbil/släp Koder vid tvätt Värdehöjande Bilvård/tillbehör E-faktura Litteratur Filmuthyrning Gör-det-själv-station Post /ATG-service, etc Kundens medverkan Interaktion Tillgänglighet