till en presentation av System och lösningar med RFID

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen TILL. Välkommen TILL HORECA GARDEN ÄR SPECIALISERAT PÅ ATT UTRUSTA UTESERVERINGAR OCH PRIVATA UTOMHUSYTOR. VÅRT SORTIMENT BESTÅR AV SOL-
Advertisements

Avtalsdatabasen kommer att byta utseende
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
FOKUSERA PÅ FÖRJÄNSTEN!
Varför är det viktigt att mäta?
~ Den första mobiltelefonen ~
En vinnande strategi för sparande Günther Mårder, vd Aktiespararna Kongresshelgen 2012, Uppsala
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Livet fungerar – med bredband från Telia
Mobila anknytningar med Springmobil
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Ett Brott Är Ett Brott... Av Lovisa Wirdemo.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Sellmasters affärsidé
SAMHÄLLSEKONOMI.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Så här fungerar systemet! •Varför är du intresserad av en förändring? •Vilket resultat är viktigast för dig? •Varför väljer du just detta resultat? •Vad.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Miljarder möjligheter på en plats!
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Kommunikation.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
En PowerPoint om PowerPoint
Affärsidé - företagets vägvisare
Finansförbundets motionsskola.
Vad är du för typ av person?
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
LabOra Medarbetaren Kyrkans första medarbetarsystem!
Kap 6: Marknadsstrategier
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
INTERGEO 05 We‘ll get you all! Topcon Scandinavia AB Frederick Somerville - Supportansvarig.
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Dokumentation av PRAO med hjälp av digitalt berättande
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
Atlassian Roadshow Oslo Agenda 1.Introduktion – Om oss – Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Scope Vad vi intygar Gabriel Bosaeus Scope Vad sägs om scope.
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT.
Vendingfakta 026 –
Försäljningsargumentation
Dialect – Thomas Eriksson
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Fiber från Telia. Bredband för hela hemmets kommunikation Tv med mängder av kanaler och program Fast telefoni med lägre priser Abonnemang utan bindningstider.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Din företags-broschyr
Presentationens avskrift:

till en presentation av System och lösningar med RFID Laxbutiken – första RFID butiken VÄLKOMMEN till en presentation av Datema Artimas AB System och lösningar med RFID

Syfte med presentationen Vad är RFID Varför valde man RFID. Hur gör Laxbutiken. Vad skulle du kunna göra.

Vad är RFID Förenklat kan man säga att det är en teknik för att automatiskt tala med en etikett när den kommer i närheten: Automatisk identifiering som ger spårbarhet och andra fördelar. Hos Laxbutiken använder vi systemet för att identifiera vad som producerats och att ta rätt betalt för det. Det spar pengar och förenklar för kunderna.

Automatbutiker är inget nytt Men vi har tagit fram ett nytt koncept: Självbetjäning baserat på RFID gav oss priserna Guldtaggen samt Minitaggen i början av 2006.

Kunden vill utvecklas Laxbutiken är ett väl inarbetat familjeföretag med specialisering på lax. Christer Lagnell kom till oss och undrade… Visst sa vi – om vi kan göra så här…

Vad är viktigt… Lägre försäljningskostnader Mer trogna kunder Nå mer lönsamma segment Tillfredställ nya köp-beteenden Detta ger högre lönsamhet

Varför RFID Önskemålet var en teknik som inte kan manipuleras och som gör det enkelt för kunden. Användarvänlighet Lönsamt

Ock så här fungerar det…

Demobildspel

Nästa generation är mobil Helt fristående försäljningsmoduler. Mellbystrand Halmstad Behöver ström samt 3G-täckning

Möjligheter Sälj dygnet runt Nå nya kundgrupper Testa nya marknader Utnyttja säsongsefterfrågan Minska personalberoende Högre marginaler Avlasta personal …

Begränsningar Varan måste tåla att märkningen kostar ca 5:- Kunden måste kunna välja själv. Färdigförpackade varor. 3G-täckning

Vad kan vi tillföra Vi levererar hela den tekniska lösningen. Vi berättar vad du behöver göra och vad det kommer att kosta. Levererar rätt utrustning och gör anpassning till din verksamhet. En helhetslösning !

Det innebär för dig som kund: Du kan ägna dig åt det du kan bäst – din egna verksamhet och dina egna affärer – Vi sköter det som har med tekniken att göra. Konceptet kan användas till en mängd branscher eller varor. Öka din försäljning och använd smartare lösningar.

Företaget Artimas är en del av Datema-koncernen, specialister på mobil datafångst och trådlösa nätverk, verksamhetsutveckling samt nu även RFID. Vi har 6 kontor i Sverige samt Oslo och Köpenhamn med totalt ca 70 personer.

Gör så här… Fundera igenom vad du vill uppnå. Kontakta oss redan idag och beskriv vad du har tänkt dig. Vi gör en kortfattad överblick av möjligheter och ger ett förslag. Vi finns i monter H 01:02 Datema Artimas AB, Johan Malm, Drottninggatan 69, 411 07 Göteborg www.artimas.se johan.malm@datema.se 031 65 11 41, 070 289 11 41