Norska filmen om boken http://www.youtube.com/watch?v=f_w0riT8Kh4&feature=youtu.be  

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Plugga bättre och effektivare
Advertisements

Gemenskap Vi har lyckats när: Eleverna tar spontana kontakter över klass/åldersgräns Detta uppnår vi genom att: Har regelbundna aktiviteter tillsammans.
• Religionsvetare/Filosof • Forskare inom cyberreligion • Föreläsare/Debattör (etik.blogspot.com) • Distansstrategiskt ansvarig – Högskolan Dalarna Jan.
Coaching i akademiska miljöer Vad? Hur? Varför?
Från vårt studiebesök på Stockholm Makerspace
Skapa ett video-CV på YouTube
Individuellt lärande tillsammans
Följ med oss på resan in i Det nya arbetslivet
Tränings och Tävlingslära
Biblioteken som stöd till vuxen- och distansstuderande.
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Utbildning för dig som kräver det lilla extra…
Dokumentera och utvärdera IKT-resurser Céline Rocher-Hahlin.
Varför gör de inte som vi säger?
Använd svenska nu! Svenska som främmande språk •Mål •Språkinlärning •Bra kommunikation •Arbeta i grupper •Använda ny teknik •Utbyta erfarenheter.
Informationssökning och källkritik
VART SKA VI…?.
ayer_embedded Källkritik
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
(CC BY 2.0)
Studiedag 28 november Var är vi…? Allmän information och frågor Bloggar Webbläsare.
E-Smart våren 2008 Välkomna!. PROGRAM e-utvecklarna inleder Jan Hylén –om lärresurser och trender Paus Samling i seminariegrupp.
Om nätstödd undervisning SVF:s personaldag Helena Hurme.
En PowerPoint om PowerPoint
Nya förutsättningar för lärande
Varför gör de inte som vi säger?
Ta ställning och handla!
Nätbaserade kurser.
STUDIEHANDLEDNING I ÅTTA STEG
Välkommen till höstens första föräldraråd
Göteborg Distriktlagsverksamhet. Varför är vi här? INSPIRERA!! VINNA TV-PUCKEN!!
De eller dem? Vad ska man skriva?. Varför? Dom är talspråk, man skriver de eller dem Viktigt för att vara en proffsig skribent, tas på allvar.
Utveckling och visioner – nätbaserat lärande
RF:s anvisningar för barn- och ungdomsidrott
Retorik & Argumentation
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
OnlineSkolan Tillbaka till Lärandet 2008 Bergsjön - Gunnared, Göteborgs Stad.
FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Inkludering – med plats för alla
Idrottsfysiologi, tränings- och tävlingslära 2 och träningslära 2
Dolda funktionsnedsättningar
Kultur – hjärna - lärande
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
Flexibelt lärande - bakgrund 2002 – Flexibel utbildning på distans 2004 * integrera nätbaserad utbildning * flexiblare utbildning för enskilda individer,
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Språk, IT och den Europeiska referensramen © Tore Ståhl / Pil-projektet, Arcada
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Gör direkt: Gå till hemsidan: Klicka på dagens PowerPoint
Vårt verktyg – HygieneC. Cleano Group “8 av 10 är skeptiska till restauranghygien” enligt SIFO-undersökning, april 2008 Vårt verktyg.
Klimatsmart Argumentation.
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
1.Gå till hemsidan: torslandaskolanssuperhumans.wordpress.com 1.Klicka på dagens PowerPoint (18/11) 2.Öppna & spara den på din dator 3.När du är klar kan.
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
Värdegrund. Presentation Syfte Värdegrund Presentation av workshop Utvärderingar Framtiden Summering Frågor Kontakt.
Att mäta tillgänglighet Susanna Laurin
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
Målens betydelse i formativt ledarskap. Upplägg Formativt ledarskap Förskolans uppdrag Styrdokument Analysera mål.
Tävlingstränare utveckling
Lokalbokning i Office 365 Falkenbergs kommun
Hur vi hittar rätt i den digitala mångfalden?
Ungdomarnas medieanvändning
Behovet av främjande arbete för lika villkor
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Karin Johansson Att vara ledare Varför, vem och hur?
SMART HUDIKGYMPANS VÄRDEGRUNDER
Presentationens avskrift:

Norska filmen om boken http://www.youtube.com/watch?v=f_w0riT8Kh4&feature=youtu.be  

Begrepp Nätbaserat lärande Flexibelt lärande E-learning Distansutbildning som baseras på e- learning plattformar, videokonferenser, filmade föreläsningar, webbseminarier, grupparbeten över webben mm. Flexibelt lärande Lärande tar hänsyn till individens förutsättningar, inkl. individens lärstil. T ex individen väljer tid och plats för lärandet. Kan vara helt på distans eller en blandning E-learning All form av elektroniskt stöttat lärande både i och utanför klassrummet t ex datorstödd, webbaserad… men också TV, video, CDrom… självstudier eller lärande med lärarstöd. Blended learning Kombination mellan fysiska möten och distansundervisning. Innehåller alltid fysiska möten.  

NU – närundervisning ( blått) DU – Distansundervisning ( rött)

Vilket ger bäst resultat ? Nätbaserat lärande Lärande genom fysiska möten Lika bra resultat www.mentimeter.com Verktyg för att rösta. Svaret är att forskningen inte kan finna någon skillnad dvs lika bra resultat

Viktiga aspekter Lärande som deltagande Smarta kombinationer av teknik och pedagogik Nätet som stöd för gränslöst lärande Fler personer hoppar av pga brister i det sociala samspelte än pga teknikstrul.

Framgångsfaktorer Social gemenskap Lära av varandra Aktivt lärande, deltagande

TIPS Välj miljö efter målet Bra verktyg, plattform Tydlighet i VAD och HUR Tid – Deadlines Social gemenskap Tillåtande klimat Feedback, uppmuntran Variation Bjud på dig själv Våga testa – Hitta sätt att göra ovana deltagare trygga med lärandet Utvärdera, följ upp - då kan du hela tiden lära och bli bättre

Länkar mm Nätbaserad utbildning – En introduktion Mer om nätbaserad utbildning Stefan Hrastinskihttp:// www.bokus.com/bok/9789144068060/mer-om-natbaserad-utbildning Länk om gratisplattformar samt tips om hur man lägger upp studiecirklar på nätet http://korta.nu/onj6d