Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Undersökning om svenskarnas brottsbenägenhet på Internet.
Advertisements

AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
PTS Bredbandskartläggning
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. Kontaktformulär  På varje seriös webbplats bör det finnas ett kontaktformulär.  Använd ej maillänkar, risk för spam!
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
1 Arbetsmarknadsanknytning och övergång till arbete Bertil Holmlund Nationalekonomiska institutionen Uppsala universitet.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Konstföreningen Dragning På sista sidan finns konstnärerna för respektive tavla.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
Danderyds ungdomar och internet. 80% använder internet på datorn varje dag 10% använder internet på datorn 4-6 ggr/vecka 82% använder internet på mobilen.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Droger och spel Elever som röker (dagligen eller ibland)
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Sveriges utrikeshandel mars Källa: WTO; International Trade Statistics 2009.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
Kommunalekonomins utveckling Nordiskt möte i Island 2014 Ilari Soosalu.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Grundskolan år 9 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Student Ekonomi Erik Nygårds Hang-Jin Lee Vina Balaghi Projektarbete 2 732G22 Grunder i statistisk metodik Ht-08.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Varumärket Luleå kommun
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
När min dotter Christina föddes år 1971 fanns det 24 personer i yrkesverksam ålder per 80-åring och äldre. 1.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Källa: FHI, Folkhälsodatabas
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Elinstallatören har i genomsnitt läsare/nr enligt Orvesto Näringsliv Därmed är vi byggbranschens största tidning. VVS-Forum och Elektrikern.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Gymnasieskolan år 2 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Svarsfrekvens Oktober 2011 Liv & hälsa ung 2011 Gymnasieskolan År 2 Svarsfrekvens och antal svarande elever.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Presentationens avskrift:

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region 05 Nyköping* OD mars helår * A-region 05 Nyköping är kommunerna; Nyköping, Oxelösund, Gnesta och Trosa. Nyköping/Oxelösund Trosa/Gnesta Nyköping/Oxelösund Trosa/Gnesta

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår personer läser SN varje dag (2011) Riket A-region 05 Räckvidd antal läsare Södermanlands Nyheter - räckvidd 2001 – 2011 i riket och i A-region 05 Nyköping. Med räckvidd menas; antal personer i befolkningen år som läser varje nummer av Södermanlands Nyheter. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår SN:s - upplageutveckling från 1998 Södermanlands Nyheter - upplaga 1998 – 2011 helår. Upplaga talar om hur många nummer av tidningen som distribueras i ett givet område. Upplagan anger antalet ex, men inte antalet läsare. Antalet läsare anges i räckvidd. Upplaga - antal Källa: TS:helår 2011

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Hushållstäckning – i 7 av 10 hushåll i Nyköping prenumererar man på SN Källa: TS:helår 2011 A-region 05 Åldersgrupp år Population Hushållstäckning talar om hur många hushåll i ett givet område som har ett eget prenumererat ex. I Nyköping prenumererar 7 av 10 hushåll (68%) på SN. SN:s dagliga upplaga är till 93% prenumererad och varje morgon får prenumeranter sin SN hem i brevlådan och 200 personer köper sitt lösnummer. Varje nummer av SN läses i genomsnitt av 2,4 personer. Inom parentes (populations- och hushållsändring sedan föregående år) OrtPopulationAntal hushållUpplagaHushållstäckning Nyköping (+435) (+213) % Oxelösund (+67)5 032 (+30) % Trosa (+16)4 456 (+3) % Gnesta (+42)4 137 ( +17) % A-reg 05 Nyköping (+560) (+263) %

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, riket, A-region 05 Nyköping och i kommunerna Räckvidd - antal läsare Riket A-region 05 (Nyköping+Oxelösund+Gnesta+Trosa) Nyköping Oxelösund Trosa Gnesta A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, A-region 05 Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden A-region 05 Nyköping Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i A-region 05 Nyköping 72% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 76 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 81% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4gånger. Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, Nyköping + Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping+Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden Oxelösund* Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Nyköping+Oxelösund 77% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 81% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 85 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,5gånger. A-region 05 Åldersgrupp år Population * Få intervjuer (under 100) Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta* Räckvidd och OTS vid fler införanden Trosa* Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Gnesta + Trosa 57% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 63% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,8 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 71% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4 gånger. * Få intervjuer (under 100) A-region 05 Åldersgrupp år Population Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – kön och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 71% av männen läser SN varje dag. 36% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 77% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år är män (71%) av dem läser SN varje dag (36%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (77%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare ålderPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Män % % % Kvinnor % % % Totalt % % %

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår personer i A-region 05 Nyköping i åldern år bor i bostadsrätt (66%) av dem läser SN varje dag (33%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (73%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. A-region 05 Åldersgrupp år Population Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare BoendeformPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Bostadsrätt % % % Hyresrätt % % % Villa % % % Jordbruks- eller annat boende % % % Räckvidd – antal i procent av populationen A-region 05 Nyköping – boendeform och läsning SN - besök sn.se 66% av de som bor i bostadsrätt läser SN varje dag. 33% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 73% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare Ekonomiska lägetPopulationAntalDel av pop.AntalDel av pop.AntalDel av pop. Ej gott % % % Ganska gott % % % Mycket gott % % % A-region 05 Nyköping – ekonomiska läget och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 72% av de som tycker att hushållets ekonomiska läge är ”Ej gott”, läser SN varje dag. 20% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 69% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år tycker att hushållets ekonomiska läge är ”ej gott” (62%) av dem läser SN varje dag (20%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (69%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – utbildning och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 76% av de som har grundskoleutbildning läser SN varje dag. 19% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 78% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år har grundskoleutbildning (76%) av dem läser SN varje dag (19%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (78%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare ålderPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Grundskola % % % Gymnasium % % % Universitet Högskola % % %

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta läser vi mest i SN 96% av de kvinnorna som läser tidningen i A-region 05 Nyköping i åldern år läser lokala nyheter, 98% av männen. Männen läser i snitt tidningen 21 minuter/dag och kvinnorna 20minuter/dag. Stoppkraft – ju längre man läser/lyssnar/tittar på ett media, desto större är möjligheten för din annons att synas.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta gör vi på Internet (81%) av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år använder e-post (65%) läser lokala nyheter. Tjänster på InternetAntalDel av pop. Använder E-Post % Betala Räkningar/Bankärenden % Telefonnummer/Adresssökning % Väder % Köp/Sälj % Nyheter % Butiker % Lokala Nyheter % Nöje/Evenemang % Resor % Tittar På Webb-Klipp Ex Youtube % Jämföra Priser % Musik % Tv-Kanal/Tv-Program % Mat/Dryck % Nätbutik % Riksnyheter % Specialintressen/Hobbies % Bostad % Wikisar (Wikipedia) % Använder Sociala Nätverk % Företag % Lyssnar På Musik Online % Tittar På Webb-Tv % Jobb % Kultur % Bil/Motor % Tjänster på InternetAntalDel av pop. Heminredning % Lyssnar På Webb-Radio % Radiokanal/Radioprogram % Hälsa/Friskvård % Sport % Chattar % Bloggar % Auktioner % Communities % Näringsliv/Ekonomi % Studier/Forskning % Aktier/Fonder/Börskurser % Nedladdning/Fildelning % Mode/Skönhet % Laddar Ner Musik % Lek/Tävlingar % Ledare/Debatt % Laddar Ner Film % Spelar Online-Spel % Kommenterar Andras Bloggar % Föräldrar/Barn % Spel Om Pengar Gambling6 0009% Mikrobloggar (Twitter/Bloggy)5 0008% Kärlek/Relationer4 0007% Skriver På En Egen Blogg4 0006% Dating3 0005% Kommenterar Nyhet P Nyhetssajt3 0004%

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – inställning till reklam i olika medier personer 42% av populationen i A-region 05 Nyköping i åldern år är ”ganska eller mycket positivt” inställda till reklam i morgontidningen (SN). Allmän inställning till reklamAntalDel av pop. Annonser i morgontidningar % Butiksreklam % Annonser i gratistidningar % Direktreklam i brevlådan % Annonser på Internet % Reklamtavlor/affischpelare % Reklambilagor i morgontidning % Annonser i telefonkataloger % TV-reklam % Radio-reklam5 0008% Reklam i mobilen2 0003%

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population personer (72% av populationen) i A-region 05 Nyköping läser SN varje dag (78% av populationen) läser SN varje dag och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Räckvidder Radio, TV, www, och DR jämfört med SN i A-region 05 Nyköping procent av population MedieAntalDel av pop. SN+sn.se % SN % Direkt- reklam (oadr.) % TV4 >15 min/dag % sn.se % SR P4 >5 min/dag % Rix Fm >5 min/dag % SR P3 >5 min/dag % Bandit >5 min/dag %

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Nyköping – hantering av DR i brevlådan Hantering oadresserad DRAntal% av pop Nej tack till direktreklam % Slänger direkt5 0007% Bläddrar igenom % Läser det mesta500<1% A-region 05 Åldersgrupp år Population personer, 25% av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år har skylt på brevlådan med nej tack till reklam. 68% av dem läser SN varje dag. 32% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 74% läser SN varje dag och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population genomsnittlig räckvidd i riket och A-region 05 Nyköping personer i riket besöker varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare. Det betyder att 35% av oss som bor i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår SN Dubbelläsning SN och - vecka i riket personer i riket i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + är läsare ( ). Trafiken på vecka ; ”unika besökare” gjorde ”besök” på sn.se och det gjordes ”sidvisningar” Unika webbläsare Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara antalet datorer som kopplats upp mot sn.se Sidvisningar Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara en fil eller en kombination av filer skickade till en användare som ett resultat av denna användares förfrågan. En förfrågan av en giltig användare ska resultera i en sidvisning. Besök Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara hur många gånger en unik webbläsare har varit uppkopplad mot mätobjektet och hämtat information

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population SN personer i A-region 05 i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + i A-region 05 Nyköping är läsare ( ). Dubbelläsning SN och sn.se - vecka i A-region 05 Nyköping I A-region 05 Nyköping finns personer i åldern år (78%) av dem läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare! RÄCKVIDD 8 av