Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

Här kommer det finnas ett stolpmanus för föreläsningen
Att förstå anonymiteten (översättning från
Sociala medier i Sverige
Nationell forskarskola i socialt arbete.
Gatuvåld i Sverige Vad vet vi omfattning, utveckling och orsaker?
Ekonomisk utsatthet och social trygghet på Åland
Arbetsmarknaden i samband med finanskrisen
Fredrik Thelander, fritidsledare Stockholm 7 mars 2012.
Sociala medier i valkampanjen Madeleine Sjöstedt Erik Jennische.
En presentation för dig som är lärare
DARWin 2010 Svensk leveranssäkerhet – Ett kliv tillbaka! • 114 elnätsföretag lämnade data • 93 % av kundunderlaget ingår • Leveranssäkerheten var.
Sociala medier – hajp eller morgondagens mötesplats? Madeleine Sjöstedt Erik Jennische.
Tv pucken framtid Bosön 6 Oktober. Resultat historik resp
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Skolelevers drogvanor 2012
Om barns medievanor Medie- och informationskunnighet
En presentation för dig som har barn i förskoleklass
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Huvudfinansiär: Tidningsutgivarna Fokuserar tre frågor:
Mottagande / Publik och programforskning. Fem traditioner (Jensen & Rosengren 1990): •effektstudier •uses and gratifications •litterär kritik •kulturstudier.
Patientrekrytering & Sociala medier
Andel av befolkningen 9-14 och år som använder olika medier en genomsnittlig dag 2011 (%) © Nordicom-Sverige 2012.
Massmedia och reklam.
Telia Header: Relation Internal/Identier/File name
Kapitel 8 November 2008/Leif Carlsson Något om Din fritid Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och 2008.
Läsvanestudien En presentation från Dagspresskollegiet.
Nordiska medievanor i förändring Eva Harrie Nordicom.
Mattecoach på nätet mattecoach.se.
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
Danderyds ungdomar och internet. 80% använder internet på datorn varje dag 10% använder internet på datorn 4-6 ggr/vecka 82% använder internet på mobilen.
Sveriges Television Publik & Utbud TV-tittandet 2007.
Mottagandet av flyktingar och ensamkommande barn – en resurs i Västernorrland
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Figur 2 Antalet konkurser i Lunds kommun
1.
1.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Cannabiskonferens i Säffle 6 maj 2013 MAUDE JOHANSSON
Drogvanor i gymnasiet år 2 Södra Älvsborg Gymnasiets år 2 – 300 klasser (ca elever) Urval till drogvaneundersökningarna i gymnasiets år 2.
1 Elevenkäten Elevenkäten Föräldraträff 2010 Järna 30/
Så ser det ut i Skåne – problem och möjligheter, Att välja jämställdhet Christian Lindell
( )
CANNABIS - farlig business Moderator: Anna Liedbergius.
Träff med Örebro läns fritidsgårdar 18 maj 2010 Hällefors kommun VÄLKOMNA!
LÄSVANOR EN PRESENTATION FRÅN DAGSPRESSKOLLEGIET.
Medieanvändning över tid (15-24 år) Olle Findahl: Barn och ungas medieanvändning 2012 Minuter/dag.
Upplägget av delkursen massmedia:
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Nackaungdomars fritid - en undersökning Tidpunkt Skolår 7, 9, Gy år 2 okt 2004 Skolår 4 okt 2005 Metod för insamling.
Skolelevers drogvanor 2011 Diagram 1–22 Det är tillåtet att spara en kopia av bilderna och använda valfritt antal i egna presentationer. Det är inte tillåtet.
Skolelevers drogvanor
Vad händer på Nätet? Porr Våld Spel Nazism Droger Nätmobbning Chatt
De byggde internet i Sverige Internet i Sverige 2003 – 2009 Cirka 35 intervjupersoner.
Kunskapslyft Barn och Unga. Nulägesbilder av skolan i Örebroregionen.
Medling i brott- och tvistemål 2010 Aune Flinck, Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala 1.
Community. Vad är Community ? Community=gemenskap. Community = mötesplats på nätet. Communityt kan se olika ut beroende på målgrupp. Vanligast är att.
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
Well beeing: Sociala medier – socialt eller stressigt? Föreläsning + workshop Onsdag 20/5 Sofia Hård.
Öppet, lustfyllt och viktigt för alla – om digital delaktighet i Katrineholm Öppet, lustfyllt och viktigt för alla – om digital delaktighet i Katrineholm.
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Övning Tid: 30 minuter + hemuppgift
En ingång Kartläggning av befintliga och framtida behov
Ungdomarnas medieanvändning
Vem ska man tro på? Om att lita på information.
Våra relationer och folkbibliotek
Reklam eller redaktionellt budskap?
Veckans fördjupning handlar om en populär typ av underhållning som många testat på. Vet du vilket det är? Svaret på den kluriga rebusen nedan är en ledtråd.
Skolelevers drogvanor 2018
Presentationens avskrift:

Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp eller messenger. Internetbarometern 2009, Nordicom 2010

Andel av befolkningen 9-14 och år som använder olika massmedier en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med traditionella medier på internet avses morgontidning, kvällstidning, radio eller TV. ** Med sociala medier avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp eller blogg. Internetbarometern 2009, Nordicom 2010

Användningstid för olika massmedier bland barn och unga 9-14 år och år en genomsnittlig dag 2009 (minuter) Nordicom 2010

Internetanvändare i hemmets användning av traditionella medier en genomsnittlig dag 2009 (procent) Nordicom 2010

Typ av spel bland spelande pojkar 9-14 år 2009 (procent) Nordicom 2010

Andel av befolkningen 9-14 år och år som använder olika massmedier en genomsnittlig dag 2009 (procent) Nordicom 2010

Andel dator-/tv- internetspelsanvändare en genomsnittlig dag (procent) Nordicom 2010

Användning av mobiltelefonfunktioner bland barn 9-14 år en genomsnittlig dag 2009 (procent) Nordicom 2010