Telenor Svarsservice Växel Telefonpassning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Nyhetsbrev Nr 4, 23 Augusti Nyhetsbrevet ges ut av Innovation Norrbotten AB org.nr: Ansvarig.
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Att förstå anonymiteten (översättning från
Automatic Delivery Rewards
SoftOne Mobil Produktpresentation.
Varför är det viktigt att mäta?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Mobila anknytningar med Springmobil
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
Nu projekterar vi bredband via fiber till Långgatan 14-22, Lenhovda
Skapa ideala kundprofiler
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Mikael Jarmdahl Kommun och stadsnätsansvarig
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Utveckling av Er IT-miljö Hjälp med datorproblem Allmän IT-support.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Hur bör samhället organiseras
Användande av JIMO Version 1.1
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ring, ring – med vem ska vi slå en signal? Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Medborgarservice i Skellefteå kommun
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Privata och publika moln Kund X Anders Brännfors
 Kliniken  2 tandsköterskor, 2 tandhygienister, 1 tandläkare  4 behandlingsrum  En sköterska i receptionen under hela dagen  Syfte med undersökningen.
Välkomna till Färila skola läsåret 14/15
Panasonic’s SIP Telefon KX-HGT100 HGT100 SIP Telephone Innehåll HGT100 SIP Telefon KX-HGT100 - Funktionsöversikt Display – Samtals ID – Samtals logg Vänt,
Riktlinjer för telefoni
Resultat av kvalitetsundersökning Äldreomsorg Linköpings kommun
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Visionary solutions, provided with care.
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Vård utan omvägar - en del av programmet för ökad patientsäkerhet
Samarbetsytor i Aurora
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
En mobil växel olik alla andra
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Uno. Telefonistinstruktion.
Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!
Vårt erbjudande 24/365 Svarsservice – Vi besvarar telefonsamtal, filtrerar dem, kopplar dem och tar meddelanden. Kundtjänst – per telefon, mejl, chatt.
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

Telenor Svarsservice Växel Telefonpassning

Några framgångsfaktorer för dagens företag Hög tillgänglighetsgrad Ett missat telefonsamtal kan vara en missad affär Optimera hanteringen av inkommande telefonsamtal Hög verkningsgrad Maximera tiden för kärnverksamheten Hög kostnadseffektivitet Byta höga fasta kostnader mot lägre rörliga kostnader

Tillgänglighetsgrad och affärer En enkät angående tillgänglighet bland 1500 svenskar i småföretag visade att: 4 av 10 egenföretagare har missat en viktig affär I företag med upp till 10 anställda har 30 % förlorat en order Inte bara affärerna tar stryk – 22 % har missat viktiga meddelanden från sin chef och 16 % har missat ett nytt jobb Ca 80 % av företags affärskontakter sker per telefon Samtal till företag med enbart talsvars- och röstbrevlådesystem misslyckas i 50 % av fallen Källa: QuickWise och Telemanagement

Snabbfakta – Telenor Svarsservice Telenor har all nödvändig teknik – växelfunktionalitet, hänvisningssystem, IVR och telefonistplatser Ni behöver endast mobiltelefon och Internet-uppkoppling för att få fullt utbyte av tjänsten Telenor står för driften av tekniken och bemanningen av telefonistplatserna Telenors telefonister hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål Personlig bemanning vardagar 07.00-19.00, övrig tid kundindividuellt talsvar Konfigureras efter era önskemål Enkel, flexibel prissättning

Två olika svarstjänster Växel Mobila och fasta telefoner blir anknytningar i er virtuella växel hos oss Outsourcing: Vi tar över hela driften och bemanningen av er växelfunktion Overflow: Samtal ”rinner över” till oss när er egen växel inte kan hantera dem Telefonpassning Vi passar era telefoner och besvarar samtal som ni inte vill eller kan ta Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande Meddelande tas och skickas till er

Telenor Svarsservice Växel – värdet för er! Telenor levererar en helhetslösning Telenor tar hand om alla tekniska, praktiska och personella frågor Exempel på kostnader som ni slipper: Lönekostnader för växelpersonal Sjuklöner, semesterersättningar och lönebikostnader Drift och utveckling Personalledning, bemanningsplanering och administration Manualer och dokumentation Kostnader för rekrytering Hantering vid sjukdom, semester, VAB och rehab Investering i avancerad teknisk utrustning, både hårdvara, licenser och support

1. Telefonsamtal till ert växelnummer Telenor Svarsservice Växel – Exempel 1 Ert företag Kund eller annan extern kontakt Försäljning Kundtjänst Telenor Svars- service Växel IVR 1 2 3 1. Telefonsamtal till ert växelnummer 2. Trycker 3: TSS svarar och kopplar fram till efterfrågad person Exempel på andra trafikfall: Ringer direkt på anknytning, får hänvisningsbesked via Mobil Hänvisning och kopplas till Växel för vidare hantering Ringer direkt på Kundtjänsts Gruppnummer, vid uteblivet svar kopplar Gruppnumret till Växel

Telenor Svarsservice Växel – Exempel 2 (Overflow) Ert företag Kund eller annan extern kontakt Er växel 2. Växel svarar ej (trafiktopp, lunch, sjukdom, semester etc.) Samtalet kopplas till TSS. 1. Telefonsamtal direkt till ert växelnummer Telenor Svars- service 3. TSS svarar, ger besked, tar/skickar meddelande eller kopplar fram

Telenor Svarsservice Telefonpassning – Exempel Ert företag eller person Kund eller annan extern kontakt 2. Telefonsamtal 3. Samtalet kopplas till TSS som svarar, ger besked och tar meddelande 4. Meddelande skickas via SMS, e-post, fax och webbyta 1. Mobil Hänvisning, tex. ”Tjänsteresa, åter 15/4”

Telenor Svarsservice Telefonpassning – FastPris 495 SEK per månad (Inkl. hantering* av 50 samtal, därefter 9 SEK per samtal) FastPris 750 SEK Anslutningsavgift FastPris 2 995 SEK per månad (Inkl. hantering* av 120 samtal, därefter 9 SEK per samtal) Priser exklusive moms *Hantering = svara, ge hänvisningsbesked, ge företagsinfo, ta och skicka meddelande Få en hel stab telefonister som tar hand om era telefonsamtal när ni själva inte kan eller vill Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande – bra för er image som ett affärsmässigt och proffsigt företag Tillgång till alla funktioner i Telenor Svarsservice En dedikerad support för tjänsten Kostnadskontroll och enkelhet

Huvudfunktioner Växelfunktionalitet Hänvisningssystem Allt finns i Telenors nät och system Hänvisningssystem Full tillgång till vårt dynamiska system – nås via mobiltelefon och webbläsare Interaktiv webbsida Ert ”realtids-fönster” in i hänvisningssystemet – administration och användning av tjänsten Talsvar Två varianter – ett enkelt med enbart hälsningsmeddelande och ett avancerat med 9 olika hälsningsmeddelanden, schemaläggning och DTMF-funktionalitet Telefonister Utbildade, coachade, kvalitetssäkrade och professionella TSS Support En dedikerad support som hjälper er med allt som rör tjänsten

Samtalsflöde och tekniska system IVR PBX MSC Samtal All teknik tas om hand av Telenor Kunden behöver endast sin mobiltelefon och Internetuppkoppling TSS Support ger praktisk och administrativ hjälp TSS Support Kund Trafikstyrningssystem Telefonist Hänvisningssystem

Tala om var ni är via hänvisningar Sätt era hänvisningar via: Mobil Hänvisning Interaktiv webbsida SMS E-post Telenors hänvisningssystem uppdateras omedelbart och informerar: Våra telefonister Era kollegor (via webbsidan)

Mobil Hänvisning Använd mobiltelefonen för att sätta dina hänvisningar Snabbprogrammering: *23*3*1500* Röstkommando: ring 823 och säg: ”På möte, åter klockan 15” Menyval: ring 823 och invänta meny Ger automatiskt besked och ger möjlighet att koppla till röstbrevlåda eller telefonist Enkel hantering – på eller utanför kontoret Du kan använda mobilen under tiden du är hänvisad

Interaktiv webbsida https://tss.telenor.se Sätt dina hänvisningar och skapa egna snabbhänvisningar Se kollegors hänvisningar Läsa dina meddelanden Skicka SMS och e-post till kollegor Söka i er interna kontaktlista Uppdatera dina användaruppgifter Administratör: Uppdatera andras användaruppgifter, sätta hänvisningar åt kollegor och administrera företagets talsvar

https://tss.telenor.se

Interaktiv webbyta https://tss.telenor.se

Telenors telefonister Våra professionella telefonister besvarar och hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål Arbetar i toppmodernt CallCenter med tekniska system av högsta kvalitet Kontinuerlig kvalitetssäkring genom medlyssning och coachning Ni bestämmer svarsfras och hur tagna meddelanden skall levereras till er – SMS, e-post, fax och webbyta

TSS Support SPOC – Single Point Of Contact för allt som rör tjänsten Från Telenor-mobil: kortnummer 600 (0455-613 600) E-post: tss@telenor.com En dedikerad support för Telenor Svarsservice Implementation och driftsättning Daglig drift och administration Praktisk hjälp och support Tillgänglig 7-19 vardagar

Några aktuella nyckeltal – TSS Tidsperiod: Januari-april 2006 Kötid, snitt: 6,5 sekunder Servicegrad: 93 % av samtalen besvarade inom 10 sekunder Tillgänglighet: 97,7 % (dvs. 2,3 % tappade samtal) Samtalstid, snitt: 35 sekunder Antal kunder/företag: 320 Antal anknytningar: Ca 5 000