Telenor Svarsservice Växel Telefonpassning
Några framgångsfaktorer för dagens företag Hög tillgänglighetsgrad Ett missat telefonsamtal kan vara en missad affär Optimera hanteringen av inkommande telefonsamtal Hög verkningsgrad Maximera tiden för kärnverksamheten Hög kostnadseffektivitet Byta höga fasta kostnader mot lägre rörliga kostnader
Tillgänglighetsgrad och affärer En enkät angående tillgänglighet bland 1500 svenskar i småföretag visade att: 4 av 10 egenföretagare har missat en viktig affär I företag med upp till 10 anställda har 30 % förlorat en order Inte bara affärerna tar stryk – 22 % har missat viktiga meddelanden från sin chef och 16 % har missat ett nytt jobb Ca 80 % av företags affärskontakter sker per telefon Samtal till företag med enbart talsvars- och röstbrevlådesystem misslyckas i 50 % av fallen Källa: QuickWise och Telemanagement
Snabbfakta – Telenor Svarsservice Telenor har all nödvändig teknik – växelfunktionalitet, hänvisningssystem, IVR och telefonistplatser Ni behöver endast mobiltelefon och Internet-uppkoppling för att få fullt utbyte av tjänsten Telenor står för driften av tekniken och bemanningen av telefonistplatserna Telenors telefonister hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål Personlig bemanning vardagar 07.00-19.00, övrig tid kundindividuellt talsvar Konfigureras efter era önskemål Enkel, flexibel prissättning
Två olika svarstjänster Växel Mobila och fasta telefoner blir anknytningar i er virtuella växel hos oss Outsourcing: Vi tar över hela driften och bemanningen av er växelfunktion Overflow: Samtal ”rinner över” till oss när er egen växel inte kan hantera dem Telefonpassning Vi passar era telefoner och besvarar samtal som ni inte vill eller kan ta Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande Meddelande tas och skickas till er
Telenor Svarsservice Växel – värdet för er! Telenor levererar en helhetslösning Telenor tar hand om alla tekniska, praktiska och personella frågor Exempel på kostnader som ni slipper: Lönekostnader för växelpersonal Sjuklöner, semesterersättningar och lönebikostnader Drift och utveckling Personalledning, bemanningsplanering och administration Manualer och dokumentation Kostnader för rekrytering Hantering vid sjukdom, semester, VAB och rehab Investering i avancerad teknisk utrustning, både hårdvara, licenser och support
1. Telefonsamtal till ert växelnummer Telenor Svarsservice Växel – Exempel 1 Ert företag Kund eller annan extern kontakt Försäljning Kundtjänst Telenor Svars- service Växel IVR 1 2 3 1. Telefonsamtal till ert växelnummer 2. Trycker 3: TSS svarar och kopplar fram till efterfrågad person Exempel på andra trafikfall: Ringer direkt på anknytning, får hänvisningsbesked via Mobil Hänvisning och kopplas till Växel för vidare hantering Ringer direkt på Kundtjänsts Gruppnummer, vid uteblivet svar kopplar Gruppnumret till Växel
Telenor Svarsservice Växel – Exempel 2 (Overflow) Ert företag Kund eller annan extern kontakt Er växel 2. Växel svarar ej (trafiktopp, lunch, sjukdom, semester etc.) Samtalet kopplas till TSS. 1. Telefonsamtal direkt till ert växelnummer Telenor Svars- service 3. TSS svarar, ger besked, tar/skickar meddelande eller kopplar fram
Telenor Svarsservice Telefonpassning – Exempel Ert företag eller person Kund eller annan extern kontakt 2. Telefonsamtal 3. Samtalet kopplas till TSS som svarar, ger besked och tar meddelande 4. Meddelande skickas via SMS, e-post, fax och webbyta 1. Mobil Hänvisning, tex. ”Tjänsteresa, åter 15/4”
Telenor Svarsservice Telefonpassning – FastPris 495 SEK per månad (Inkl. hantering* av 50 samtal, därefter 9 SEK per samtal) FastPris 750 SEK Anslutningsavgift FastPris 2 995 SEK per månad (Inkl. hantering* av 120 samtal, därefter 9 SEK per samtal) Priser exklusive moms *Hantering = svara, ge hänvisningsbesked, ge företagsinfo, ta och skicka meddelande Få en hel stab telefonister som tar hand om era telefonsamtal när ni själva inte kan eller vill Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande – bra för er image som ett affärsmässigt och proffsigt företag Tillgång till alla funktioner i Telenor Svarsservice En dedikerad support för tjänsten Kostnadskontroll och enkelhet
Huvudfunktioner Växelfunktionalitet Hänvisningssystem Allt finns i Telenors nät och system Hänvisningssystem Full tillgång till vårt dynamiska system – nås via mobiltelefon och webbläsare Interaktiv webbsida Ert ”realtids-fönster” in i hänvisningssystemet – administration och användning av tjänsten Talsvar Två varianter – ett enkelt med enbart hälsningsmeddelande och ett avancerat med 9 olika hälsningsmeddelanden, schemaläggning och DTMF-funktionalitet Telefonister Utbildade, coachade, kvalitetssäkrade och professionella TSS Support En dedikerad support som hjälper er med allt som rör tjänsten
Samtalsflöde och tekniska system IVR PBX MSC Samtal All teknik tas om hand av Telenor Kunden behöver endast sin mobiltelefon och Internetuppkoppling TSS Support ger praktisk och administrativ hjälp TSS Support Kund Trafikstyrningssystem Telefonist Hänvisningssystem
Tala om var ni är via hänvisningar Sätt era hänvisningar via: Mobil Hänvisning Interaktiv webbsida SMS E-post Telenors hänvisningssystem uppdateras omedelbart och informerar: Våra telefonister Era kollegor (via webbsidan)
Mobil Hänvisning Använd mobiltelefonen för att sätta dina hänvisningar Snabbprogrammering: *23*3*1500* Röstkommando: ring 823 och säg: ”På möte, åter klockan 15” Menyval: ring 823 och invänta meny Ger automatiskt besked och ger möjlighet att koppla till röstbrevlåda eller telefonist Enkel hantering – på eller utanför kontoret Du kan använda mobilen under tiden du är hänvisad
Interaktiv webbsida https://tss.telenor.se Sätt dina hänvisningar och skapa egna snabbhänvisningar Se kollegors hänvisningar Läsa dina meddelanden Skicka SMS och e-post till kollegor Söka i er interna kontaktlista Uppdatera dina användaruppgifter Administratör: Uppdatera andras användaruppgifter, sätta hänvisningar åt kollegor och administrera företagets talsvar
https://tss.telenor.se
Interaktiv webbyta https://tss.telenor.se
Telenors telefonister Våra professionella telefonister besvarar och hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål Arbetar i toppmodernt CallCenter med tekniska system av högsta kvalitet Kontinuerlig kvalitetssäkring genom medlyssning och coachning Ni bestämmer svarsfras och hur tagna meddelanden skall levereras till er – SMS, e-post, fax och webbyta
TSS Support SPOC – Single Point Of Contact för allt som rör tjänsten Från Telenor-mobil: kortnummer 600 (0455-613 600) E-post: tss@telenor.com En dedikerad support för Telenor Svarsservice Implementation och driftsättning Daglig drift och administration Praktisk hjälp och support Tillgänglig 7-19 vardagar
Några aktuella nyckeltal – TSS Tidsperiod: Januari-april 2006 Kötid, snitt: 6,5 sekunder Servicegrad: 93 % av samtalen besvarade inom 10 sekunder Tillgänglighet: 97,7 % (dvs. 2,3 % tappade samtal) Samtalstid, snitt: 35 sekunder Antal kunder/företag: 320 Antal anknytningar: Ca 5 000