Twin Shock Cup 20 09 T W I N S H O C K.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Produced by 4C Strategies AB ISPS ÖVNING 6: Tillträde till hamnen BAKÅT FRAMÅT TILL START AVSLUTA ISPS ÖVNING 6 Tillträde till hamnen Klicka på knappen.
OVE LUNDELL TROPHY OVE LUNDELL
Samordnad vårdplanering - SVPL Gemensam rutin för Västra Götaland
Talföljder formler och summor
Sista anmälningsdag är 16 april
20 11 JEFF SMITH TROPHY.
1.Tar ansvar för skolans inredning och material så vi får en trivsam skola utan klotter, skadegörelse och nedskräpning. 2.Använder inte snus, tobak eller.
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Föräldramöte F-05.
Grunden i en Förening Stadga Reglemente Instruktioner Policys.
Classic European Twin Shock Championship är ett internationellt motocross mästerskap för förare med Klassiska Twin Shock motorcyklar. Fyra deltävlingar,
Lindås Waves Utbildningskommitté
Information om det nya kravet på yrkesförarkompetens
© CogWork, Antidopinginformation Swingweb, CogWork Mikael Åhnberg
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Tillsammans gör vi studier möjligt
Kort om | Skydd. Skyddens uppgift är att minimera effekten den anslags energi som uppstår vid en omkullkörning. Dvs. absorbera så mycket energi som möjligt.
Webbanmälan till högskolestudier vt 2015
Föräldramöte 30 oktober 2012 Välkomna.
Coach.
Information till IT-designs programstudenter
Inbjudan Lindö FF inbjuder alla tjejer som är födda 1997 till 2002 till Lindö FF Innefotbollscup mars 2011 i City Gross Arena i Norrköping. Speltid För.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Röj en mina Röj-en-minas uppdrag är att engagera människor för en minfri värld. Röj-en-mina har hittills röjt 333 minfält. Därmed har kvadratmeter.
Korpen 2010 Inbjudan till:. Korpen Nu är det dags att anmäla innebandylaget Det här är inbjudan till kvalspelet av Sweden Floorball Cup 9 januari
Ungdomssatsning Syfte Behålla ungdomar 15+ Få dem att känna sig välkomna på tävlingar Skapa en grupp för ledar-rekrytering i klubbarna och distrikt.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Klagan/Anmälan TL – Protest Juryn. Tävlingsregler och Tävlingsanvisningar 4.13 Tävlingsjury Tävlingsjuryns uppgifter För mästerskapstävling och.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Tävlingskonferens Dagens ord Förnuft Sunt förnuft Beslut på förnuftsmässiga grunder Några tankenötter Något om rättssäkerhet Val av påföljd vid.
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
Uppdaterad januari 2015 Webbanmälan till högskolestudier ht 2015 Material för studie- och yrkesvägledare.
2015.
Regelgenomgång. Grek och fristil Invägning Invägning sker i trikå.
Välkomna till klass 3!.
Arrangemangsträff och utbildning års tävlingar.
Inger Offesson Persson
Snilleblixtar 2010 Ånge kommun Välkommen till en spännande resa mot ny teknik och tekniska innovationer som kan rädda vår planet!
Lagledarmöte för Ungdoms - SM Filipstad DISTANS.
Lagledarmöte för Scandic cup Torsby Dagordning Presentation av tävlingsledning, jury och SSF-representant Tävlingsprogram Översikt av tävlingsorten.
Lagledarmöte för Scandic cup Torsby Information från Tävlingsledningen Se till att ni är uppskrivna på listan. Anmäl strykningar och återbud.
Korpen INNEBANDYCUPEN november 2009 Ring för Info/anmälan Inbjudan till: Årets roligaste Innebandy-Cup Komplett inbjudan och info på:
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
1 L U N D U N I V E R S I T Y Examensarbete 19/ Civilingenjörsprogrammen för bioteknik och kemiteknik.
HandiGolf Tour SGF:s Tour för funktionshindrade. HandiGolf Tour Bakgrund Sedan 1993 har SGF bedrivit en nationell tävlingsverksamhet för funktionshindrade.
SVENSKA SKIDFÖRBUNDET. Roller ARRANGÖR Ansvarig för tävlingen.
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Nyheter i 561/2006 Körtider och Arbetstid
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Lagledarmöte för Ungdoms - SM Filipstad SPRINT.
1 Marknadskontrollrådets seminarium ”Din produkt, ditt ansvar ” Nalen 21/ Olika roller, olika ansvar: Tillverkare, importör, distributör Göran Lundmark,
Westra Sveriges Basketdistriktsförbund Ledarträff 26 september 2015 Distriktslag, Easy Basket, Utbildning.
Information om tävlingsdatabas tdb.ridsport.se. Ett centralt anmälningssystem för arrangörer och deltagare – Alla officiella tävlingar måste anmälas via.
GULDHJÄLM SVEMOS ORGANISATION  C:\Users\Linus\Documents\Ydre Mk\CROSS\Svemo\SVEMO Organisation.pdfC:\Users\Linus\Documents\Ydre Mk\CROSS\Svemo\SVEMO.
Lagledarmöte för Scandic cup samt SM sprintstafett Gällivare
Lagtävlingar Tips och råd för lagledare Lagledaren utses av klubben, ska vara lämplig för uppgiften. Gärna två stycken. Ser över intresset för lagtävlingar.
Grundläggande utbildning Del 4. Cert och Cacil 16. Certifikat 1 § Utdelas vid nationellt prov eller vid nationell del i internationellt prov. CERT tilldelas.
Ny tävling för Företagarnas föreningar och förtroendevalda Bland priserna finns presentkort på SiljaTallink, en exklusiv webbkurs i retorik samt valfri.
Sportkörning-vad är det?
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Vad är medlemsstaterna skyldiga att tillse när det gäller användning av maskiner? De ska ansvar inom det egna landets gränser att befolkningens, husdjurs.
REPRESENTATIONSBESTÄMMELSER
Jönköping- Hallbystugan
Tidsplan.
Lagledarmöte för Volkswagen/Scandic Cup
Lagledarmöte för USM SKIDOR SPRINT
Välkomna till ”Ingemars Digitaltävling” 2019
Presentationens avskrift:

Twin Shock Cup 20 09 T W I N S H O C K

15 Augusti Hadsund Danmark Vad är Twin Shock Cup? Organisation Koordinator: Jörgen Ahlström Sverige Representanter: Nils-Olov Wedin Sverige Vic Vaughan England Peter Christiansen Danmark Jan Isgren Sverige Christer Garver Sverige Twin Shock Cup Twin Shock Cup 2009 3 Deltävlingar 2 Maj Neiden Tyskland 28 Juni Vrigstad Sverige 15 Augusti Hadsund Danmark Vad är Twin Shock Cup? Det är en internationell motocross cup öppen för förare med långfjädrade Pré -85 motorcyklar. Tre deltävlingar, med tre heat per tävling, varav sju heat räknas samman till årets slutresultat.

Twin Shock Cup Twin Shock Cup Twin Shock Cup OBS! Svenska REGLEMENTE TWIN SHOCK CUP, TSC version 2009 ARTIKEL 1 Motto Att bevara tävlingsmotorcyklar så original som det är möjligt och tävla med dem på ett sätt som är förenligt med tiden då de var nya. Dessa tävlingar skall vara exklusiva. God sportsmannaanda är viktigt, alla måste ta sitt ansvar för att hålla vår sport just så att den kan leva vidare. ARTIKEL 2 Klassindelning 2.1 Pré -85 motorcyklar (Pre'-85: motorcyklar tillverkade före 31 december 1984.)  Gula nummerplåtar/svarta siffror Heat: 15 min. + 1 varv. Max. 48 förare per heat. Inga åldersklasser för förare. ARTIKEL 3 Förare 3.1 Det är den individuella förarens ansvar att tillse att han har tävlingslicens/ en fullgod personförsäkring. 3.2 Rekommenderat att föraren endast bär för klassen tidsenlig klädsel. 3.3 Säkerhet: Det är obligatoriskt för föraren att bära läderstövlar och skinnbyxor (eller jämförbart material, ex. Gortex), ECE/BS godkänd hjälm med integrerat tand/munskydd (eller Jethjälm med separate tand/munskydd), skyddsglasögon, ryggskydd (under crosströjan), handskar och crosströja som täcker armens fulla längd. Armbågs-/axel-/bröstskydd liksom knäskydd med länksystem rekommenderas (under crosströja/byxor). Twin Shock Cup Twin Shock Cup Twin Shock Cup OBS! Följande är ett utdrag ur reglementet för att ge en generell bild av TSC reglementet. Det är viktigt för förare/arrangörer att läsa/känna till hela reglementet! ARTIKEL 2 Klassindelning 2.1 Pré -85 motorcyklar (Pre'-85: motorcyklar tillv. före 31 december 1984.)  Gula nummerplåtar/svarta siffror Heat längd 15 min. + 1 varv. Max. 48 förare per heat. Inga åldersklasser för förare. . 3.1 Det är den individuella förarens ansvar att tillse att han har tävlingslicens/ en fullgod personförsäkring. . SVEMO: Svenska förare skall inneha giltig förarlicens.

ARTIKEL 4 Regler 4.1 Tävlingsbanan måste säkerhetsinspekteras, och prepareras vid/efter behov, före varje TSC träning/heat. 4.2 Tre heat per tävling. 3 deltävlingar = 9 heat varav 7 räknas 4.3 Startuppställning/start procedur: startuppställning i väntzonen avgöres genom lottning. Väntzonen stänger 10 min. före start. Detta för att arrangören skall kunna kontrollera att förare och motorcyklar är reglementsenliga före start. Förarna väljer fritt sin position på startgrinden. 4.4 Föraren måste ha kört 2/3 av heatet då han passerar mållinjen för att räknas i resultatlistan. 4.5 Poängfördelning per heat: Vinnaren får 40 poäng, tvåan 37, därefter 35, 33, 31, 30, 29, 28, 27 etc. 4.6 Tävlingsarrangören delar ut tre priser för dagens sammanlagda tävlingsresultat. TSC organisationen delar ut tre priser för årets slutresultat. 4.7 Årets totala TSC-vinnare tillkännagives vid prisutdelningen, direkt efter att årets sista tävling är avslutad. 4.8 Tävlingsarrangören förbinder sig att omedelbart efter tävlingens slut skicka in tävlingsresultaten i Excel-format till: TSC-koordinator Jörgen Ahlström jorgen@knobby.se Det är förarens ansvar att hålla sig informerad om gällande reglemente. Det moderna FIM/UEM Motocross reglementet måste följas om inte undantag/tillägg är speciellt uttalade i detta reglemente.(Ex. säkerhet, flaggsignaler etc.) ARTIKEL 5 Motorcyklar Pré -85 5.1 Pré -85, fabrikstillverkade/saluförda, motorcyklar (tillverkade före 31 december 1984) a Tillåtet: Motorcyklar med två stötdämpare bak utan länkage, trumbromsar fram/bak och luftkyld motor. Undantag: Centralmonterad enkel stötdämpare utan länkage (Yamaha Mono Shock). b Inte tillåtet: up-side down framgafflar, skivbromsar, vattenkylning. c Replika komponenter/motorcyklar måste vara tillverkade helt efter godkänd förebild (se ovan) d Tvivel gällande motorcykelns identitet/årsmodell: Föraren måste bevisa motorcykelns ursprung/årsmodell. (Foto + certifikat från fabriken). I fall av fortsatta tvivel avgör juryn. Motorcyklar som inte uppfyller reglementets krav kan ej deltaga 5.2 För alla motorcyklar gäller: endast tidsenliga komponenter får användas. 5.3 Alla motorcyklar måste ha fällbara fotsteg, ljuddämpare, madrassering på styret (oberoende av typ av styre). 5.4 Ny-designade-/konstruerade komponenter är inte tillåtna. Look-alike replika komponenter/motorcyklar är tillåtna. Även siluetten måste överensstämma med originalet. Undantag: Hjulnav av senare design som har tidstypiskt utseende får användas. Twin Shock Cup 4.2 Tre heat per tävling. 3 deltävlingar = 9 heat varav 7 räknas ARTIKEL 5 Motorcyklar Pré -85 5.1 Pré -85, fabrikstillverkade/saluförda, motorcyklar (tillv. före 31 december 1984) a Tillåtet: Motorcyklar med två stötdämpare bak utan länkage, trumbromsar fram/bak och luftkyld motor. Undantag: Centralmonterad enkel stötdämpare utan länkage (Yamaha Mono Shock). b Inte tillåtet: up-side down framgafflar, skivbromsar, vattenkylning. c Replika komponenter/motorcyklar måste vara tillverkade helt efter godkänd förebild (se ovan) d Tvivel gällande motorcykelns identitet/årsmodell: Föraren måste bevisa motorcykelns ursprung/årsmodell. (Foto + certifikat från fabriken). I fall av fortsatta tvivel avgör juryn. 4.3 Startuppställning/start procedur: Startuppställning i väntzonen avgöres genom lottning. Väntzonen stänger 10 min. före start. Detta för att arrangören skall kunna kontrollera att förare och motorcyklar är reglementsenliga före start. Förarna väljer fritt sin position på startgrinden. 4.6 Tävlingsarrangören delar ut tre priser för dagens sammanlagda tävlingsresultat. TSC organisationen delar ut tre priser för årets slutresultat. 4.7 Årets totala TSC-vinnare tillkännagives vid prisutdelningen, direkt efter att årets sista tävling är avslutad. 4.5 Poängfördelning per heat: Vinnaren får 40 poäng, tvåan 37, därefter 35, 33, 31, 30, 29, 28, 27 etc. 5.2 För alla motorcyklar gäller: endast tidsenliga komponenter får användas. 5.3 Alla motorcyklar måste ha fällbara fotsteg, ljuddämpare, madrassering på styret (oberoende av typ av styre). 5.4 Ny-designade-/konstruerade komponenter är inte tillåtna. Look-alike replika komponenter/motorcyklar är tillåtna. Även siluetten måste överensstämma med originalet. Undantag: Hjulnav av senare design som har tidstypiskt utseende får användas.

Twin Shock Cup Glöm inte att läsa hela reglementet ! ARTIKEL 6 Organisation 6.0 Arrangören måste tillse/säkerställa att tävlingsbanan är lämplig för Twin Shoch motorcyklar samt att endast använda sig av kvalificerade flaggvakter. 6.1 Juryn består av: -Ordförande: Representant från TSC (har ingen röst) -3 st. Landsrepresentanter* -Tävlingsledare -Kontaktperson från arrangörslandet * Juryordförande väljer ut genom lottdragning från landsrepresentanter. 6.2 Det är tävlingsarrangörens ansvar att tillse att han har en fullgod gällande evenemangsförsäkring. Det är tävlingsarrangörens ansvar att kontrollera att den tävlande innehar föreskriven försäkring/licens och har/använder föreskriven säkerhetsutrustning. (I race Office/besiktning samt vid infart till tävlingsbana). 6.3 De första tre förarna per heat åker till Park Fermé för obligatorisk teknisk kontroll. (Max. 10 min.) Vägran innebär diskvalificering. 6.4 Inbjudan publiceras/hämtas på www.classicmx.se 6.5 Anmälan måste skickas av förarna att anlända till tävlingsarrangören före anmälningstidens utgång. 6.6 Maskinbesiktning måste genomföras. 6.7 Tävlingsarrangören sätter ihop besiktningspersonal bestående av 2 besiktningsinspektörer från arrangörslandet, och ansvarig TSC representant 2 besiktningsinspektörer/ landsrepresentanter som väljes ut genom lottdragning. 6.8 Varje besiktningsinspektör måste känna väl till gällande reglemente. 6.9 Träning före tävling: min. 2 x 15 minuter tillgängliga för varje förare. Max 60 förare på tävlingsbanan samtidigt. 6.10 I fall då speciella lokala regler gäller (som inte är enligt detta reglemente) för en tävling (ex. säkerhet etc.), måste detta vara tillkännagivet av arrangören till TSC Koordinator Jörgen Ahlström jorgen@knobby.se Fax +4643110142 i förväg. Efter bekräftelse från TSC Koordinatorn måste tävlingsarrangören meddela förarna i god tid före tävlingen. 6.11 Anmälningsavgift för förare: Max. € 30 + i fall av anmälan efter sista anmälningsdag utgår en efteranmälningsavgift på € 10 till arrangörsklubben. Arrangörsavgift till TSC organisationen: Varje arrangör betalar € 150 per tävling, till TSC konto: se nedan. Evenemangstoaletter och duschar måste vara avgiftsfria och baserade på antal förare och besökare samt vara öppna fredag till och med måndag. På uppdrag av arrangören är juryn berättigad att ta beslut inom reglementets ramar. Sådana beslut måste dokumenteras och skickas till TSC Koordinator Jörgen Ahlström jorgen@knobby.se Fax +4643110142 Övrigt: I fall av tvist gällande innehållet i denna översättning är det engelska originalreglementet i prioritet TSC 2009 Klassen kommer att utvärderas efter genomförd säsong. Därefter kommer behövliga justeringar/ uppdateringar av reglementet att genomföras. Twin Shock Cup 6.1 Juryn består av: -Ordförande: Representant från TSC (har ingen röst) -Tävlingsledare -Kontaktperson från arrangörslandet - 3 st. Landsrepresentanter* * Juryordförande väljer ut genom lottdragning från landsrepresentanter. 6.2 Det är tävlingsarrangörens ansvar att tillse att han har en fullgod gällande evenemangsförsäkring. Det är tävlingsarrangörens ansvar att kontrollera att den tävlande innehar föreskriven försäkring/licens och har/använder föreskriven säkerhetsutrustning. (I race Office/besiktning samt utrustning också vid infart till tävlingsbana). Glöm inte att läsa hela reglementet ! 6.3 De första tre förarna per heat åker till Park Fermé för obligatorisk teknisk kontroll. (Max. 10 min.) Vägran innebär diskvalificering. 6.4 Inbjudan publiceras/hämtas på www.classicmx.se 6.5 Anmälan måste skickas av förarna att anlända till tävlingsarrangören före anmälningstidens utgång. 6.6 Maskinbesiktning måste genomföras. 6.9 Träning före tävling: min. 2 x 15 minuter tillgängliga för varje förare. Max 60 förare på tävlingsbanan samtidigt. 6.11 Anmälningsavgift för förare: Max. € 30 + i fall av anmälan efter sista anmälningsdag utgår en efteranmälningsavgift på € 10 till arrangörsklubben. TSC 2009 Klassen kommer att utvärderas efter genomförd säsong. Därefter kommer behövliga justeringar/ uppdateringar av reglementet att genomföras. Och så var det bara en sak till - - - -

20 09 T W I N S H O C K C U P Twin Shock Cup Twin Shock Cup 20 09 2 0 0 9