Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 1 Elever som haft huvudvärk en gång i veckan eller mer.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

Behandlingsfas 1, hjälpmedel
Läggdags - Om sömn hos barn med funktionshinder
Elevundersökning i årskurs 9
Hälsoeffekter, tidiga tecken vid stress och psykisk ohälsa
Frågor som underlättar för ungdomar att testa sitt cannabisberoende/missbruk och sitt missbruksmönster.
Barnanpassad utredning
Idrottslärare om astma
´ Tillgång till elevhälsa – ett lotteri för eleverna
Elever som haft huvudvärk en gång i veckan eller mer
SKOL- OCH BARNOMSORGSFÖRVALTNINGEN Stephan Rapp, Skolinspektionens dag Lund 22 nov 2010 ”Vi ska klara alla barn och elever”
Skola och fritid 2006Gymn åk2 1 Elever som trivs bra i skolan.
Genomförd av Samhällsmedicinska enheten, Örebro läns landsting.
”Varför betalar man svart?”
Psykisk hälsa på 1177.se och UMO.se
Vilka är vi? Utväg barn/ungdom
Bilder från rapporten: Skolbarns hälsa och levnadsvanor i Norrbotten 2008/2009 Annika Nordstrand utredare folkhälsa Norrbottens läns landsting
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
Genomförd av Samhällsmedicinska enheten, Örebro läns landsting
Det var en gång en pojke... men hur går det sedan...
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
©GÖTEBORGSREGIONENS KOMMUNALFÖRBUND Depressioner hos barn Konferens Draken Länsstyrelsen, GR, FoU i Väst/GR.
Novus Allmänheten om psykisk hälsa September
Droger och spel 2006Gymn åk2 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Risk- och skyddsfaktorer 2006Gymn åk2 1 Elever med många individuella sårbarhetsfaktorer Snitt 22 %
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Elevundersökning i årskurs 9 och årskurs 2 gymnasiet
Nonviolent Communication NVC”Giraffspråk”. Marshall Rosenberg Vad är det som gör att vi tappar kontakten med vår medkänsla? Varför beter sig människor.
Stockholmsenkäten, 2014 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
Flickors psykiska ohälsa
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
SIM TEAM.
Argumenterande text om: mera simlektioner på idrotten
Det var en gång en drake som hette Nidaros
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
Elevundersökning i årskurs 9 och gymnasieskolans år 2 Stockholmsenkäten 2012 Skolrapport Spånga grundskola Årskurs 9.
Ungdomsenkät 2008 Elevundersökning i grundskolans år 9 och gymnasiets år 2.
Samhällsvetenskapliga metoder
Hälsa på lika villor? Befolkningsundersökning Norrland - Norrbotten 2010 Sandberg, K
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare. Alla kaktusar kan blomma om förutsättningarna är de rätta!
Sjuka barn – vad behöver barn och föräldrar?
Att utveckla – lite tips!
Trafikundersökning Beckombergaskolan 2014
Barn som anhöriga Hearing 17 januari 2013 Hur arbetar BRIS Vad berättar barn för BRIS Slutsatser BRIS.
MAKTLEKAR.
10 år med Liv & Hälsa ung Hur mår niondeklassare i Sörmland? Källa: ”På väg mot Sveriges Friskaste län år med Liv & Hälsa ung Hur mår niondeklassare.
Liv & Hälsa ung Alkohol Narkotika Dopning Tobak Källa: ”Alkohol Narkotika Dopning Tobak resultat ”
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Novus Boende i Dalarna och Gävleborg om frivilligt arbete November 2010 Dalarna och Gävleborg Arne Modig 2046.
Aktuellt Hälsa i skolan Läs- och skrivtest Besök från USA april
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Barn och stress.
Elev loggbok.
ATT BLI EN IDROTTARE.
SÖMN Mars Kort om sömn Sömnen är kroppens och hjärnans sätt att återhämta sig och bearbeta intryck. Det finns inget antal timmar som är rätt för.
Skolan som arena för psykisk hälsa
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
Allhelgonaundersökning
Stockholmsenkäten 2014 – vad har ungdomarna svarat?
Skolrelaterad psykisk ohälsa bland unga tjejer och killar
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Grundskolan årskurs 9
Stockholmsenkäten 2018 Temarapport – Psykisk hälsa Gymnasieskolan år 2
Stockholmsenkäten 2014 Skolrapport
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Gymnasieskolan årskurs 2
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Grundskolan årskurs 9
Presentationens avskrift:

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 1 Elever som haft huvudvärk en gång i veckan eller mer

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 2 Elever som har dålig aptit en gång i veckan eller mer

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 3 Elever som haft nervös mage en gång i veckan eller mer

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 4 Elever som haft svårt att somna en gång i veckan eller mer

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 5 Elever som sovit oroligt och vaknat under natten en gång i veckan eller mer

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 6 Elever som ofta känner sig ledsna och deppiga utan att veta varför

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 7 Elever som ofta känner sig rädda utan att veta varför

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 8 Elever som oftast är nöjda med sitt utseende

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 9 Elever som skulle vilja ändra mycket på sig själva

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 10 Elever som ofta tycker att de inget duger till

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 11 Elever som ofta känner sig slöa och olustiga

Psykisk ohälsa 2006Gymn åk2 12 Elever som ofta tycker att det är riktigt härligt att leva