AFFÄRSPLAN Elias Brander.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Marknadsekonomi eller planekonomi?
1. Varför finns det pengar?
Samhällsekonomi 2.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Skapa en lönsam kundrelation
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Marknadsplan Sandström de Wit
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Behövs det pengar? Byteshandel.
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Affärsidé - företagets vägvisare
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Teleborg Centrumskolan Karl Holgersson C91 Prao C91 PraoC91 Prao.
marknadsförarens verktygslåda
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
Företagsekonomi 1 Starta företag.
Intressententmodellen.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företag.
En kurs för att hitta din affärsidé
Agenda Produktutveckling Patent Entreprenörskap Affärsplan.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Intressententmodellen.
Marknadsföringens källor
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) Affärsplan
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Presentationens avskrift:

AFFÄRSPLAN Elias Brander

Vad är den?

Min affärsplan Är en butik som säljer bland annat Skämt&Trolleri artiklar

Via en vanlig butik som befinner sig en aning utanför Helsingfors centrum Om konceptet visar sig lönsamt kan, nya butiker öppnas i andra finska storstäder

Produkter säljs också via Internet På så sätt kan även de som inte bor i Helsingfors området ta del av Skämt&Trolleris höga kvalite

Egna erfarenheter Semiprofesionell trollkarl

Varför skall kunden välja just denna butik

?

För att konkurrenterna inom skämtartikels branschen säljer plastiga produkter och inte har den bästa servicen

För att butiken erbjuder bättre service än alla andra skämtbutiker på marknaden De anställda skall vara så tjänstvilliga som möjligt och med sina trevliga leenden skall de bidra till den trevliga stämningen i butiken

För att det inte finns några konkurrenter på trollerimarknaden

Servicen Målet är att stämningen skall vara trevlig i butiken Kunderna skall kunna få en demonstration av en produkt de är intresserad av och kunderna skall ha möjlighet till personlig service Med andra ord är service graden mycket hög

Dessutom skall sådana som besöker butiken få lite CHOKLAD!!!!!! Detta kommer att bidra till den trevliga stämningen i butiken

Kunderna kommer att villa komma tillbaks eftersom chokladen var god och stämningen trevlig

Prissättning Svårt att veta men priserna kommer inte att vara superlåga eftersom servicegraden är så hög

Är marknaden tillräckligt stor?

JA Den kombinerade marknaden för skämt och trolleri är tillräckligt stor Det finns ju de facto inga konkurrenter inom trolleribranschen

Företaget blir ett aktiebolag med mig som huvudsaklig ägare Ett mindre startkapital behövs för att komma igång men det fixar pappa Eller så tar man ett lån på banken

De anställda skall vara så tjänstvilliga som möjligt och med sina trevliga leenden skall de bidra till den trevliga stämningen i butiken

Marknadsföring hur skall den gå till?

Via sociala nätverk så som Facebook skall det göras reklam för butiken Med lokaltidningsannonser och annonser i Trolleri tidskrifter

Varför vill jag starta just ett sådant företag? Inte för att tjäna pengar utan för att erbjuda Helsingforsborna ett trevligt ställe att diskutera och lära sig mera om trolleri