3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Folksam © TNS 1526439 Folksam PR-mätning December 2012.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Rätt jobb eller jobb snabbt? AEA:s opinionsundersökning 2013.
Advertisements

Kärnkraftsopinionen november 2006 T Analysgruppen vid KSU:Hans Ehdwall Synovate Temo: Arne Modig, John Almering Datum:
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del B)
Allmänheten om inköp av hjälp till hemmet T Målaremästarna:Tina Thorsell Synovate Temo: Arne Modig Datum:
TIMBRO 17 december 2012 TIMBRO Timbro Landsbygd, politik och reformer.
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del A) November Peter Blid Helena Björck Ida af Robson 2064.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Så kan vi tänka oss att använda en skatteåterbäring 1 • Ingela Gabrielsson Privatekonom
Relationsekonomi – så ser vi på partnerns privatekonomiska vanor Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Dagens och framtidens seniorer och deras framtidsförväntningar
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
Novus Opinion ”Allmänheten om bemanningsföretagen”
Novus Boende i Västra Götaland om frivilligt arbete November 2010 Västra Götaland Arne Modig 2046.
Nordeas boendebarometer- om bostadspriser och boräntor Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
KUND: Psoriasisförbundet/Pfizer Novus: Helena Björck Ida af Robson
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Veckohandling eller impulsköp - så påverkas din hushållsekonomi Ingela Gabrielsson, privatekonom.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Seniorbarometern Skandia Sv Informationsklass: Öppen 2 Bakgrund och metod Bakgrund Syfte Målgrupp Metod I Seniorbarometern har Skandia låtit intervjua.
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Beställare Konsult Projektnummer Datum Anna Söderman, Norrbottens läns landsting Lars Aldemark Information om svininfluensan i Norrbotten.
Novus Allmänheten om psykisk hälsa September
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
1 Allmänheten om bonus och vinstdelning Rapport från opinionsundersökning 9 april 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
AP7 Etiska placeringar September/oktaber 2014 TNS Sifos konsulter: Martin Elsässer P –
Studerande 2012 – ekonomi, boende och framtidsval Ingela Gabrielsson Privatekonom.
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren - Infrastruktur i Skåne Februari 2014 Toivo Sjörén Freja Blomdahl.
Kartläggning Rektorers syn på skolkurator-funktionen
© Synovate Ungas attityder till rökning
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
RAPPORT INSTÄLLNING TILL FÖRDELNING AV AKTIVITETSYTOR JUNI 2013 Kund: Korpen Kontakt: Petra Lindskog, Christin Lundqvist Datum: 14 juni, 2013 Kicki Molin.
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
Byten och attityder på den svenska elmarknaden
Attitydundersökning – Myrorna 2010
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Rapport Förbifart Stockholm Uppföljning efter beslut Bil Sweden & MRF.
Novus Opinion Allmänheten om vinster i välfärden 21 maj 2010 David Ahlin.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Omnibuss KPA Pension. 2 Hur skulle du reagera om du fick veta att dina pensionspengar placeras i företag som producerar pornografi? Med pensionspengar.
Vårdskador inom somatisk slutenvård (Sjukhusvård utom psykiatri) 4:e nationella konferensen om patientsäkerhet
Novus Opinion för Röda Korset Norra Mellansverige om frivilligt arbete Dalarna, Värmland, Gävleborg 27 november 2009 David Ahlin.
Sammanfattning av varumärkesundersökning
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
1 Allmänheten om ljudböcker Rapport från opinionsundersökning 7 april 2009 Lars Björkman Viktor Wemminger.
Novus Stockholmare om frivilligt arbete November 2010 Stockholm Arne Modig 2046.
1 Attitydundersökning fast telefoni Rapport från opinionsundersökning 10 juli 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Novus Opinion för Röda Korset Inställning till frivilligt arbete Uppsala, Örebro, Västmanland, Södermanland, Östergötland 27 november 2009 David Ahlin.
Ekonomiska förväntningar. Om undersökningen Syfte Att undersöka hur nuläget i ekonomin påverkat arbetstagarnas förväntningar på ekonomin och löneutvecklingen.
Rapport Allmänheten om utevistelse för hönor Djurens Rätt.
Novus Boende i Dalarna och Gävleborg om frivilligt arbete November 2010 Dalarna och Gävleborg Arne Modig 2046.
1 Novus Opinion Allmänheten om olovlig nedladdning och streaming av TV-program Jenny Franzén.
Omnibuss – IPS/pensionsförsäkring Nov, Realia Under 2015 kan man dra av upp till kronor för privat pensionssparande (individuellt pensions-
Rapport Nya postrutiner
Frågor om skyddad natur
Företagarpanelen – Budgetfrågor 2016 Riket
Presentationens avskrift:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folksam © TNS Folksam PR-mätning December 2012 TNS Sifos konsulter: Martin Elsässer & Alexander Sävström P –

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folksam © TNS Bakgrund och metod Bakgrund Syfte Målgrupp Metod TNS Sifo har på uppdrag av Folksam genomfört en studie bland allmänheten i Sverige.  Kartlägga allmänhetens kunskap om och attityder i frågor som berör försäkringar.  Allmänheten.  18 år och äldre.  4202 webintervjuer (200 intervjuer per län).  Totalresultatet har vägts så att det är representativt för hela Sverige.  Urvalet drogs ur TNS Sifos onlinepanel:  Panelen har rekryterats representativt över hela landet via telefon och postala utskick. Det finns ingen möjlighet att ansluta sig till panelen utan att först ha blivit kontaktad av TNS Sifo i anslutning till en undersökning som uppfyller kraven för representativitet. Detta förhindrar i möjligaste mån så kallade proffspanellister från att ansluta sig. Eftersom undersökningen gjordes online så innebär det ju att personer som inte använder internet inte kommer med i undersökningen. Tid  Intervjuerna genomfördes mellan den december

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folksam © TNS Ägarstyrning % Kommentar 1. Många försäkrings- och fondbolag arbetar aktivt med så kallad ägarstyrning, alltså att ställa krav på börsbolagen man investerar i. Det kan gälla att börsbolagen ska arbeta med miljöfrågor, mänskliga rättigheter och motverka korruption. Eller att de arbetar för att öka jämställdheten i styrelse och ledning och att de har rimliga bonusar och ersättningar. Vilket eller vilka av följande försäkrings- och fondbolag vet du arbetar med ägarstyrning? Folksam har den relativt starkaste profilen som aktiv inom ägarstyrning bland försäkrings- och fondbolagen. En klar majoritet (79 %) vet inte eller kan inte uttala sig om vilka försäkrings- och fondbolag som arbetar med ägarstyrning. Bas: Alla (4202) 3

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folksam © TNS Ägarstyrning 2. Tycker du att Folksam skall arbeta med att ställa hållbarhetskrav (inom t.ex. miljö, arbetsförhållanden och antikorruption) på de företag Folksam investerar sina kunders pengar i, eller tycker du inte det? Kommentar En klar majoritet (72 %) tycker att Folksam ska arbeta med att ställa hållbarhetskrav på de företag Folksam investerar sina kunders pengar i. % Bas: Alla (4202) 4

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folksam © TNS Ägarstyrning 3. Tror du att det är vanligt förekommande att svenska företag mutar sig till affärer utomlands, eller tror du inte det? Kommentar Nästan hälften (47 %) tror att det är vanligt förekommande att svenska företag mutar till sig affärer utomlands. % Bas: Alla (4202) 5