Välkommen till Knappekullaenheten

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkomna HFSU-nätverk 11 mars 2010 Hällefors kommun.
Advertisements

Sundsvalls kommunala förskolor och skolor
Vi bläddrar i minnenas arkiv eller Va’ va de vi sa Om framtiden !
Pedagogisk verksamhetsidé
Den svenska förskolan.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Välkommen till Ängaboskolan
Vardaglig observationer
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
En reviderad läroplan för förskolan
SKOL- OCH BARNOMSORGSFÖRVALTNINGEN Stephan Rapp, Skolinspektionens dag Lund 22 nov 2010 ”Vi ska klara alla barn och elever”
Föräldraråd Östermalm 29/11
Välkomna!.
D = delaktighet I = inflytande A = ansvar
Våra farhågor 1.Adressen blir också fortsättningsvis ett misch-masch där uppdraget riktas till den professionella organisationen medan ansvaret för brister.
Välkommen till Parkhemsskolans förskoleklass 2012
Nordhemsskolan - Åk Göteborgs Stad
Bläseboskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Trollängsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Sannaskolan år F-9 - Åk Göteborgs Stad
Angered - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Majorna-Linné - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lundby - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Gunnestorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Gunnilseskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Kärralundsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gunnestorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Nytorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bergsgårdsskolan - Åk Göteborgs Stad
Gamlestadsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Torslandaskolan F-5 - Åk Göteborgs Stad
Lundby - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Nolltoleransgruppen S:t Olofsskolan Läråret 12/13
Kärnvärden.
Bläseboskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Högsboskolan, G-verksamheten - Åk Göteborgs Stad.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
APL årsk. 1 BF12AB 2013 v 7 – 12 Alla dagar i veckan.
Föräldrar enkäten Här är resultatet av föräldrar enkäten om fritidshemmet Rubninen`s verksamhet. Den bygger på 38 inlämnade enkäter.
Kvalitetsarbetet och redovisningen
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
Välkomna Historik Organisation Vision, Järlas alltid Mentorskap
VÄLKOMMEN TILL KASTANJENS FRITIDSHEM
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Systematisk kvalitetsarbete med kunskapsuppföljning - Skolinspektionens bild av hur det ser ut.
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Entreprenörskap + Studie- och yrkesvägledning
SKOLA 2011 Vad händer? Hur kommer det att gå till?
Östra Göteborg - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Välkomna till Edboskolan
Riksdagen Skollagen Kommunfullmäktige Inriktningsmål Barn- och utbildningsnämnd Förväntade resultat Skolverket Läroplaner Barn- och utbildningssförvaltning.
SÄRSKOLAN I KUNGSBACKA 2003
Riktlinjer Dokumentation Kompetens- utveckling Stödmaterial.
Kalvhagskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Välkommen till Ekkälleskolan!
1 Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar Katthults förskola 17 respondenter - svarsfrekvens 61% April 2015.
Nämndplan 2015.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Välkomna till läsåret Nya händelser Årskurs 6 har inget eget viste utan blandas med högstadiet Nya större personalrum: so/ma gemensamt i.
TF. Utbildningsdirektör Irene Blom
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Toppkompetens/ Gruppmentorskap för rektorer
Resursfördelning Grundskolenämnden
Presentationens avskrift:

Välkommen till Knappekullaenheten

Verksamhetsidé Trygghet-Trivsel-Traditioner Integrerad verksamhetsidé av förskoleklass-grundskola-fritidshem-särskola. Alla barn skall uppleva ett positivt och uppmuntrande klimat, känna trygghet och trivsel. All personal skall ha en gemensam helhetssyn. All personal skall ha ett gemensamt förhållningssätt. Alla föräldrar skall känna en naturlig delaktighet i skolans utveckling.

Rektorer: Ingrid, Lena och Tommy Knappekulla enheten Knappekullaskolan Höjden Torpstugan Dbv Rektorer: Ingrid, Lena och Tommy A-bandet T.521275 Marlene* Annika E Katarina Tommy C Maria D Caroline Ha Karin Birgitta Yvonne J B-bandet T.521096 Ann-Louise* Anna-Maria Elisabeth Ulla Linnea Ann-Marie Lillemor H Jeanette AnnCharlotte F Caroline Hö Ingalill Camilla Johanna C-bandet T.521097 Kristofer* Erica Lotta L Lena O Mirona Gunilla H Agneta Lisbeth D-bandet T.521098 David* Ulrica Marie B Ann A Helena Lotta J Christine Thomas Maria Christina H E-bandet T.521289 Aleksandra* Åsa Anki O Ann H Angela Leif N Kerstin Tove Ö-bandet Vaktm T.521284 Peter Ass. T.521282 Yvonne S Lokalvård Irena Marzena Kerttu Skolmåltid T.521286 Lotta N* Lena B Birgitta Sabina 64 barn 70 barn 65 barn 70 barn 63 barn *Ingår i Samordnargruppen

Rektorerna på Knappekullaenheten Ansvarsområden Ingrid Lena Tommy Torpstugan: Myran Ekorren Nyckelpigan Höjdens förskola Dbv Torpstugan: Humlan Fjärilen Knappekulla: C-bandet D-bandet E-bandet Knappekulla: A-bandet Knappekulla: B-bandet Ö-bandet

Rektorerna på Knappekullaenheten Ansvarsuppgifter ”Delat ledarskap” Område: Ansvar: Samordnare Tommy Organisation: Förskolan Fritidshem/Särskola Grundskola Ledarteamet - Lena samordnar Ledarteamet - Ingrid samordnar Ledarteamet - Tommy samordnar Lokaler: Torpstugan Höjden Knappekullaskolan Ingrid Lena Ekonomi: Budget, uppföljning, fakturor mm Ledarteamet Personal: Pedagogisk samordningsgrupp Arbetslagen med arbetsgivarfrågor se ansvarsfördelning Kompetensutveckling Systematiskt arbetsmiljöarbete Barn/elever: Nyinflyttningar Gruppindelning 0-5 6-11, 11- Kalendarium

Rektorerna på Knappekullaenheten Ansvarsuppgifter ”Delat ledarskap” Område: Ansvar: Utveckling/kvalitet: 0-17, Lärande organisation Barn & ungdomsplanen Lpfö, Lpo 94 Utan detaljstyrd timplan Verksamhetsplan Verksamhetsberättelse Ledarteamet Tommy Lena Elevrådet: Attraktiv skola: Veckoinformation: Ledarteamet tillsammans med administratör. Kostansvarig Schema: Scemagrupp tillsätts I januari 1/2 tidplan och innehåll upprättas 1/5 förslag sammanställs 1/6 Beslut tas av ledarteamet Ledighet/semester Begränsningsperioder Medarbetarsamtal/lönesamtal Lönesättning Personal/verksamhetsansvarig rektor

Rektorerna på Knappekullaenheten Ansvarsuppgifter ”Delat ledarskap” Område: Ansvar: Barn-/elevhälsa: EVK Tommy Berörd rektor Administration: Ingrid LSG: Lena Enhetsrådet: Föräldraföreningen VFU:

Knappekulla…….. ….är en skola där alla barn är allas ansvar och där varje barn skall få det de behöver för att utvecklas. Det ska vara roligt för både barn och vuxna att komma till skolan. Alla ska kunna känna sig trygga och omtyckta.