Kort om Matrisen Bildat anställda Cirka 2500 kunder

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

Svenska Volkswagen Finans
Varför är det viktigt att mäta?
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
Webbaserat reseräkningssystem
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Att bygga målstyrt Underhåll
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Skriftspråksförändringar
Carina Bergqvist Torvallaskolan
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Mobila anknytningar med Springmobil
Energiledningssystem
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
FÖRETAGSPRESENTATION
EN PRESENTATION.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Ruttplanering Vad är det??.
Ett arbete med att etablera
”Validerad kompetens – värderad arbetskraft!”
Affärsintegration och Asset Management
Smartare administration i Quality Center HUGS 3 april 2008 Jan Czajkowski
Aveny Hogia PA Den 19 November
BORIS dagen 10/ Kvalitet och förbättringar Viktoria Svensson Sven Klaesson.
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Att skriva en artikel.
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
                                                                                                            
Att införa nya arbetssätt……. …… och att upprättahålla det nya!
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
20/11/ Hur går vi vidare? Integrerat Mångfald i våra värderingar Integrerat Mångfald i vårt PGT-arbete.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
”Hur GIS mötte BIM” eller ”hur fungerar teknikstödda förändringsprocesser?” Henrik Linderoth Professor i BIM och ICT i byggandet
Förslag till fortsatt arbete med kunskapsuppdraget Rektorsträff
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Miljödiplomsutbildning (nystart)
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Introduktionskurs Greppa Näringen Madeleine Wiström, växtodlingsrådgivare Hushållningssällskapet
Barns delaktighet _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
SAST Stockholm Avs. Joachim Kravhantering.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Organisera företaget.
SIGMA KUDOS Niklas Malmros Global Operation Manager
Kunskapsöverföring och kunskapsutveckling Erfarenheter från Uppsala stadsbibliotek.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE I FÖRSKOLEVERK-SAMHETEN
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
GIS i fokus vid sanering av vattennära industrimark
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Organisationsförändring -hur påverkas arbetet med intern kontroll
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
"Att tydliggöra kunskapskrav - arbete med källor och källkritik”
Överlämning Distrikt 21. MÅLET med överlämning Zontas mission Zontas vision Conviction Commitment Courage.
nu finns inga tvivel längre
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Mobila arbetssätt En studie i säker hantering av personuppgifter i öppna nät via mobila enheter.
Nationell patientöversikt
Kommunikationsprocesser
Nationell patientöversikt
Presentationens avskrift:

Kort om Matrisen Bildat 1990 230 anställda Cirka 2500 kunder Kontor i Stockholm, Göteborg, Västervik, Linköping, Uppsala, Malmö, Gävle och Helsingfors Under mer än 20 år har vi tillhandahållit redovisningstjänster som tillgodoser våra kunders höga krav på kvalitet, leverans och kostnadseffektivitet.

Matrisen Fastighet Startade 2004 Utvecklades tillsammans med Sveafastigheter 50 medarbetare i Stockholm, Västervik och Helsingfors Våra kunder är fastighetsfonder, fastighetsbolag, projektbolag, och asset management bolag Svenska och internationella kunder Kundanpassad rapportering Internationella redovisningsprinciper Kvalité och internkontroll

Matrisen Fastighet - RFB Internt kvalitetsprojekt – Rätt Från Början Genomgång av arbetssätt tillsammans med 3L Kontroll av alla våra kunders databaser samt skapat nytt mallbolag för nya kunder Intern utbildning mm Driftsättning nya moduler i 3L under hösten

Ekonomiprocesser – vad är det? Låt kravet på rapporter och information från systemet styra och inte tvärtom. Löpande avstämning av behovet av information och rapporter. Genomgång av arbetssätt och systeminställningar med viss regelbundenhet . När nya programversioner kommer – fundera på om era rutiner behöver anpassas för att kunna utnyttja förändringarna. Hur och vilka förändringar / förbättringar ska vårt företag använda? Enhetliga definitioner inom företaget – alla pratar samma språk. Skriv gärna ned vad som gäller så även nyanställda vet. Det gäller både för rutiner och begrepp. Bestäm vilka register som ska användas och till vad samt vem som ansvarar för att hålla dem uppdaterade.

Ekonomiprocesser – 3L Dagliga rutiner som in- och utbetalningar ska vara effektiviserade så långt som möjligt. Gå igenom t ex bokslutsprocessen och se hur man jobbar för att få fram uppgifterna. Kan man förändra / förenkla något? Finns det funktioner i 3L som kanske inte används än men som skulle underlätta det dagliga arbete? Våga prova lösningar som kanske inte 3L har tänkt på. Systemet kan anpassas / användas för saker som man kanske inte tänkt på. (Se till att ha en test DB att prova i först!)

Lena Blomberg Telefon 08-506 59 249 alt 08-506 59 100 lena.blomberg@matrisen.se