POSITIVT ATT GÅ PÅ HELENEHOLM Mål: •Eleverna skall med bild och text gestalta det positiva med att vara elev på Heleneholms gymnasiet. •Gör en utställning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Onsdagen den 29/ åkte klass 3A och 3B till Gamla Linköping.
Advertisements

Plugga bättre och effektivare
Tävlingens syfte TBS Stockholm vill att unga engagerar sig. Unga ska få möjligheten att göra skillnad, både i sitt eget liv och i andras. Därför bjuds.
Tänk på vad du säger innan du uttalar orden!!!
… som skulle arrangera en löptävling.
SAGOHATTEN SAGOHATTEN.
SFI PÅ DISTANS VI FICK MÖJLIGHET ATT PROVA GENOM INNAN-PROJEKTET
Att skriva en krönika Hur och vad.
Tema boende hösten 2006 Stora arbetslaget Klicka med vänster musknapp för att byta bild © ptra06.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
BMW eller SKODA? GIS för nuftiga…
Arbete med återbruk åk 3 Av Lena Josefsson - Vt 2010 Vi gjorde ett besök på utställningen Eco-craft och fick se många nya sätt att återanvända olika material.
FORTUNA FF – P95 Spelarbarometer. Spelarbarometer – Fråga 1 1.Vilken 1.Vilken är din målsättning med fotboll? 1.Har ingen 2.Träffa kompisar 3.Hålla mig.
Haga rektorsområde Vision och verksamhet. Vision Haga En trygg händelserik hållplats för hållbar utveckling.
Av: Ninni Byrestam Foto: Linda Kronholm Petersen
FogelstadAkademins MedborgarutbildningogelstadAkademin
Att skriva projektrapport
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
Andel rökare “Röker du?” % Källa: Salems kommun & Jörgen Larsson, 2004.
Vill du lära dig kort division?
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
SFI PÅ DISTANS INNAN-PROJEKTET
Ca 330 elever fördelat på 5 program 4 yrkesförberedande 1 studieförberedande Lindengymnasiet.
Mitt liv med Aspergers syndrom Hanna Danmo Källman.
Röj en mina Röj-en-minas uppdrag är att engagera människor för en minfri värld. Röj-en-mina har hittills röjt 333 minfält. Därmed har kvadratmeter.
Strömslundsskolans Värdegrund.
Att övertyga ! Disposition och mall.
BTK Ratic har sin hemvist i Harplinge strax norr om Halmstad
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Trygghet ger resultat  Enligt läroplan 2011 är det varje elevs rättighet att ha en trygg tillvaro i skolan.  Med gemensamma värdegrunder skapas trygghet.
Behovsanalys och brukardialog 2011
Argumenterande text om: mera simlektioner på idrotten
DEN MAGISKA DÖRREN.
”Det känns som min röst är värd”
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
Gnesta – stadens lugn och landets puls Ett språkutvecklande projekt med syfte att utveckla elevernas SO-texter Anna, Desiré, Hanna, Jannike, Mats, Micaela.
CCG – Coach Coach Go  EU-projekt inom Grundtvig med fokus på vuxnas allmänna lärande.  Period:  Deltagarländer: Island, Italien, Tyskland,
Helen Ekelöf Kartan visar vägen till arkivets skattgömma.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Nacka Yrkesvux 2010 Skolverket startade yrkesvux med statliga medel 2010 Nacka har erbjudit yrkesvux sedan 2005 Alla Nackaelever får läsa alla yrkesprogram.
Det är en exempel av framtidens datorer men före jag riktigt går in på det ska jag berätta om för i tidens datorer! Framtidens Datorer!
OBJEKT Och vad man kan göra med dem för att de ska betyda något mer eller annat än sig själva…
Mål, kunskapskrav och LGR-11
10 år med Liv & Hälsa ung Hur mår niondeklassare i Sörmland? Källa: ”På väg mot Sveriges Friskaste län år med Liv & Hälsa ung Hur mår niondeklassare.
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Liv & Hälsa ung Alkohol Narkotika Dopning Tobak Källa: ”Alkohol Narkotika Dopning Tobak resultat ”
GRUBBESKOLAN PRESENTERAR PROJEKTET DEN NYA SKOLGÅRDEN ETT AKTIVITETSPARADIS.
Material. Mål om pappersanvändning Allt papper som används på skolan ska vara återvunnet för att det minskar uttaget av naturresurser och behöver inte.
Kemi finns överallt runtomkring oss.
Our arbete 28/ En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan.
Det är lätt & rätt att återvinna!
SUA – Skriva.
Lektionsupplägg Elevkommentarer Länkar och namn. Lektionens arbetsgång Uppvärmning Säger tal-eleven lägger och skriver Se talgestalter- eleven lägger,
Min skola Bedrivs år Riktar sig till elever med NPF på högstadiet och gymnasiet Anhöriga och skolpersonal är också målgrupper i projektet.
Ingen uppdelning i rektors beslutade delar av kurs.
Föräldramöte Tomtebogård
3. Ska inte alla få vara med?
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Ungdomsenkäten Om mig hälsa och livsstil bland ungdomar i Östergötland
11 stycken praktiska övningar i
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
Ekspertutvalget om kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner Oslo 5 april 2018 Hvorfor er gutter overrepresentert i spesialundervisningen? Bengt Persson.
Enkät i gymnasieskolan 2015
Demokratien Demokratien har nyligen blivit ett eget självständigt land, ni bor i landet och ska nu besluta vilka lagar som gäller i landet. Demokratiens.
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
Inför NP Svenska Våren 2019.
Det är lätt och rätt att återvinna!
Presentationens avskrift:

POSITIVT ATT GÅ PÅ HELENEHOLM Mål: •Eleverna skall med bild och text gestalta det positiva med att vara elev på Heleneholms gymnasiet. •Gör en utställning. •Rösta på bästa alternativet som belyser målet.

ARBETSGÅNG Under 6 veckor arbetade eleverna i Bf 1a med att framställa material till tävlingen. Allt arbete låg utanför lektionstid. Eleverna arbetade i olika grupper

RESULTAT •Efter 6 veckors arbete på raster och fritid, var bilder och text klara. •Alla som ville fick hänga upp bild och text i salen. Alla kunde nu studera allas bidrag. •Sedan röstade vi på bästa alternativ.

Tävlingen •Alla bilder hängdes upp. •Röstning genomfördes. •Allt gick rätt till. •Inga protester om fusk och orättvisa.

Avslutningen •Vinnande alternativ ”MAN FÅR VARA SOM MAN VILL”