Artvise kunddagar 7/ Tomasz Nowocien försäljningschef New Business Syd Anders Johansson Affärsområde Telecom-UC.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Advertisements

Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
LEDANDE FÖRETAGSKOMMUNIKATION FÖR DEN DIGITALA ÅLDERN Avaya Användarförening Mars 2016 Göteborg Tomas Wangdell Sverigechef Avaya.
Vad är OMS, Operations Management Suite, och hur kan det hjälpa mig? Anders Asp Lumagate AB.
+ SamSoc Samordning för socialt företagande Program  Presentation  Förstudien  Om sociala företag  Vad visar forskningen? Förstudien som stärker sociala.
Vad är SEB? Wallenberg 1862 Sammanslagning 1972 Vad är SEB? Skandinaviska enskilda bank Omsättning 1234 Miljarder Största bank 32:e största företaget.
Tjänstelegitimation och privata aktörer i offentlig regi E-legitimationsdagen :15 – 14:45 Ulf Palmgren.
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
KLL NATIONELLA BIOBANK. VAD ÄR EN BIOBANK? Ett systematiskt sätt att samla in prover från patienter Möjliggör upprepad provtagning Kopplat till kliniska.
Q1 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Loxysoft WFM Fredrika Eineskog. Loxysoft’s solutions Workforce managementTelemarketingContact Center ACDs CRM.
Äldreomsorgen idag och i morgon Ny teknik i välfärdens tjänst
% Avega Group år medarbetare specialister
Signtronic Produktion AB
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Välkommen till det personliga transport- och logistikföretaget
Smart Built Environment Utlysning mars 2016
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Nationell Patient Översikt
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Samuel Svenson samsv
Telias koncernstruktur
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
Resan till Årets Servicedesk 2016
Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde
Välkommen till Oriola AB
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
Verksamhetsutveckling och förvaltningsprocess - hand i hand
Bakgrund Västra Götalandsregionen Västfastigheter
Välkommen till Huddinge!
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Framtidens sätt att ha bil Agenda Brf Ektorget Om Sunfleet Fördelar
10 outsourcingtrender i Norden
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
En stark nod Stockholm Göteborg Mälarstäder Malmö :e Storstadsregionen.
Näringslivsanalys Umeå kommun
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Henrik Sjöstrand & Benny Granqvist
Med kundval HAR nackaborna makten över sin service.
Välkommen till Avonova
Innovationsklimatet i Sundsvalls kommun - resultat av självskattning
Servicemätning 2017-års ärenden Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 55 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Företagsklimatet i Värmlands län/Årjäng 2018
55 kommuner Startade 2006 Invest Stockholm Tre insatsområden;
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Tjänsterna inom offentlig upphandling
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Så enkelt som möjligt för så många som möjligt.
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
vårdnära administration
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Matchning av min kompetens - CV och brev
Hur ”smart” kan man bli som elkund?
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
FÖRETAGSBESÖK 2017.
Region Västernorrland
Parter inom Uppsala universitet
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
SAMVERKAN VÄSTRA GÖTALAND
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019

Tillväxtbolag inom digital röntgen
Presentationens avskrift:

Artvise kunddagar 7/5 2019 Tomasz Nowocien försäljningschef New Business Syd Anders Johansson Affärsområde Telecom-UC

Candidator DGC Grundat 1997 Kontor Alingsås x 2, Stockholm x 2 , Göteborg x 2, Malmö, Skövde, Motala, Norrköping, Katrineholm, Västerås, Karlstad, Linköping, Karlskrona, Helsingborg, Örebro, Borås, Bergen x 2 och Oslo. Förvärv/ihopslagningar 2018/2019: DGC, Aliero, Solid Park, Exeo, Ismotec. Antal anställda 850 Omsättning 1600 MSEK 2018, (R12) Creditrating AAA Huvudägare EQT

Vår vision Candidator är en nordisk IT-partner som är erkänd för att leverera en overkligt bra kundupplevelse.

Candidator DGC levererar IT som tjänst till företag och organisationer. Vår kompetens och vårt engagemang skall ge mycket nöjda kunder som i sin tur ger nya kunder.

Candidator DGC s position och styrkor Vill vara stora bland de små och snabba bland de stora Målgrupp: Företag med huvudkontor i Norden med upp till 1000-6000 användare Kommun och Landsting 24/7 servicedesk med många språk Utveckling av IT-partnering-modell Kombination av drift i egna hallar och publika molntjänster med hög automatiseringsgrad Helhetsleverantör Mycket högt Nöjd Kund Index Högt upp på listan i A Great Place to Work

Marknadens “sweet spot” Candidator DGC 2019 och framåt ILLUSTRATIVT Marknadens “sweet spot”

Varför Candidator DGC? Mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT och Telefoni som tjänst.i det privata molnet. Agila snabbfotade Stora bland de små och snabba bland de stora SPOC: Totalansvar Ett samtal En kontakt Egna datahallar I Sverige och Norge. Process och leveransdriven organisation Kundunika kundportaler – Vår kundportal och den höga utvecklings och automatiseringsnivån I samtliga processer och tjänster. Snabb innovation och utveckling av nya tjänster Marknadsledande servicedesk och kundnöjdhet Starka huvudägare I EQT

Samverkansmodell Dedikerat kundteam KAM - Ansvarar för relation och kund SDM – Ansvarar för leveransen iServiceTeam – Ansvarar för utförande Samverkansnivåer Supportforum – veckovis Operationellt – månadsvis Taktiskt – halvårsvis Schemalagd innovation Kvartals forum Externa partners iNotify Säkra processer CAB FREDRIK När man blir kund hos Candidator sätter vi upp en samverkansmodell. IServiceTeam består av max 12 personer. Samverkansnivåer utifrån kundens önskan. Det är återkopplingar och avstämningar.

Governance, kontroll och inovation Väldigt viktigt som del av vår leveransmodell Kundanpassad Etablerad tidigt I vår process Högt fokus på utveckling och förbättring

IT-drift mellan & IT-drift större Candidator DGC IT-drift mellan & IT-drift större

Tjänsteområden som ingår i ramavtalen Service Management Service Desk Applikationsdrift Applikationsförvaltning Applikation som tjänst Utskrifttjänster Klienttjänster Datacentertjänster Nätverk och kommunikation

Samverkar de olika systemen ? IT- System Skype Teams Kalender AD Kontaktcenter Kundtjänst Agenter Ärendehantering - CRM Telefonväxeln Telefonist Hänvisning Enheter Svarstjänst

iSpeak integrerar sömlöst i molnet Telefonväxeln Telefonist Hänvisning Enheter Svarstjänst Contact center Ärendehantering Agent Telefonist Softphone MobilApp Bordstelefon DECT Kalenderintegration MS Teams Operatörsoberoende Telefonist på distans IT- System Skype Teams Kalender AD Kontaktcenter Kundtjänst Agenter Ärendehantering - CRM