Rapporten innehåller totalresultatet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Svenska Balettskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Advertisements

Skårsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hjuviksgården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lillekärrskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lerlyckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Sjumilaskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kungsladugårdsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Assaredsskolan - Åk Göteborgs Stad
Trollängsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Centrum - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Flatåsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bärbyskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gärdsmosseskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Sisjöskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björkåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björsaredsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nya Långedragsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Bräckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Flatåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Svartedalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Amhultsgården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hammarkullsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Ramsdalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lindåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kärraskolan - Åk Göteborgs Stad
Skinteboskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Solbackeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lerlyckeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bjurslättsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Skogomeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Talldungeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Österöd - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Tångenskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
1 Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar Katthults förskola 17 respondenter - svarsfrekvens 61% April 2015.
Bergums skola - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Storegårds skola ÅK2.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Casa Montessori ÅK2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 8.
Brukarundersökning dagverksamhet 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Västra Göteborg - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam elevenkät 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Enkät i gymnasieskolan 2015
Enkät i gymnasieskolan 2015
Rapporten innehåller totalresultaten för åk 2, 5 och 8.
Rapporten innehåller totalresultaten för åk 2, 5 och 8.
Enkät i gymnasieskolan
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.
Enkätresultat för Gymnasieskolan
Enkät i gymnasieskolan
Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.
Presentationens avskrift:

Rapporten innehåller totalresultatet. Enkät i fritidshem Rapporten innehåller totalresultatet.

54% 52% Fakta om undersökningen En undersökning inom skolans område har genomförts våren 2012. Undersökningen är en totalundersökning i fritidshem i årskurs 2. Urvalet är hämtat från stadens register BOSKO. Enkäten består av ett tjugotal påståenden på en femgradig instämmandeskala. Frågorna har utarbetats under hösten 2011 i en projektgrupp där personer från utbildningsförvaltningen och stadsledningskontoret deltagit. Undersökningen är genomförd som webbenkät. Tillvägagångssättet var följande; Ansvarig klasslärare/mentor fick ett klasslösenord av utsedd kontaktperson på varje skola. Klassläraren/mentorn bestämde tid för ifyllande. Enkäten kunde nås från stadens hemsida www.stockholm.se/gymnasieenkat Klassläraren gick in på stadens hemsida enligt ovanstående adress och kom sedan in på länken genom sitt unika klasslog-in som tillhandahållits av skolans kontaktperson. Alternativ 1 för ifyllande; Hade klassläraren tillgång till en dator i klassrummet gick klassläraren in på ovanstående adress och öppnar upp länken. Därefter kunde eleverna en efter en svara på enkäten. Alternativ 2: Fanns tillgång till datasal i skolan kunde flera elever samtidigt gå in och svara på enkäten enligt förfarandet ovan. Svarsfrekvens enkät i fritidshem Fristående 48% Kommunala 54% Totalt 52%

AKTIVITETER OCH LÄRANDE Andel positiva svar 2011 2012 70 % 71 % 73 %

AKTIVITETER OCH LÄRANDE Andel positiva svar 2011 2012 68 % 80 %

TRYGGHET OCH TRIVSEL Andel positiva svar 2011 2012 85 % 84 %

TRYGGHET OCH TRIVSEL Andel positiva svar 2011 2012 83 % 85 % 78 % 79 %

TRYGGHET OCH TRIVSEL Andel positiva svar 2011 2012 68 % 70 % 66 % 67 %

INFLYTANDE Andel positiva svar 2011 2012 74 % 76 % 63 % 66 %

INFLYTANDE Andel positiva svar 2011 2012 55 % 60 % 61 %

ÖVRIGA FRÅGOR Andel positiva svar 2011 2012 73 % 74 % 58 % 55 % 72 %

Jämförelsevärden – Andel positiva svar AKTIVITETER OCH LÄRANDE Fråga 2012 2011 1. Mitt barns fritidshem erbjuder meningsfulla aktiviteter. 71 70 2. Mitt barn får det stöd och hjälp han/hon behöver. 73 3. Personalen är bra på att väcka mitt barns intresse och lust till att lära. 68 4. Personalen tror på mitt barns förmåga att lära och utvecklas. 80 Totalt 72 TRYGGHET OCH TRIVSEL 5. Mitt barn trivs på fritidshemmet. 85 6. Mitt barn känner sig tryggt på fritidshemmet. 7. Personalen bemöter mitt barn på ett bra sätt. 83 8. Det är bra stämning på mitt barns fritidshem. 79 78 9. Under detta läsår har mitt barn inte blivit illa behandlad av andra elever på fritidshemmet. Obs! Här jämförs negativa värden (dvs. andel 1+2) 10. Mitt barns fritidshem erbjuder möjligheter till avkoppling och lugna aktiviteter. 67 66 INFLYTANDE 11. Personalen lyssnar och tar hänsyn till mina och mitt barns synpunkter. 76 74 12. Jag är nöjd med det inflytande mitt barn har över fritidshemmets aktiviteter. 63 13. På utvecklingssamtalen har vi en bra dialog om hur mitt barn fungerar på fritidshemmet. (2011: I utvecklingssamtalen pratar vi om vad mitt barn gör bra och vad mitt barn behöver förbättra på ett sätt som mitt barn förstår) 60 55 14. På utvecklingssamtalen har vi en bra dialog om vad mitt barn behöver för att utvecklas. 61 62 ÖVRIGA FRÅGOR 15. Jag är nöjd med mitt barns fritidshem. 16. Jag har haft möjlighet att välja vilket fritidshem mitt barn ska gå på. 58 17. Jag kan rekommendera mitt barns fritidshem.

”Följande frågor bildar indexet:” Om du tänker på din skola i sin helhet- hur nöjd är du då? Är din skola lika bra som du hoppades att den skulle vara? Tänk dig en perfekt skola. Hur nära ett sådant ideal tycker du att din skola kommer?

NEI –Nationell jämförelse