Brukardialog Verktyg för att uppnå tydlighet i kontakt med brukare

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

KURSDAG – 09.00Inledning – Reflektioner från Kursdag – 10.30Teori 7 – Spelsystem Försvarsspel – 11.00Fika – 12.30Praktik 7.
Kompetenscentrum för flerspråkighet Interkulturellt perspektiv Med nyanlända barn och elever i fokus.
1 Idé- beskrivning Styrgrupps- beslut Bemannings- process Projekt- genomförande Avslut/ implementering Projekt- uppstart Nej Ja Idélogg Projektmodell för.
Active Student Participation ASP Att komma igång med ASP - för lärare Frågor att fundera över.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Arbetskraftskoordinator - för sysselsättning och arbete Medfinansierats av Europeiska socialfonden
CEPS – MSF (Läkare utan gränser) Initiativtagare MSF Samarbete mellan KK och barnkliniken.
Chefens kommunikationsuppdrag Utveckling av internkommunikation
Två olika avtal Saco- S OFR Oorganiserade följer största avtalsgruppen
Mentorcafé – agenda för 17 september
Vårdsamordnare psykisk ohälsa
Inför regional årlig uppföljning God bebyggd miljö
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Kommunernas inkomster
SLAO Utbildningsstatistik
Uppdrag, roller och ansvar
Ny utvecklingsform – samplanering av flera team
Förslag till utvärdering av forskning VID GÖTEBORGS Universitet– RED19
Handlingsplan till Försäkringskassan
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
SAMÖ 2016 – en sammanfattning www. msb. se/samo2016
Lösningsförslag för ABB
Vårdplaneringsprocessen
Hur går vi vidare? Vad händer nu?
AQUA16 Assuring Quality in University Administration 2016
Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden
Brainstormingaktivitet
Svenska Brukshundklubben
Lärandeansatsen i Socialfonden
Tidskrifter elektroniskt! Bibliotek som stöd I publicering
Kartläggning av samordnarens arbetsuppgifter
Projektanmälan och antagning av doktorand
Personlig reflektion inför starten
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Neurosjukvård på akutmottagningen
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Välkomna till förskoleklassens
Vilka är vi som deltar idag?
Miljömålen består av tre slags mål
Införandeplan för IA-systemet
Nya organisationen Roller och mandat Ann Höjer, sektorschef IFO-FH
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Program 16,30 – 16,45 Inledning Göran J och Per S
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Utbildning Äldre och läkemedel
Struktur styrgrupp-lokalt
Miniprojekt ViP Område: Hur utvecklar vi samverkan mellan chefer och stödfunktioner till bättre nytta för dem vi är till för Uppdrag: Ta fram en modell.
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Utgångpunkt Alla har ett behov av att lära.
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Välkommen till bridgelärarutbildningen Introduktion
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
Enheten för forskning och lärande
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Handeldarmodell för Skaraborgs sjukhus och Primärvården Skaraborg
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
”Från bokföring och information i grundsystemen via styrkorten i Balansen till analys och styrning med hjälp av Rappet samt systematiskt kvalitetsarbete.
Kreativa verktyg och metoder
Lokal ISF SAMVERKAN OCH LEDNING Tränings- och diskussionsfrågor.
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Återkoppling.
Struktur i modellen, 5 steg
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

Brukardialog Verktyg för att uppnå tydlighet i kontakt med brukare VIP miniprojekt Marianne Thellsten, Ann Magnusson, Staffan Asp Anna-Lena Grahn

Vill du ha ett bollplank och stöd i förberedelserna inför din brukardialog? vänd dig till Utvecklingsavdelningen Kommunikationsenheten Verksamhetsutvecklare HR-avd och övriga stödfunktioner

Inflytandetrappan

Förberedelser, tänk igenom och formulera Syfte och mål Målgrupp Hur- val av dialogmetod Din roll och ditt mandat Övriga medverkande- sakkunniga, stödfunktioner Rollfördelning vid mötet Utvärdering, reflektion Återkoppling till deltagare