Det samhällsekonomiska kretsloppet kapitel 1 – Samhälle, företag och ekonomI Det samhällsekonomiska kretsloppet
kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Efterfrågekurvan
kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Utbudskurvan
kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Utbud och efterfrågan
Utbud och efterfrågan i jämvikt kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Utbud och efterfrågan i jämvikt
Marknadsandelar dagligvarukartantm 2017 kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Marknadsandelar dagligvarukartantm 2017
kapitel 2 – företag, MARKNAD OCH KONKURRENS Produktens livscykel
En varas väg från företag till konsument kapitel 3 – FÖRETAG OCH NÄRINGSLIV En varas väg från företag till konsument kapitel 3 – FÖRETAG OCH NÄRINGSLI
Horisontell och vertikal integration kapitel 4 – FÖRETAGETS INTRESSENTER Horisontell och vertikal integration
kapitel 4 – FÖRETAGETS INTRESSENTER Intressentmodellen
Exempel på den rättsliga regleringen av företaget kapitel 4 – FÖRETAGETS INTRESSENTER Exempel på den rättsliga regleringen av företaget kapitel 4 – FÖRETAGETS INTRESSENTE
Exempel på den rättsliga regleringen av företaget kapitel 4 – FÖRETAGETS INTRESSENTER Exempel på den rättsliga regleringen av företaget
Företagets mål och strategier kapitel 5 – Företagets affärsidé, mål och strategier Företagets mål och strategier
Verksamhetsstyrning och ekonomistyrning kapitel 5 – Företagets affärsidé, mål och strategier Verksamhetsstyrning och ekonomistyrning
kapitel 6 – Strategisk planering och marknadsplanering
kapitel 6 – Strategisk planering och marknadsplanering Bostonmatrisen
kapitel 6 – Strategisk planering och marknadsplanering ACE-matrisen
Exempel på marknadsplan kapitel 6 – Strategisk planering och marknadsplanering Exempel på marknadsplan
Exempel på utvärderingsmall kapitel 6 – Strategisk planering och marknadsplanering Exempel på utvärderingsmall
Utvärderingen ger en återkoppling kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Utvärderingen ger en återkoppling
Exempel Strategisk och operativ marknadsföring kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Exempel Strategisk och operativ marknadsföring
kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Maslows behovstrappa
Marknadsföring som en kommunikationsprocess kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Marknadsföring som en kommunikationsprocess
kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Köppyramiden
Kundernas acceptanscykel kapitel 7 – Strategisk Marknadskommunikation och marknadsföring Kundernas acceptanscykel
Linjestabsorganisation kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Linjestabsorganisation
Funktionsorganisation kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning kapitel 8 Organisation och organisationsstyrning Funktionsorganisation
Organisation med affärsområde kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Organisation med affärsområde
kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Produktorganisation
Geografisk organisation kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Geografisk organisation
Matrisorganisation i ett industriföretag kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Matrisorganisation i ett industriföretag
Matrisorganisation i ett tjänsteföretag kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Matrisorganisation i ett tjänsteföretag
kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Produktorganisation
Imaginär organisation kapitel 8 – Organisation och organisationsstyrning Imaginär organisation
Inköpsfunktionen i varuproducerande företag kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Inköpsfunktionen i varuproducerande företag
Ekonomistyrning av inköp kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Ekonomistyrning av inköp
Ekonomistyrning av inköp kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Ekonomistyrning av inköp
kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Olika inköpsdokument
Beställningspunkt och leverans kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Beställningspunkt och leverans
kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Inköpskvantiteter
Produktionsprocessen kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Produktionsprocessen
Produktivitet och effektivitet kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Produktivitet och effektivitet
Försäljningsfunktionen i varuproducerande företag kapitel 9 – Inköp, produktion och försäljning Försäljningsfunktionen i varuproducerande företag
kapitel 10 – Företagskultur och personal Employer branding
Vilka är de tre högst rankade egenskaperna per sektor i Sverige? kapitel 10 – Företagskultur och personal Vilka är de tre högst rankade egenskaperna per sektor i Sverige?
Företagets ekonomisystem kapitel 11 – Ekonomistyrning – styrning mot ekonomiska mål Företagets ekonomisystem
Lönsamhet – ett centralt begrepp kapitel 11 – Ekonomistyrning – styrning mot ekonomiska mål Lönsamhet – ett centralt begrepp
kapitel 11 – Ekonomistyrning – styrning mot ekonomiska mål Intäkt – kostnad
Lönsamhet – ett centralt begrepp kapitel 11 – Ekonomistyrning – styrning mot ekonomiska mål Lönsamhet – ett centralt begrepp
Ekonomistyrning ock ekonomiska mått I kapitel 11 – Ekonomistyrning – styrning mot ekonomiska mål Ekonomistyrning ock ekonomiska mått I
Ekonomistyrning ock ekonomiska mått II kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Ekonomistyrning ock ekonomiska mått II
Ekonomistyrning ock ekonomiska mått III kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Ekonomistyrning ock ekonomiska mått III
Resultat, omsättning och lönsamhet kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Resultat, omsättning och lönsamhet
Finansiella nyckeltal för ett hotell kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Finansiella nyckeltal för ett hotell
Företagsekonomiska konsekvenser av en affärshändelse kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Företagsekonomiska konsekvenser av en affärshändelse
Rörelsens intäkter och kostnader kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Rörelsens intäkter och kostnader
Rörliga och fasta kostnader kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Rörliga och fasta kostnader
Olika slags rörliga kostnader kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Olika slags rörliga kostnader
Olika slags fasta kostnader kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Olika slags fasta kostnader
kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Totala kostnaden, TK
Kostnadsfördelningsmodell kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Kostnadsfördelningsmodell
Kapitalkostnader och kalkylränta kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Kapitalkostnader och kalkylränta
Totalkostnadsdiagram kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Totalkostnadsdiagram
kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Resultatdiagram
kapitel 12 – Resultatplanering och lönsamhetsberäkningar Täckningsgrad, TG
Olika slags produktkalkyler kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Olika slags produktkalkyler
kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Genomsnittskalkyl
kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Normalkalkyl
kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Minimikalkyl
Fördelning av direkta och indirekta kostnader kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Fördelning av direkta och indirekta kostnader
Självkostnadskalkylering i ett industriföretag kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Självkostnadskalkylering i ett industriföretag
Självkostnadskalkylering i ett tjänsteföretag kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Självkostnadskalkylering i ett tjänsteföretag
Påläggskalkylering i ett handelsföretag kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Påläggskalkylering i ett handelsföretag
Pålägg, marginal och bruttovinst kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Pålägg, marginal och bruttovinst
Täckningsbidrag och täckningsgrad kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Täckningsbidrag och täckningsgrad
kapitel 13 – Produktkalkylering och prissättning Stegkalkyl för cyklar
Investeringskalkyleringens begrepp och principer kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Investeringskalkyleringens begrepp och principer
Investeringskalkyleringens begrepp och principer kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Investeringskalkyleringens begrepp och principer
Nuvärdefaktor och beräkningstabeller kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Nuvärdefaktor och beräkningstabeller
kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Nuvärdefaktor
Diskonteringsfaktorn kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Diskonteringsfaktorn
kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Nuvärdemetoden
Nuvärdekvot och annuitetsfaktor kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Nuvärdekvot och annuitetsfaktor
Jämförelse nuvärde- och annuitetsmetoden kapitel 14 – Produkt Investeringskalkyler och lönsamhetsberäkningar Jämförelse nuvärde- och annuitetsmetoden
kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering DU PONT- modellen
Kapitalet i balansräkningen kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Kapitalet i balansräkningen
Anläggningskapital och rörelsekapital I kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Anläggningskapital och rörelsekapital I
Anläggningskapital och rörelsekapital II kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Anläggningskapital och rörelsekapital II
Rörelsekapitalbindning i ett industriföretag kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Rörelsekapitalbindning i ett industriföretag
Kapitalbindningstid i AB Serrco Dörrhandtag kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Kapitalbindningstid i AB Serrco Dörrhandtag
Lagerhållningen hos TRASMATTOR AB kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Lagerhållningen hos TRASMATTOR AB
kapitel 15 – Kapitalbehov och finansiering Kapitalmarknaden
kapitel 16 – Budgetering och uppföljning Budgeteringscirkeln
Resultatbudget i företag med resultatenheter kapitel 16 – Budgetering och uppföljning Resultatbudget i företag med resultatenheter
kapitel 16 – Budgetering och uppföljning Olika budgetar
Budgetering från huvudmål till delmål kapitel 16 – Budgetering och uppföljning Budgetering från huvudmål till delmål
Exempel på resultat-, likviditets och balansbudget kapitel 16 – Budgetering och uppföljning Exempel på resultat-, likviditets och balansbudget
Extern- och internredovisning kapitel 17 – Bokföring och bokslut Extern- och internredovisning
Bokföringsskyldighetens innebörd kapitel 17 – Bokföring och bokslut Bokföringsskyldighetens innebörd
Kontoklassindelning enligt BAS kapitel 17 – Bokföring och bokslut Kontoklassindelning enligt BAS
Kontoklass, kontogrupp och konto kapitel 17 – Bokföring och bokslut Kontoklass, kontogrupp och konto
Ett externredovisningssystem kapitel 17 – Bokföring och bokslut Ett externredovisningssystem
Balansräkning och balanskonton kapitel 17 – Bokföring och bokslut Balansräkning och balanskonton
Kapitalanvändning och kapitalanskaffning kapitel 17 – Bokföring och bokslut Kapitalanvändning och kapitalanskaffning
Resultaträkning och resultatkonton kapitel 17 – Bokföring och bokslut Resultaträkning och resultatkonton
Sambandet mellan balans- och resultaträkning kapitel 17 – Bokföring och bokslut Sambandet mellan balans- och resultaträkning
Kostnads-, intäkts- och likviditetsanalys kapitel 18 – Räkenskapsanalys med nyckeltal Kostnads-, intäkts- och likviditetsanalys
Kostnads-, intäkts- och likviditetsanalys kapitel 19 –Aktier och aktiekapital Kostnads-, intäkts- och likviditetsanalys
kapitel 20 – Företagsvärdering Effektivitetstal