Träff 5 Välkomna!.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Advertisements

Konstruktiv bildkritik Källor: fotosidan.se Facebookgruppen Street Photography- Sweden Elevarbeten Kärrtorps gymnasium Tack till fotograferna som givit.
Kejsarsnitt på moderns önskan Hjärna hjärta kön September 2015 Katri Nieminen överläkare Kvinnokliniken Vrinnevisjukhuset Norrköping
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
Föräldramöte – födda 2008 Välkomna! Sammanfattning säsongen 2015/2016 – så här långt 11 isträningar 3 av 7 Björnligor – med 3 matcher varje.
Vad är du för typ av person? (Skriv vid raderna i dina papper)
 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.
Motiverande Intervju är en terapeutstyrd,målinriktad,klientcentrerad,rådgivningsstil som har som mål att hjälpa klienter att utforska och lösa ambivalens.
TRIVSELREGLER VALLENS IF F98 I omklädningsrummet :  Att alla sänker ljudnivån.  Att alla skall få en plats att byta om på.  Att alla håller ordning.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Barn och ungdomars utveckling
Kom igång med - Disgen Modul 3
Lekterapins behandling av barn och unga med stickrädsla
Hälsofrämjande insatser inom socialpsykiatri
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Svenska som andraspråk 1
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Varför läser ni religionskunskap?
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Leda och utveckla en förening
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Hur blir ett lag BRA?  Vi i laget På match & träning Jag som spelare
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Personcentrerade E-tjänster
Hälsofrämjande arbete
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Att leva med……. Här presenterar du dig. ”Vem är jag å vad gör jag här hos er?”
SPELARUTBILDNINGSPLAN ANFALLSSPEL – MOTTAGNINGAR 1
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Barnskyddsdokumentation
Hälsokursen - vikt Träff 1 Välkomna!.
Samtalsgrupper - ett sätt att främja hälsa!
Träff 11 Välkomna!.
Välkommen till ett samtal om VÄRDERINGAR
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Träff 10 Välkomna!.
Träff 2 Välkommen!.
Kurs mindfulness Studenthälsan
FRIIDROTT ÅR INTRODUKTION.
Individuellt lärande tillsammans
ÅP / Lektion 8 Omtumlande händelser och inledda återfall
Träff 3 Välkommen!.
Barnkonventionen.
Träff 7 Välkomna!.
Träff 9 Välkomna!.
Agenda Roller Föräldrasysslor Kläder Träningar Matcher och Cuper
Karin Elardt leg psykolog Barn- och ungdomspsykiatrin Nässjö
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Övergripande struktur för
Roy Brander Eva Wendt Jarinja Thelestam Mark Jan Halling.
Kurs mindfulness Studenthälsan
Margareth Jeppson Jarinja Thelestam Mark Jan Halling Eva Wendt.
Ta hand om dig själv.
Primärvårdens hälsoenhet
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
ÅP / Lektion 3 Tankar på alkohol och droger
SoL övningskompendie Tema: Fint och dribbling
2018 Liria Ortiz / Peter Wirbing
Fortbildning för pedagoger
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Träff 5 Välkomna!

Agenda Genomgång av hemuppgiften Dagens tema: Hur påverkas jag i mitt beteende? Hur kan jag förändra mitt beteende? Ny hemuppgift inför nästa träff Reflektionstid

Hemuppgifter från gruppträff 3 Fortsatt arbete med matdagboken och motionsdagbok Reflektera utifrån kostråden vad jag äter Regelbunden vardagsmotion och motionsaktivitet

Förändringshjulet Förändring inte möjligt eller inte önskvärt Vidmakthållande Återfall Genomförande Beslut Finna henne där hon är Övning 1 Fundera själv hur lång tid från första funderingen till beslut? Hur lång tid från beslut till handling? Frö – beslut – handling Hur mår man när man är ambivalens ? Velig, jobbig, kan inte besluta sig… MI hjälper till att förkorta tiden när man är ambivalent Ha blandade känslor 4

Tanke/Känsla/Kroppslig sensation/impuls Du motiveras av vad som sätter igång ditt beteende och de direkta konsekvenserna av ditt beteende. Situation Tanke/Känsla/Kroppslig sensation/impuls Beteende/Handling Konsekvens kort sikt Konsekvens lång sikt

Mitt ätande Detta gör jag för lite av… Detta kan jag göra mer av… Detta gör jag för mycket av… Detta kan jag göra mindre av…

Mitt fysiska aktivitet och stillasittande Detta gör jag för lite av… Detta kan jag göra mer av… Detta gör jag för mycket av… Detta kan jag göra mindre av…

Hur god är favoriten? Instruktion

Hur god är favoriten? Blir det verkligen godare ju mer man äter? Tar du dig tid att tänka och känna efter fullt ut hur favoriten verkligen smakar och hur mycket njutning den ger dig? Kan du använda detta i din vardag? På vilket sätt?

Hemuppgift Reflektera över dina ”favoriter” i vardagen? Hur kan du hantera dem? Skriv upp 2-3 delmål för mat/ätande och 1-2 delmål för fysisk aktivitet/rörelse. Registrera dessa i ”Veckans mål”. Fortsatt arbete med matdagboken och motionsdagbok Regelbunden vardagsmotion och motionsaktivitet

Reflektionstid Egna tankar efter idag… Vad ska jag fortsätta med… Vad ska jag göra mer av… Vad ska jag göra mindre av… Vad ska jag avstå ifrån… Detta tar jag med mig från dagens träff…

Tack för idag! Välkommen åter!