Genomförande Postal enkätundersökning med möjlighet att svara elektroniskt med mobil, läsplatta eller dator Enkäten skickades till 417 kunder som är med.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sopsuganläggningar i Järfälla kommun nutid, framtid och utvecklingsplaner Ida Nordin, avfallsingenjör Det fick Bygg- och miljöförvaltningens.
Advertisements

Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Avfallshantering för kollektivtrafikförvaltningen
Nu ska vi i motala och vadstena börja sortera våra matrester
Patientenkät sommaren -13
Hög konsumtion = mycket avfall!
Den hållbara skolan! Klass 8D Stavsborgsskolan.
Markör Marknad och Kommunikation AB
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Vad är avfall och hur ska vi hantera det?
Urologmottagningen i ständig förbättring
ELLÄRA Göran Stenman, Ursviksskolan 6-9, Ursviken –
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Vad gör Borås Energi och Miljö?
Varför källsorterar vi?
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholms Stad Brukarundersökning inom verksamheter för personer med funktionsnedsättning Grupp- och service bostad 2011.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Vård- och omsorgsboende.
Hyllstofta Klippan Tel vx
Marknadsundersökning Förvaring sep 2009 Sverige. Genomförande Undersökningen är genomförd av Norstat på uppdrag av JM AB/Seniorgården AB. I Sverige är.
Miljöarbete vid IT-fakulteten IT-fakulteten har ett aktiva miljöarbete och alla studenter och anställda är en del i det arbetet!
SORTERA SOPOR Varför och hur
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Avfallshantering På återvinningscentralen jobbar man med att sortera, bränna och återanvända sopor. Sopbilar kommer och hämtar soporna från våra gröna.
Det är lätt & rätt att återvinna!
BESÖKET PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN VI HAR VARIT PÅ STUDIEBESÖK PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN. ÅTERVINNINGSCENTRALEN ÄR EN SOPTIPP DÄR MAN KAN SLÄNGA SKRÄP SOM.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Stockholmarnas avfallshantering Mars Inledning Metod Internetundersökning med 461 respondenter i Stockholm. Felmarginal Mellan 2 och 6 % Tidsperiod:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Material Delas in i 5 grupper: Polymerer – långa molekyler som egentligen många korta och likadana molekyler som sitter ihop. Keramer och glas – oorganiskt.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning 2012
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning Andel nöjda 2012
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Bakgrund Göteborgs Stads budgetmål: Göteborg ska vara en jämlik stad.
Urologmottagningen i ständig förbättring
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
Presentationens avskrift:

Genomförande Postal enkätundersökning med möjlighet att svara elektroniskt med mobil, läsplatta eller dator Enkäten skickades till 417 kunder som är med i testperioden i Häljarp och Teckomatorp Svarsinsamling vecka 26 till vecka 33 2018

Antal inkomna svar: 319 Bortfall: 0 Svarsfrekvens: 77% Svarsutfall Antal inkomna svar: 319 Bortfall: 0 Svarsfrekvens: 77%

Vem har svarat?

Hushållsstorlek

Inställning till 4fack Före testperioden Efter/under testperioden

Storleken på facken

Tömningsintervall

Fördelar med 4fack 91% av hushållen tycker att 4fack underlättar källsorteringen 57% av hushållen anser att 4facken ökat deras källsortering 86% har minskat sina resor till ÅVS 92% tycker att det känns bra för miljön med 4fack

Fortsätta med 4fack?

Nöjdhet med 4fack

Några citat från enkäten Det har sparat oss mycket tid att inte åka till återvinningscentralen. Vi sorterar mer, barnen är involverade Stor förbättring när ni bytte tidningsfack o plast. Tack! Önskar större glas och metall fack Tömning oftare. 2 gånger i månaden Skulle vilja ha ett litet fack för glödlampor och batterier Mindre tidningsfack och lite större plastfack. Annars toppen Önskar verkligen att facken tömdes mer frekvent och att facken för speciellt kartong och plast blir större

Insamlat material I augusti lastade vi ut 6,3 ton plast Kunderna har fått tömt 13 ggr sedan projektet startade i oktober/nov 2017. I snitt tömmer vi 410 kärl/månad I februari ändrade vi fackindelningen och för plast och tidningar (efter fem tömningar)

Snittvikten per tömt kärl är: 14,41kg Vi tömmer i snitt 190 kärl per tillfälle Totalt för Häljarp: 35,7ton Snittvikten per tömt kärl är: 13,65kg Vi tömmer i snitt 218 kärl per tillfälle Totalt mängd för Teckomatorp: 38,73ton