Vårdvalsråd 20 mars Helena Lagerlöf Anna Björk

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kort information om TYK = Tidig YrkesKontakt
Advertisements

Studierektor/universitetsadjunkt
Underlag för att utveckla ett nytt ”Vinna”
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
AT- och ST-läkare som handledare för läkarstudenter
Framtidens bästa primärvård
Den medicinska fakulteten vid Linköpings universitet
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Ämneslärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Övergripande studierektorsfunktionen Sörmland GRUNDUPPDRAG Huvuduppgifter för Övergripande studierektorerna är att på sjukvårdsledningens uppdrag skapa.
Sven Karlander Övergripande studierektor UMAS Nya ST i Region Skåne.
Studenter och studentbostäder i Stockholms län Ylva Disheden 7 december 2012 Tillväxt, miljö och regionplanering.
ATT LÄSA PÅ MIUN: VI HAR MÖJLIGHETERNA - UPPTÄCK DINA!
Teknikcollege Söderslätt Vad är det?. Företagen är Teknikcollege – Teknikcollege är skolan.
Anders Lundholm Hanna Hallberg UHR Produktions-samordning
Kurser i tyska. 2 Kursutbud Tyska läsåret se:  Att kommunicera på tyska (ht2011)  Nybörjarkurs.
Försöksverksamhet med övningsskola och övningsförskola
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
Vision och organisation Högskolebiblioteket MDH Lisa Petersen Presentation för Biblioteksrådet
Välkomna till information kring val av specialisering
Barn som anhöriga Barn känner på sig allvaret, fantasier kan vara otäckare än sanningen Barn behöver information och stöd Ofta handlar det om att stödja.
Biomedicine and Methods in Medical Diagnostics Biomedicin och metoder inom medicinsk diagnostik Master program 120 hp inriktning Klinisk laboratoriemedicin.
Vad händer med resursfördelningsmodellen och administrativa stödet?
Patientlagen Källa: Sveriges kommuner och landsting.
Utbildning, forskning och innovation sedan 1666
Välkomna till samordnarmöte 18 mars 2014 Välkommen Rundan - Hur är VFU-läget hos er? Övningsskole/övningsförskoleprojektet Utvärderingar av VFU Avhopp.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Regional kompetensförsörjning
Ersättningssystemet inom primärvården i Östergötland
KURSVAL HT specialiseringar – 12 inriktningar Religionshistoria och religionsbeteende- vetenskap Islamologi Judaistik Religionshistoria.
Framtidens bästa primärvård
Nya ST SOSFS 2015:8 Gäller alla med legitimation efter 1 maj 2015
VÄLKOMMEN. Struktur kandidatprogram Geografi fördjupning 2 30 hp Geografi fördjupning 1 30 hp År 3 Valbara kurser 30 hp År 2 Geografi forts.kurs 30 hp.
Det antropologiska basåret Välj kurser på vårt antropologiska smörgåsbord.
Allmän inriktning Aspirantutbildning Birgitta Lönning, studievägledare Institutionen för kultur och kommunikation, IKK.
Introduktion till hälso- och sjukvården i Sverige April 2016 Hälso- och sjukvård för nyanlända Finns även tillgänglig digitalt på
Kort information om TYK = Tidig YrkesKontakt Läkarutbildningen i Göteborg HT 2016 Marie Walther, kursledare TYK
EXAMENSARBETE DEGREE PROJECT 15 HP Byggingenjörsprogrammet och Affärsutvecklingsprogrammet.
► Att lära för ett effektivare genomförande Om styrkor och förbättringsmöjligheter i Socialfondens lärande Baserat på Swecos uppdrag från utvärderingen.
Läkarprogrammet, Uppsala universitet Ht-2015 Självständigt Arbete (SSA) - en översikt.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Regionkommun i Dalarna 2019
Vilka åtgärder för att stärka arbetslivsrelevansen i utbildningarna ger rapporten ”ett år efter examen” anledning till för fakulteterna? Fakulteternas.
Nyhetsbrev 1, januari 2017 Trygg och effektiv vård
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
Grundläggande och särskild behörighet
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Syftet Det övergripande syftet med Vård- och omsorgscollege är att bidra till att säkra kompetensförsörjningen av framtidens behov av kompetent och.
Så ska vi samverka vid utskrivning från sjukhus
Universum – en resa genom kosmos
Teknikcollege Söderslätt
Regionala handlingsplaner
Samverkan vid utskrivning kort information om utskrivningsprocessen
Certifierad samverkan
Ulrika Henriksson Studierektor BUP Stockholm
Resultat test Samordnad vårdplanering på distans
Institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle (NVS)
Omställningen av hälso- och sjukvården
Start VT2019 Konsten att handleda i vårdande under verksamhetsförlagd utbildning Anmälningskod: MDH Kurskod:VAE074 Kursen vänder sig till dig.
Årskursinformation för blivande åk 3
Årskursinformation åk 4-5
Institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle (NVS)
Nya ST studierektorer allmänmedicin Västmanland
Välkommen till Regional Handledarkonferens 29 nov 2018
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
SUNET – Nätbaserade möten
VFU i CL-programmet
Redovisningsval & Revision Pernilla Broberg och Torbjörn Tagesson
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
Vill du göra skillnad på riktigt?
Presentationens avskrift:

Vårdvalsråd 20 mars Helena Lagerlöf Anna Björk

Projekt Region Västmanland och MDH Praktisk utbildning – Vidareutveckling av pedagogiska metoder och handledningsmodeller i arrangerad miljö och vårdverksamhet Övergripande syfte: Att säkerställa fortsatt hög kvalitet på den praktiska utbildning som ges inom Region Västmanland så att studenterna når definierade lärandemål. Skapa förutsättningar för vårdverksamheter och handledare att uppfylla regionens utbildningsuppdrag. Delprojekt primärvård – interprofessionellt lärande

Kartläggning av utbildningar samt Enkät till vårdcentralernas medarbetare:

Enkät:

SLUTSATSER kartläggning Intresse/behov finns för handledarutbildning, med fokus på interprofessionellt lärande. Handledarutbildningar finns/planeras redan, ingen anledning att starta ytterligare utbildningar, däremot att lägga till fokus på interprofessionellt lärande. Rekommendation till vårdcentraler om handledarutbildningar med syfte att förenkla.

Handledarutbildningar Inom Region Västmanland Lärcentrums Handledarutbildning för yrkesverksamma inom vård, tvärprofessionell handledarutbildning 3 dagar med fokus på handledningsprocess och kommunikation. Tillägg fokus på interprofessionellt lärande, planeras för kommande utb. Rekommendation minst 2 personer/professioner per vårdcentral. Ges 2-3 ggr/termin.

Handledarutbildningar MDH Handledarutbildning 7,5 hp – 2+2,5+3 hp Avancerad nivå, distans, kvartsfart. Du måste läsa introduktionskursen för att vara behörig att läsa de andra två kurserna. Kurserna vänder sig till dig som handleder studenter inom hälso- vård- eller välfärdsområdet, t.ex. studenter inom sjuksköterske-, arbetsterapeut-, fysioterapeut-, läkar-, socionom- och folkhälsoprogrammet. Introduktion 2,0 hp HT 2018, anmälan senast 15 april

Samordning av praktikplatser Samma utbildningsuppdrag för alla vårdcentraler Fördelning sköts via studierektor Studenter som själva kontaktar vårdcentralen och söker praktikplats ska hänvisas till studierektor.