Arrangerat av P04 Vallen Nord och P04 Lag 1

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
IPad grundkurs.
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
Lagledarträff fotbollen 2015
Flickor 01/02 Kick off Tunanäs
Extra pengar till lagkassorna. Information till alla ledare i IF Lödde. Hej alla ledare i IF Lödde. Vi i styrelsen har under åren sett att det finns ett.
Föräldramöte KHC U15 team 02 Inför säsongen 2016/2017 Agenda Lagledning. Säsongsplanering. Huvudtränaren om säsong/träningar/utbildning. Våra regler för.
Säsongen 2013/2014 Nästa säsong Ekonomi Laget.se Prag Föräldramöte 24 April 2014 Innebandy P-02.
FÖRÄLDRAMÖTE VT 2016 KLUBBRUMMET. TEAM 04 SPELARE SÄSONGEN 16/17 28 SPELARE JUST NU 24 UTESPELARE 4 MÅLVAKTER.
Föräldramöte STFF P05 blå Mossen Tillbaka blick 2013 Laget har växt från ca 40 till nästan 60 grabbar Vi har varit 7st tränare Vi har varit.
Föräldrarmöte P-00 Nacka IBK Agenda  Återblick  Presentation ledare  Organisation  Träningar  Matchserier och matchuttagning  Sekretariat.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
VÄLKOMNA! F03 FÖRÄLDRAMÖTE Agenda Sportslig policy Roller för att driva detta, tränare mm Träning och Matcher Långsiktigare planering Socialt.
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
Hagaströms SK - Fotboll Box Gävle Telefon: Fax: Hemsida: Bankgiro.
Föräldramöte P06: Agenda  Säsong 2014 – tillbakablick  Säsong 2014 – slutfasen (vinter)  Säsong planering.
Föräldramöte Innebandy P05 Måndag 9/2 – ÖSK U Klubbhus Kl 18:00 – 19:15 Presentation av oss ledare & föräldragruppen Säsongsplanering VT 15 Poolspel Träningarna.
ÖSK Handboll P04. Säsongen Vi är 18 killar i laget Vi har genomfört 45 träningar med en närvaro på 67% Spelat 12 seriematcher Deltagit på Kopparcupen.
Ledbergs IF Fotboll Barn födda 2003 till 2005 Hej, Vi är barn idag som med enkla medel tränar fotboll med grundsynen: Förstå fotboll, ha roligt,
Föräldramöte Almtuna Team 05 Minnesanteckningar möte 5 september /09/20161Almtuna Team 05.
Föräldraföreningen Vad gör vi? Sätter Guldkant på Elevernas skolgång!  Kick off  Traditioner  Julbazar  Ebbas namnsdag  Uppfyller äskningar.
Luleå Sportklubb F-04, 2014 LSK F04 Föräldramöte Micke, Thomas.
SOCIALA SPELREGLER I BK30 U19 Vi hjälper varandra både på och vid sidan av planen Vi kommer väl förberedda till träning och match Vi tar på ett positivt.
Näset P-05 Föräldrarmöte 15/11, Agenda Säsongen 2016 Träningar och extra aktiviteter Matcher Cuper Utmaningar nu och framåt Övrigt Bortom 2016 Träningsläger.
Panthers P08 VT2017 –
Välkommen!F04 Föräldramöte 2017 F04
Föräldramöte Skandia kl 18:00
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
Föräldramöte inför säsongen 2014
För mer information, kontakta:
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
Föräldramöte P06 Agenda Presentation ledare Träningar Matcher
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Föräldramöte 09 röd
Vad är Swedish Golf Tour?
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Föräldramöte F07, 1 FEBRUARI 2017
P06 Föräldramöte
Välkomna! Säsongen som gått – lärdomar och erfarenheter
Välkomna till föräldrainformation för BSK- F09.
Föräldramöte LGIF P08 10:e oktober 2017.
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
Arrangerat av P04 Vallen Nord och P04 Lag 1
Välkomna till föräldramöte! Lira BK P09
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Homestay 2018 Vad innebär detta? Vilka är vi som arrangerar?
Namn på det lokala distriktet/kundområdet
1 Hej alla VIHF:are!!   Vår säsongen är nu igång. Styrelsen tog ett beslut innan jul för att köra en försäljning till med toapapper för att fortsätta utveckla.
Föräldramöte FBC F
Verksamhetplan 2018 F06 Helenelund.
TÄVLINGSMOMENT LÖPNING
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Onsala BK Information P
Föräldrarmöte P07 Säsong 2018
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Föräldramöte 7 juni.
Föräldrarmöte P07 Säsong 2017
Extra pengar till lagkassorna
Välkommen! till Föräldramöte med ÄFF P09
Övergripande ansvarig: Nicholas Roman
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
ESK P05 Föräldramöte
Bättre hälsa och kul på jobbet!
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
Presentationens avskrift:

Arrangerat av P04 Vallen Nord och P04 Lag 1

Agenda Bakgrund och partner 2018 Presentation av konceptet Vad händer fram till 21/4 Hur gör vi under Spring för Livet Nästa steg för ER Media, happenings mm Efterarbete Övrigt

Bakgrund 2015 – Pilotevent med 18 killar i Vallen Nord. Gav en donation på 18 000kr till Barncancerfonden. Lilla Sportspegeln och Lilla Aktuellt gjorde inslag. 2016 utökade vi till totalt 13 lag som sprang Sollentuna – Barcelona och samlade in 152 000kr till Barncancerfonden. Flera AIK, DIF och Assyriska spelare kom på besök. 2017 var vi totalt 21 lag som sprang, vi hade digital varvräkning med chip för första gången. 126 000kr till Friends som var på plats. DN, Mitt-i mfl skrev om SFL. 2018 blir ännu en nivå till…och en ny partner i BRIS.

BRIS Bris är en barnrättsorganisation. Vi arbetar för att stärka barnets rättigheter genom att stödja, mobilisera samhället och göra barns röster hörda. (från www.bris.se) BRIS kommer på SFL och peppa/stötta våra löpare och bjuda in BRIS idoler (gamla som nya….en var Zlatan).

Varför Spring för Livet? Syfte: ge lagen ett rejält tillskott till lagkassan utan att sälja saker Smartness: extremt liten insats jämfört med andra alternativ Varför: skapa lagkänsla kring ett evenemang som är väldigt roligt och uppskattat och lever hela säsongen. Relevant: ge killarna/tjejerna en fysisk utmaning. Omtanke: stödja en organisation som jobbar för barn. Nytänkande: slippa sälja strumpor, polkagrisar, korvar, tulpaner m.m.

Hur går det till? Vi har bokat hela vallen den 21/4 och kör SFL2018 mellan 13-16 Ca 10 lag delar på en timme, 200 barn startar samtidigt – NYTT FÖR I ÅR Under 1 timme springer/joggar/går alla så många varv som möjligt. Varje varv = pengar till laget genom sponsorer (se nästa sida). Min nivå för att delta – NYTT FÖR I ÅR Föräldrar är med och hejar, peppar och berömmer trötta löpare. Världens drag för att heja fram killarna/tjejerna!

Sponsring från privatperson Varje barn söker sponsring för sina varv av nära och kära. Alla får ett tydligt underlag/kontrakt att jobba med så att vi säkrar att rätt information kommer fram. Man sponsrar varje barn med ett belopp/varv. Exempel: sponsring av 5 kr/varv: 20 varv = 100 kr Exempel: Sponsring av 20 kr/varv: 25 varv = 500 kr Även fast belopp går bra Man kan sälja samma ”produkt” till flera utan att det kostar något extra. Ju fler sponsorer – desto mer insamlat. Alla känner någon med 20 kronor! Låt inte vissa strunta i att engagera sig i laget

Sponsring från företag Föräldrar och barn kan söka sponsring från företag. Företag kan bara sponsra alla barn i gruppen, inte enstaka individer. Företagssponsring betyder att alla barn drar in pengar till lagkassan, även de utan sponsorer eller med väldigt få = alla bidrar! T.ex. 10 kr/barn/varv ger 23 barn x 20 varv x 10 kr = 4600 kr. Företagen kan exponera sig i samband med loppet kring det aktuella laget. Smakfullt och utan att störa övriga aktiviteter (t.ex. Ej dela ut godis då klubben har ett tydligt fokus på kost) Vi har löst så företag kan få faktura från SFK 

Vi ger tillbaka Av allt insprunget fördelas 70% till laget, 20% till BRIS och 10% till arrangemanget BRIS på plats och hejar och ska bjuda in BRIS idoler. Vi ger barnen en god känsla av att stödja andra och göra något gott! Alla som sponsrat lämnar namn + mailadress och får en inbjudan att vara med och heja under Spring för Livet. Ni har mailadresser till alla sponsorer och kan återkoppla och tacka som ett helt lag. Ni kan dessutom involvera dem under säsongen med bilder, cupreferat, inbjudningar till hemmamatcher m.m. Mer än att bara stödköpa en produkt de inte vill ha!

Varför är detta så smart? Barnen samlar in pengar genom fysisk aktivitet istället för att sälja något. Helt riskfritt då det inte finns någon kostnad i produkten. Barnen ger tillbaks till BRIS. Vi har mailadresser till alla sponsorer och kan hålla dem involverade under säsongen. Insamlade medel är direkt kopplade till prestation. Vi redovisar inte insamlade medel/spelare utan bara antal varv/spelare och totala beloppet. Ingen tävling i pengar, men kanske lite i antal varv 

21/4 smäller det! 2018 är det hela 34 lag anmälda Över 750 pojkar/flickor 04-08 deltar Spring för Livet är det största loppet i Sollentuna numera Vi har lärt oss mycket senaste 3 åren. Därför sker följande förändringar till 2018. Masstart istället för spridda skurar = bättre drag på banan och mer folk på Vallen Kortare evenemang 13.00-16.00 mot tidigare 12.00-18.00 Bättre digital redovisning av varv med erfarenhet av förra året

Hur går det till den 21/4? Det kommer vara ca 750 barn som skall springa under 3 timmar Vi kommer starta ca 250 barn / gång – MÄKTIGT!!! Extremt mycket barn på banan samtidigt – disciplin är viktigt, främst från föräldrar, ledare och syskon Fyra zoner på plats (start, mål, fotografering, förtäring) Varvräkning tar vi hand om med digital varvräkning Events och händelser på plats med sponsorerna Fika/mat säljs av Sollentuna FK – EJ AV GRUPPERNA Barnen är i fokus – ledare får gärna vara med vid start men låter sedan barnen springa själva. Kom och heja hela dagen på andra SFK grupper

Vad gör vi i P07 Viby Kom minst 45 min innan och samla gruppen, anmäl er till arrangör i kansliet och hämta ut era nummerlappar mm Gruppen skall ha en uttalat ansvarig för gruppen som är med vid start/mål Speaker annonserar start och målgång, annan information mm Peppa under loppet och delta i de små happenings som dyker upp Målgång i zon 2 – få löparna snabbt av banan in på gräsplanen så de inte är i vägen för andra löpare Samla ihop alla i zon 3 för officiell fotografering, medaljer mm Hämta ut dryck, frukt mm i zon 4 Lämna plats åt nästa grupp men stanna gärna och heja på Liverapportering av varvräkningen, uppdatering löpande av resultat Ladda upp bilder i Facebookgruppen, #SFKspringförlivet på Instagram

Nästa steg för P07 Viby Börja söka sponsorer!! Anmäl er på kallelsen som kommer igen. Bindande, då vi nu beställer tröjor baserade på detta. Senast Lördagen den 24e Feb Kom på föräldramötet 5e Mars där vi går igenom konceptet Viktigt med engagemang hos alla Få med folk i Facebookgruppen – dela dela dela Följ på Instagram Gå igenom sponsorbrev med barnen Ge dem lite tips på hur de kan jobba med dem. ALL känner någon med 20kr! Börja söka sponsorer!! Ta upp det på träningar så ingen ”glömmer” att samla in sponsorer Starta lite löpning med laget 1 gång/vecka så alla klarar att springa under en längre tid

Underlag till alla Presentationen (med länk till filmen 2016) Underlag för sponsorbrev Underlag till föräldrar för att skriva upp och skicka sponsorer till ansvarig Underlag för betalningsbrev (att skicka efter loppet för att samla in pengarna)

Media mm Vi jobbar för att få media att lyfta Spring för Livet även 2018 Vi kommer försöka få dit ännu fler namnkunniga spelare, kändisar mm Har ni egna kontakter eller idéer? Kontakta Nicholas Roman som är ansvarig för media

Vad händer efter Direkt efter sista löpare gått i mål kan vi kommunicera en ungefärlig donation till alla via Facebooksidan Samla ihop de sista sponsorerna och fyll i slutgiltig sponsorfil Skicka ut era Tack brev med betalningsinformation till sponsorerna Sätt in enligt underlag från arrangör 30% till för donation (20%) samt arrangemang (10%) Ladda upp bilder och filmer på Facebook När alla pengar är inbetalda kallar vi alla till en gemensam träff eller liknande när BRIS kan vara med och ta emot donationen inför alla föräldrar, sponsorer mm