Länken till kommersialisering i försörjningssektorn Presentation av FVU Carl Wehlin 29/8 -14
FVUAB Behov skapar Idéer Forskning Utvecklings-avdelning. (leverantör) Kontrollorgan Certifiering (typ SP) Fullskaleprover i vardagen (FVUAB) Kommersialisering via LUF-upphandlade mångåriga ramavtal (VÄRMEK) Produkterna / systemen är tillgängliga för hela marknaden som ingår i försörjnings-sektorn.
Tekniska utredningar Ville Gruner VD Peter Dahl Utbildningar NN Provningsingenjör Administration Kommunikation Susanne Andersson Tekniska utredningar Ville Gruner ”Styrgrupp” COO Carl Wehlin Ekonomi Jim Öström Juli 2014
Förklaring Tid 2018-09-19
Analyser Marknadsanalys / marknadskommunikation Behov av innovation Identifiera Analysera Orsaker Ekonomi, ålder, ny teknik, Samman-slagningar, etc. Fastställ målet med projektet Analyser (Styrgruppen) Målbeskrivning, behovsbeskrivning
Analyser Planera Marknadsanalys Behov av innovation Identifiera Analysera Orsaker Ekonomi, ålder, ny teknik, Samman-slagningar, etc. Fastställ målet med projektet Analyser (Styrgruppen) Målbeskrivning Planera (Styrgruppen) Välj lösning Tänkbara lösningar Förbered genomförande Teknik från andra branscher, Nyutvecklad teknik, etc. Utvärdering av alternativ Inventering av testplatsen, Dokumentera alla data.
Analyser Genomföra Planera Marknadsanalys Behov av innovation Identifiera Analysera Orsaker Ekonomi, ålder, ny teknik, Samman-slagningar, etc. Fastställ målet med projektet Analyser (Styrgruppen) Målbeskrivning Utvärdera resultat Genomföra Starta upp testen Planera (Styrgruppen) Förbered genomförande Tänkbara lösningar Välj lösning Teknik från andra branscher, Nyutvecklad teknik, etc. (Eventuellt nya tester tills resultatet blir lyckat) Utvärdering av alternativ Avtalsskrivande mellan FVU, leverantören och Energibolaget Inventering av testplatsen, Dokumentera alla data.
Analyser Genomföra Planera (VÄRMEK) Marknadsanalys Gör alla testresultat tillgängliga i ”databasen”. Behov av innovation Digitalt Bibliotek Identifiera Utbilda om möjligheterna Analysera Orsaker Ekonomi, ålder, ny teknik, Samman-slagningar, etc. Utbilda branschen Informera branschen om Testresultatet; Kurser, seminarium, artiklar etc. Fastställ målet med projektet Kommersialisera Produkten eller Systemet Analyser (Styrgruppen) Målbeskrivning Utvärdera resultat Genomföra Starta upp testen Planera (Styrgruppen) Förbered genomförande Välj lösning Tänkbara lösningar Teknik från andra branscher, Nyutvecklad teknik, etc. (Eventuellt nya tester tills resultatet blir lyckat) Utvärdering av alternativ Avtalsskrivande mellan FVU, leverantören och Energibolaget Inventering av testplatsen, Dokumentera alla data.
Vad händer under 2014 ? Kick off den 10/9 i Stockholm Starta upp flera innovations /testprojekt runtom i Sverige Bygga vidare på organisationen med flera medarbetare ”Sjösätta” hemsidan under hösten. 2 till 3 utbildningar i ny teknik.
Vad händer under 2015 ? Starta upp ytterligare innovationsprojekt Bygga vidare på organisationen Starta upp det ”digitala biblioteket” Börja bredda verksamheten med el och vatten Stabilisera utbildningsverksamheten Öka sammarbetet med flera företag och organisationer
Tack för att ni lyssnade !
Tack för att ni lyssnade !