Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Advertisements

Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
Informationsstöd om e-legitimering och e-underskrifter För myndigheter, kommuner och landsting som behöver nya avtal om e-legitimering och e-underskrifter.
Valfrihetssystemet eID 2016 Övergångstjänst E-legitimationsnämndens informationsmöte 31/5
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Hållbar upphandling för en hållbar utveckling. Vårt uppdrag Landsting och regioner bedriver sina verksamheter så att de främjar en hållbar utveckling.
Lathund FMS Catering Linköping Måltider US. Skapa ett konto Logga in med ID och lösen, om du inte har det så klicka på länken.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Lite tips och råd vid avrop
Automatic Delivery Rewards
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtal för tekniska konsulttjänster 2014
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Parkmaskiner 2015, ramavtal i korthet
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Processkartläggning Upphandling
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ska Västra Götalandsregionen
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtal Yrkeskläder och Skor / Avtalsområde Skor och Innersulor
Regler för upphandling
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Direktupphandling av varor och tjänster
Hjälpmedelsförskrivning
Certifieringprocessen
De nya rutinerna omfattar
De nya rutinerna omfattar
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Tjänsterna inom offentlig upphandling
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandlingsprocessen
Inköp i Region Norrbotten
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
E-handel på KTH På följande sidor beskrivs hur vi på KTH arbetar med E-handel. KTH har i uppdrag att efterleva myndighetskravet om elektroniska beställningar.
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Fråga Inköp och upphandling Vad gör vi egentligen…eller inte?
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014

Mål och syfte Målet har varit att teckna avtal med en leverantör per region som kan erbjuda och tillhandahålla ett sortiment som omfattar ett brett urval artiklar inom medicinska förbrukningsartiklar Syftet med upphandlingen är att tillgodose UMs behov av medicinska förbrukningsartiklar i hela landet Syftet med stickprovsmodellen som SKI använt i upphandlingen har varit att undvika s.k. strategisk prissättning och istället få realistiska priser på hela sortimentet inom utvalda produktgrupper dvs. att säkra en generell god prisbild på både ofta-köps-varor och sällan-köps-varor 2018-09-18

Omfattning och exempel på produkter A1 Förbandsmaterial - bindor: Elastisk korttidsbinda, tubbandage för armar och ben A2 Förbandsmaterial - kompresser: Självhäftande absorberande allt-i-ett förband, kompress, gasväv A3 Förbandsmaterial - fixering: Vit kirurgisk tejp, självhäftande väv i non-woven polyester A4 Förbandsmaterial - övrigt: Medicinbägare, plåster B Handskar: Handske vinyl puderfri, handske latex C Desinfektion: Handdesinfektion, tvål D Injektions- och infusionsmaterial: Injektionskanyl, spruta luer 3-komp E Instrument: Blodtrycksmätare, suturkniv, sax Inklusive leverans. 2018-09-18

Rabattsats per produktgrupp A1 Förbandsmaterial - bindor - 60% A2 Förbandsmaterial – kompresser – 55% A3 Förbandsmaterial – fixering – 55% A4 Förbandsmaterial – övrigt – 60% B Handskar- 40% C Desinfektion – 50% D Injektions- och infusionsmaterial – 55% E Instrument – 60% Rabattsatserna gäller för hela Sverige

Avgränsning Ramavtalet omfattar inte Inkontinensartiklar

Upphandlingen Öppet förfarande Ramavtal med en leverantörer per område Tre (3) anbud inkom 2 Anbud uppfyllde ställda krav Ett anbud antogs Det antagna anbudet vann för samtliga geografiska anbudsområden

Leverantörer OneMed Sverige AB 2018-09-18

Frakt Fraktfritt för beställningar över 300 SEK Alla beställningar över 300 SEK ska vara fraktfria till den av beställaren angivna platsen. Om denna plats är på t.ex. ett annat våningsplan än angiven lastkaj på leveransadressen, så räknas våningsplanet som angiven plats för uppackning. Fraktavgift för beställningar under 300 SEK Ramavtalsleverantören har rätt att ta ut en fraktavgift för beställningar under 300 SEK. Ramavtalsleverantörens avgift för frakt är 995 SEK per beställning. Returhantering av pallar: Vid leveranser på pall ska ramavtalsleverantören kostnadsfritt återta sina pallar om inget annat avtalats mellan beställaren och ramavtalsleverantören. 2018-09-18

Här hittar du avtalsinformation www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd. 2018-09-18

Vad ska beställare göra innan avrop Upphandlingschef, eller annan ansvarig måste godkänna SKI:s allmänna villkor. (för mer information läs SKIs allmänna villkor) Ansvarig beställare med inloggningsuppgift kan avropa via SKI:s hemsida. Börja med att logga in på hemsidan. http://www.sklkommentus.se/Mina Sidor Du hittar produkterna som du kan beställa på Möbler 2013 som vi har upphandlat. Den finns på http://www.sklkommentus.se/inkopscentral/ramavtal Har du fått inloggningsuppgifter kan du logga in och anmäla intresse för att börja avropa på våra ramavtal. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilaga ”Avropsberättigade” till ramavtalet. *lägg in dokument som går att hämta*

Vad händer efter anmält avrop Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder Tendsign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag leverantören att avropsanmälan är gjord så att leverantörer vet vilka som omfattas av avtalet Leverantör tar påföljande måndag kontakt med Inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropet. Var tydlig med när den förnyade konkurrensutsättningen ska ske och hur ni vill att leverantören fortsatt ska agera Efter leveransen, boka uppföljningsmöte med leverantören Får du problem med leverantören kontakta SKIs kundtjänst

Avrop Steg-för-steg Avropsförfrågan skickas till leverantören. Beroende på om du är en ny kund eller befintlig kund hos leverantören kommer du få en blankett där du får fylla i ett formulär avseende kundnummer.

Avrop Steg-för-steg Steg 6: Invänta svar från leverantör Steg 5: Fyll i avropsanmälan Steg 6: Invänta svar från leverantör Steg 4: Anmäl avrop

Pris Det är produkterna i Bruttolistan som omfattas av ramavtalet. Rabatterna per produktgrupp dras från priserna angivna i bruttolistan. Det finns ingen rabatt på övrigt sortiment, samtliga offererade produkter anges i bruttolistan.

Fördelarna med SKI:s ramavtal Ett heltäckande sortiment. Enkelt att avropa – endast en leverantör för samtliga geografiska anbudsområden. Säkerställa prissättning genom stickprovskontroller i uppföljningen. Ersättningsprodukter får inte kosta mer än produkten i det sortiment som omfattas av ramavtalet.

Kontakt Telefon: 08 525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: Måndag - torsdag 09.00-16.00                   Fredag 09.00-15.00

Vi gör hållbara affärer för Sveriges kommuner, landsting, regioner och deras bolag