Ökad attraktionskraft De deltagande regionerna har en förankrad modell för strategiskt och hållbart arbete med rekryteringsinsatser som når rätt målgrupp i rätt tid (röda tråden) Jobba på två fronter med frågan: Förankra och samordna arbetet med regionala parter Ta fram en regional strategisk plan för aktiviteter som; - bevarar och ökar ungas intresse för teknik - främjar breddad rekrytering
Exempel på aktiviteter regionalt Ta fram modell för mentorstrappa Formalisera arbetet med Tc-ambassadörer Riktade aktiviteter för underrepresenterade grupper
Nationella aktiviteter Ta fram digitaliserade rekryteringsverktyg Sprida goda exempel på inkludering, rekrytering och mottagande av underrepresenterade målgrupper Normkritisk genomlysning av befintligt marknadsföringsmaterial. Kunskapshöjning gällande värdegrund, jämställdhet och vad som påverkar ungas val.
Digitaliserade rekryteringsverktyg VR/AR Filmer som visar svensk industri idag och i morgon. Skapa interaktiva delar där den som besöker fabriken -The smart factory - kan påverka det som händer.