Personligt Ombud Östermalm – statistik februari 2005 – juni 2007

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Advertisements

1 1 Brukarenkät genomföra brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar.
Dagordning : LSS- Lagen om stöd och service Bostäder för personer med funktionsnedsättning Erbjudande om lägenhet.
Personligt Ombud Östermalm statistik februari 2005 – juni 2011.
I samarbete med Arbetsförmedlingen och kommuner i Stockholms län Kompetensutveckling inom området funktionshinder Consensio.
LSS och SoL Jenny Ahlqvist och Cecilia Wallgren SDF Majorna-Linné.
F INSAM I V ÄSTRA G ÖTALAND Resultat från SUS januari-augusti 2015.
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
Sysselsättning för psykiskt funktionsnedsatta Piteå Thomas Utterström Biträdande VO-chef, Stöd till försörjning
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Sid 1 Oktober 2015 Förbundschefsdagar – Hur använder vi SUS? Hur använder vi SUS? Sofia Bill, Avdelningen för Analys och prognos.
Arbetskraftskoordinator - för sysselsättning och arbete Medfinansierats av Europeiska socialfonden
FREDA Skärholmen -med-korta-fragor-underlattar-i-arbetet-med-valdsutsatta/
Så skapar vi Sveriges bästa företagsklimat Frukostmöte 21 maj.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Var tredje småföretag saknar tjänstepension
Saco-förbundet för dig i transportsektorn
Projekt Nollplacerade
Antal klienter - PO Östermalm
Om Småföretagsbarometern
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Människokännedom.
Statistiken är hämtad från migrationsverkets hemsida
Förebyggande hembesök
Personligt Ombud Östermalm statistik februari 2005 – juni 2010
Personligt Ombud Östermalm statistik februari 2005 – juni 2009
Hälso- och sjukvårdsavtalet
Klassifikation av vårdåtgärder
Att ansluta sig till en avdelning.
Likheten förenar Möt Maria Johansson som uppmanar oss att se vad som förenar människor, trots våra olika upplevelser och erfarenheter.
Att bemöta och bli bemött
Bakgrund En del av psykiatrireformen
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Förbättra den kognitiva tillgängligheten
Tandvårdsstöd-översikt
En utvecklingsresa Antropologisk kvalitativ förstudie Frida Linderoth
Sektorn i siffror 2016 Några diagram över kommuners och landstings kostnader, fördelning på kostnadsslag och intäkter samt demografisk utveckling.
Disposition – konsten att läsa skolstatistik
Elev- och Föräldraenkät
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Helpdesk Centrum för digitalisering
Saco-förbundet för dig i transportsektorn
Stor majoritet av befolkningen önskar skydd mot sjunkande pensioner
Saco-förbundet för dig i transportsektorn
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Arbetsmarknadstorget
Osteoporos i primärvården på Gotland
Finansiering nämnder Olika finansieringskällor
Insatser enligt LSS och SoL
Information om ekonomiskt bistånd
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Skolledningskonferens
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
STUDENTSTÖDET Ger studierelaterat stöd till studenter med psykiska eller neuropsykiatriska funktionshinder som läser vid Uppsala Universitet
Nationell Patient Översikt
FÖRETAGSBESÖK 2017.
Så jobbar vi med hemlöshetsfrågan
Grundsärskolan Uppdraget Arbetsgrupp Anders Hedborg (ordf)
Smartare möten – effektivare uppföljning
Linkedinexpert Salesnavigator .png .png text text
Så här tycker klienterna om socialtjänstens arbete
Bråk Kapitel 1.
Rekrytering med lokala jobbspår
Tid, vikt och volym Kapitel 4
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
Klas Johansson och Linda Grinndal
Och det där med långsiktighet
Presentationens avskrift:

Personligt Ombud Östermalm – statistik februari 2005 – juni 2007

Antal klienter - PO Östermalm februari 2005 – juni 2007 Totalt antal klienter sedan febr 2005: 60 Avslutade: 41 Pågående 30 juni 2007: 19

Åldersfördelning klienter - PO Östermalm februari 2005 – juni 2007

Könsfördelning klienter - PO Östermalm februari 2005 – juni 2007

Psykiskt funktionshinder klienter - PO Östermalm februari 2005 – juni 2007 Redovisar här klienternas huvudsakliga diagnoser. Många klienter har flera diagnoser därav flera med ADHD, asberger och autism. Några klienter har ingen diagnos utan är under ut- redning/vill ha hjälp att få en utredning gjord.

Klienternas försörjning - PO Östermalm februari 2005 – juni 2007

Var har klienterna fått information om PO Östermalm? februari 2005 – juni 2007 Annan: -patientombudsman -förvaltare -beh.hem -Bryggan -annan PO -diakon -handläggare enheten för funkt. nedsättning

Vad behöver klienterna hjälp med hos PO Östermalm? februari 2005 – juni 2007