Affärsidé Vilka behov har mina kunder?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Marknadsföring av turism
Advertisements

Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Sid 8 FÖRETAGSEKONOMI FÖR ICKE-EKONOMER © Wolfram Trostek och Bonnier Utbildning Sysselsatta i olika näringar.
Att förbättra världen genom återvinning och utbildning Handen på hjärtat – har vi inte ofta för mycket kläder i garderoben som vi inte använder? Det är.
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Min affärsidé [freni-stanislas joseph HA14]. Min produkt/tjänst Allt inom fotografering /kameror Student Kalas Bröllop dop Nyfödd barn.
Handel i världen.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Susanne Welin-Berger ledamot i LRF:s regionstyrelse på Gotland Närodlat till kommunen Vad tycker LRF?
Reklam och konsumentinformation
Roland Carlsson.  Att skapa en bild av en produkts flödesväg från leverantör till kund (kan även vara t ex enbart genom den egna produktionen)  Att.
Allmänt Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på marknadsmässiga villkor. Bidrag beviljas inte i följande fall.
DigIT Workshop 1 Första delen i analys och planeringsfasen.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Automatic Delivery Rewards
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Påverkansanalys Identifiera mått
CC-Fix.
Presentatör | Företagets namn
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Telias koncernstruktur
PRODUKTIONS- OCH KVALITETSTEKNIK 7,5 hp, helfart
Klassifikation av vårdåtgärder
Vision 2025 ”All information med hög efterfrågan finns digitalt tillgänglig. Det mesta går att få tag på snabbt och enkelt, oberoende av tid och plats.
Grundläggande Försäljningsteknik
Andreas Stubelius Peter Bennich
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
Lektionspass 3 Säsong, miljömärken?
Utredningen om kommunal planering, del 2
Konsumenträtt.
Tillväxt på miljödrivna marknader
Brainstormingaktivitet
Studie- och yrkesvägledning
Regler för upphandling
Stimulerande butiksmiljö
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Marknadsföringsplan Ditt namn.
Innovationsklimatet i Sundsvalls kommun - resultat av självskattning
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Personalstrategiska verktyg
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Y 2.2 Jämförelse och förändring
Inköp i Region Norrbotten
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Roligt med så många – Frågan tydligen relevant. Jag är… Har varit…
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Rapportera framsteg eller status
Välkommen !.
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Säljutbildning Presenteras av [namn].
För Färentuna skola och fritids
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Påverkansanalys Identifiera mått
Ekonomiska system Lektion 2
Produktnamn.
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Introduktion.
Identitet Vad formar oss till oss?.
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

Affärsidé Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig till? Med vilka varor eller tjänster ska jag tillgodose kundernas behov? Vilka resurser behöver jag och vad behöver jag kunna eller göra för att få fram de efterfrågade produkterna?

Dressmans affärsidé I sin affärsidé beskriver Dressman:

Behov Primära – grundläggande Sekundära – lyxbetonade

Dela in kunder Geografisk indelning Demografisk indelning Livsstilsindelning

Marknad Säljare Pris Köpare

Dela in marknaden

Marknadsföringens P:n Produkt Pris Plats Påverkan Personal

4P – mer i detalj

Bokuppgifter sid 34-37 Uppgift 5 DELA IN KUNDERNA Uppgift 6 VILKA P:N ANVÄDS Uppgift 9 FRÅN AFFÄRSIDÉ TILL MARKNADSFÖRING

Hur går det för H&M?