Sala kommun och de sociala medierna

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tala till bönder på bönders vis och till ungdomar på Facebook
Advertisements

REGIONAL DIGITAL AGENDA Bredband – och IT-strategi för Norrbotten Tony Blomqvist, VD IT Norrbotten Kommunchefsmöte NOV, 2011.
Genua Nector för ett seriösare svenskt näringsliv Gör rätt på alla sätt Sortera bort de oseriösa leverantörerna.
Vardagsutveckling - vad är det?
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Sömlösa övergångar Per Granstrand, Verksamhetsarkitekt - Bolagsverket
VART SKA VI…?.
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg augusti
Hur tänker Handisam om sociala medier?
Gör rätt på alla sätt Sortera bort de oseriösa leverantörerna.
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Trender inom statsförvaltningen
Kommuner och landsting i sociala medier  Jan 2014  Staffan Wikell  Avdelningen för juridik.
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Det regionala miljömålsuppdraget
Professor och forskningschef bodahlbom.se aktivering.se sust.se Staying Alive Bo Dahlbom.
R7Arkiv - Regional samverkan om elektroniskt långtidsarkiv Landstingen i: Dalarna Gävleborg Sörmland Värmland Västmanland Uppsala Örebro.
CARER Exjobb och uppsatser 2011 CARER Center for Advanced Research in Emergency Response Myndigheten för samhällsskydd och.
Rörelse och konstruktion
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
principer som beskriver
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill.
Vad gör vi idag? Lek 2 Vad händer idag och varför? Tvätta varför då?
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Well beeing: Sociala medier – socialt eller stressigt? Föreläsning + workshop Onsdag 20/5 Sofia Hård.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Kommunikation mellan olika nivåer
Sociala medier och jämställdhet. Den digitala vardagen (referensgruppen) Msn Playahhead Lunarstorm Bilddagboken Youtube Facebook.
1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Ordförande från Regionstyrelsen (utses av RS) Vice ordförande från organisationerna (förslag av representantgruppen, Tillgänglighetsrådet fastställer)
Regiongavleborg.se Struktur för ledning och styrning i samverkan i sociala välfärdsfrågor och närliggande hälso och sjukvård i Gävleborgs län  Organisation.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Skatteförvaltningen. Innehåll Insamling och utdelning av skatter Vår strategiska riktning Organisation och personal.
Orebro.se Sociala medier – en självklar del av vardagen Kia Lagerqvist Örebro kommun Twitter: kialq E-post:
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg! Kontakta din kontaktperson på Addskills Cornerstone Maila eller
Skolan som arena för psykisk hälsa Elevhälsoteamen i Enköping och Älvkarleby kommuner 2015 – 2018 BUP Akademiska sjukhuset Attention i Enköping och Tierp-Älvkarleby.
A TT PÅVERKA I SAMHÄLLET. G RUPPRESENTATION OM SOCIALA MEDIER Facebook WhatsApp Twitter Skype Instagram QQ Förslag på flera?
Vägledning - 7 steg för en lyckad genomförande av LIKA socialtjänst
Omvärlden om oss 31 jan – 13 februari
Vägledning - 7 steg för ett lyckat genomförande av LIKA socialtjänst
Politiskt ledarskap och social media - ett demokratiskt verktyg?
Att gilla eller inte gilla? Om vår egen roll i sociala medier.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Företags kommunikation med kunderna
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Utvecklingsprojekt 2015 enligt förvaltningsplan
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Sälja en produkt eller tjänst
Strategi för Bästa Heby
Nätverksträff för lärare i fritidshem
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Marknadsföring av spel via sociala medier – en projektbeskrivning
BNP Kvartal BNP, inkomster och sparande
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Kartläggning och analys av anmälningar om barn som far illa
Bilden av Botkyrka Hur arbetar vi med kommunikation i Botkyrka kommun?
Bildmall för sociala medier
Presentationens avskrift:

Sala kommun och de sociala medierna

Vad vi har idag * Facebook Instagram Twitter Youtube Linkedin 2018-09-08 Vad vi har idag * Facebook Instagram Twitter Youtube Linkedin * sala.se/socialamedier

Så här arbetar vi Proaktivt – ca 1 inlägg per dag Film och foto i alla inlägg Tips från verksamheterna Lyfta inlägg till huvudsidan på FB

Ordning och reda Kommunikationspolicy Rutin för Sociala medier (utarbetat förslag finns) Kommunikationsenheten godkänner (blanketter)

Utmaningar Kommunicera rutinen Tillämpa regelverket i rutinen Presumtiva tittarstormar och troll

2018-09-08 Tillväxt Gillare av huvudsidan på Facebook

- Sala kommun som tjänsteleverantör - sala.se - Sala kommun som tjänsteleverantör -

www.sala.se - färdigställande Uppdatering 10/7-2017 En huvudwebbplats för Sala kommun Åter till det ursprungliga konceptet Fas 1 av färdigställandeprojektet klart Uppdatering 17/10-2017 Fas 2 av färdigställandeprojektet. Resterande 2017 Restlista Test och godkännande av leverans utifrån åtgärdsplan Riktade genomgångar för verksamheternas redaktörer, gällande administration av sala.se, har gjorts löpande under projekttiden.

www.sala.se – nästa steg Handbok – under arbete (2017) För de som hanterar innehåll på sala.se För att användas som utbildningsunderlag Rutin för sala.se (2017-2018) Förvaltning, utvecklingsansvar, informationsansvar och redaktörsskap. Utbildningar (2017-2018) Ingående utbildning för verksamheternas huvudredaktörer Fortsatt riktade genomgångar inom olika verksamhetsområden Revidering av innehåll (2018) Verksamheterna reviderar sitt innehåll och förbättrar webbplatsens värde för medborgarna.

SKL – Information till alla sala.se 2016: 49 % 2017: 82 % 2018: 90+ % Jämförelse (2017): Heby: 65 % Enköping: 84 % Uppsala: 92 %