Tips när verksamheter startar sina piloter Kom ihåg! Tips när verksamheter startar sina piloter
Plattform Designverktyg Stöd och behandling Plattform Designverktyg Tjänsten
Prenumerera på servicefönster Stöd och behandling (tjänstens namn inkluderar båda plattformarna SOB och DV) Mina vårdkontakter Identifieringstjänst SITHS Säkerhetstjänster Katalogtjänst HSA I version 1.4 kommer nationella förvaltningen kunna lägga upp servicemeddelanden i båda plattformarna.
Driftstatus inera.se
Lägg upp ärendetyp i MVK Lägg upp ärendetyp i MVK ATT GÖRA VEM/HUR Begär tilldelning av Stöd och behandling till aktuell mottagning. Någon på mottagningen ska skicka mail till: minavardkontakter@sll.se med information att mottagningen önskar få tjänsten Stöd och behandling utdelad. Mailet ska innehålla namn på mottagning och HSA-ID. Aktivera ärendetypen Stöd och behandling på mottagningen. Välj vid aktivering att visa ärendetypen för ett begränsat urval. Görs av egen personal på mottagningen som har administratörsbehörighet i 1177 Vårdguidens e-tjänster. Dela ut ärendetypen för kommunikation/godkänd invånare för kommunikation.
Uppdatera villkorstexten i Mina vårdkontakter En text för att beskriva ärendetypen (tjänsten) Läs i manualen: https://personal.minavardkontakter.se/C125758200576A1B/p/KONT-9MZHCQ/$FILE/Manual%20v%C3%A5rdgivare.pdf
Support invånare https://www.1177.se/Stockholm/Te ma/E-tjanster/Om-1177- Vardguidens-e-tjanster/support/
Information till invånare http://www.1177.se/Stockholm/Tema/E-tjanster/
Support http://www.inera.se/TJANSTER--PROJEKT/Stod-och- behandling/Support-vardpersonal/
Support Vid felanmälan till supporten uppge alltid att ärendet gäller Stöd och behandling eller Designverktyget.
Inloggningsproblem Om felanmälan gäller inloggningsproblem kan felet ligga hos Identifieringstjänst SITHS eller Säkerhetstjänster Checklistan för inloggningsproblem
Felaktigt data i HSA – vad gör man? Version 1.4 kommer ge bättre felmeddelanden kring vad som är fel. (Tex felaktig syntax för mobilnummer, psykoterapeut/Psykoterapeut) Kontakta lokal HSA-admin Om lokal HSA-admin ej kan lösa ska hen felrapportera till nationell förvaltning via nationell kundservice.
Förbättringsförslag Förbättringsförslag går via supporten… …till nationella förvaltningens backlog Nätverk- och förvaltningsgrupp ger stöd i att prioritera utveckling
Kom ihåg inför utbildningar för designers Maila utbildningsutgivarenhetens behörighetsadministratör samtliga användares HSA-nr. OBS! Gör detta så snart som möjligt ifall någon användare har något felaktigt data uppsatt i HSA, iså fall kan det krävas uppdatering i HSA innan personen kan läggas till. Vid utbildning av Designers - ha detta kontrollerat på alla datorer innan utbildningen startar: kolla att inloggning fungerar att Chrome är installerat