Tips när verksamheter startar sina piloter

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Roller och organisation
Advertisements

Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Webbtidbokning innebär att mottagningen låter invånaren boka, av- eller omboka en tid direkt i journalsystemets.
Lathund för domarrapportering i fogis Innan match 2 Lagen lämnar två exemplar av sin domarrapport till domaren. Rapporten skall innehålla laguppställningar.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
GK Kundportal Dina fastigheter – dina anläggningar – våra uppgifter GK Kundportal 1.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
Oskrivna och skrivna regler i Kallhälls scoutkår Hälsodeklaration, personuppgifter och kontaktuppgifter Kåren har som policy att ta in en ny hälsodeklaration.
E-legitimationsnämndens arbete med eIDAS
1 Patientlagen 1 januari Varför införs en patientlag? Lagen ska: -stärka patientens ställning -skapa förutsättningar för delaktighet och självbestämmande.
Förvaltningen informerar. Plattform Stöd och behandling Plattform Designverktyg Tjänsten Stöd och behandling.
Patientdatalagen –Anpassad behörighet –Spårbarhet –Spärr För att användare ska kunna tilldelas korrekta och ändamålsenliga behörigheter krävs att vårdgivaren.
Kom ihåg! Tips när verksamheter startar sina piloter.
[ ] GEMENSAM ANSÖKAN 2016 Kim Johansson ANSÖKAN GÖRS PÅ ANSÖKNINGSTID ANSÖKAN GÖRS PÅ S:T OLOFSSKOLAN
GAFE – steg 1 introduktion Mer information finns på: Iktsamordningenlund.wordpress.com.
Omvänt ärende och Egna ärendetyper (Mina vårdkontakter)
Att ordna utbildning för designers och behandlare i SoB Ett exempel på hur det kan gå till, tips och reflektioner KRISTINA MORÉN VERKSAMHETSUTVECKLARE.
Hur man använder EasyWorship del 1
Information om datasystem för vård och omsorg
Mina vårdkontakter blev 2015……
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Visning av webbtidboken i Cosmic via Mina vårdkontakter
Nationellt kvalitetsregister för Cervixcancerprevention Processdelen
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Förvaltningsorganisation för Stöd och behandling
Lärarstöd för att använda 1177.se
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Lathund Ladoksupport.
Landstinget i Uppsala län Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Förvaltningsorganisation 12 nov 2015
Felrättning och information: uppdaterad uppdaterad
Hämtning och installation av nytt program till din dator
NMI Rapportering.
Hemsida Hemsidan är den primära informationskanalen !! - Informationen ska alltid vara uppdaterad. T.ex. om en träning är inställd. används enbart.
Brainstormingaktivitet
Säker användning av dator och nättjänster
SPOR PROM lösningsförslag Magnus Mickelsson, Systemarkitekt UCR magnus
Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent
Utbildning Systemadministratör i C2
Nyheter Visma Recruit version 17.2
Lathund Ladoksupport.
Kalle Forsman Region Jönköpings Län Psykiatriska kliniken
Från timplan till schema Kommunadministratörsutbildningen
Skolwebb för vårdnadshavare
Registrera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Antikenprojekt 2017 Hjälmared folkhögskola
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Skolwebb för vårdnadshavare
Journal via nätet - en av e-tjänsterna på 1177 Vårdguiden
Leverantörsfakturor GAS
8 tips för dig som redaktör
Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:
LSA-uppdrag del 2: förskrivningsdata
Fokusutbildning tidbok och webbtidbok
NMI Rapportering.
PERSONUPPGIFTER I JIRA
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Lathund-Ladok Hantera mallar för intyg
NY BESTÄLLNINGSPORTAL I JIRA - LADOKBESTÄLLNING
Mobil incheckning och betalning
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
Välkommen till visning av
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
1177 Vårdguidens e-tjänster Halland
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Supportstuga: Medarbetarkopplingar
Skapa etiketter från adresslistor
I Anteckningarna finns kommentarer till bilderna.
Medarbetarrättighet -
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Presentationens avskrift:

Tips när verksamheter startar sina piloter Kom ihåg! Tips när verksamheter startar sina piloter

Plattform Designverktyg Stöd och behandling Plattform Designverktyg Tjänsten

Prenumerera på servicefönster Stöd och behandling (tjänstens namn inkluderar båda plattformarna SOB och DV) Mina vårdkontakter Identifieringstjänst SITHS Säkerhetstjänster Katalogtjänst HSA I version 1.4 kommer nationella förvaltningen kunna lägga upp servicemeddelanden i båda plattformarna.

Driftstatus inera.se

Lägg upp ärendetyp i MVK   Lägg upp ärendetyp i MVK ATT GÖRA VEM/HUR Begär tilldelning av Stöd och behandling till aktuell mottagning. Någon på mottagningen ska skicka mail till: minavardkontakter@sll.se med information att mottagningen önskar få tjänsten Stöd och behandling utdelad. Mailet ska innehålla namn på mottagning och HSA-ID. Aktivera ärendetypen Stöd och behandling på mottagningen. Välj vid aktivering att visa ärendetypen för ett begränsat urval. Görs av egen personal på mottagningen som har administratörsbehörighet i 1177 Vårdguidens e-tjänster. Dela ut ärendetypen för kommunikation/godkänd invånare för kommunikation.

Uppdatera villkorstexten i Mina vårdkontakter En text för att beskriva ärendetypen (tjänsten) Läs i manualen: https://personal.minavardkontakter.se/C125758200576A1B/p/KONT-9MZHCQ/$FILE/Manual%20v%C3%A5rdgivare.pdf

Support invånare https://www.1177.se/Stockholm/Te ma/E-tjanster/Om-1177- Vardguidens-e-tjanster/support/

Information till invånare http://www.1177.se/Stockholm/Tema/E-tjanster/

Support http://www.inera.se/TJANSTER--PROJEKT/Stod-och- behandling/Support-vardpersonal/

Support Vid felanmälan till supporten uppge alltid att ärendet gäller Stöd och behandling eller Designverktyget.

Inloggningsproblem Om felanmälan gäller inloggningsproblem kan felet ligga hos Identifieringstjänst SITHS eller Säkerhetstjänster Checklistan för inloggningsproblem

Felaktigt data i HSA – vad gör man? Version 1.4 kommer ge bättre felmeddelanden kring vad som är fel. (Tex felaktig syntax för mobilnummer, psykoterapeut/Psykoterapeut) Kontakta lokal HSA-admin Om lokal HSA-admin ej kan lösa ska hen felrapportera till nationell förvaltning via nationell kundservice.

Förbättringsförslag Förbättringsförslag går via supporten… …till nationella förvaltningens backlog Nätverk- och förvaltningsgrupp ger stöd i att prioritera utveckling

Kom ihåg inför utbildningar för designers Maila utbildningsutgivarenhetens behörighetsadministratör samtliga användares HSA-nr. OBS! Gör detta så snart som möjligt ifall någon användare har något felaktigt data uppsatt i HSA, iså fall kan det krävas uppdatering i HSA innan personen kan läggas till. Vid utbildning av Designers - ha detta kontrollerat på alla datorer innan utbildningen startar: kolla att inloggning fungerar att Chrome är installerat