Veckans mål: Slutsats och diskussion Material och metod Källförteckning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
KANDIDATUPPSATS.
Advertisements

Rapportskrivning – rep.
UPPSATSSKRIVNING ENTRÉSKOLAN
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Teoretisk referensram
V E N T I L E R I N G 5 juni Försvar av examensarbetet och opposition
Rapportskrivning Filmprojekt TNKA40.
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Om uppsatsskrivande Föreläsning 17/2 C-kursen VT 2015.
SVENSKA 1. UPPSTART  Diagnos – Läsförståelse  Personligt brev - idag.
Fortbildningsöversyn Exempelrapport. Exempelrapport :03:36 Innehåll 2 Exempelrapport Innehåll Läsanvisningar Sammanfattning Grundförutsättningar.
Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
{ Historiska källor. Källa: ur LGR 11 Förmåga: kritiskt granska, tolka och värdera källor som grund för att skapa historisk kunskap, Kunskapskrav: Eleven.
Redovisning av VAS - kommitténs arbete med fördjupad diskussion kring förbättringsmöjligheter genom organisatorisk samverkan Regionalt VA-samarbete.
VETENSKAPLIGT SKRIVANDE SSA 220/230 MAGISTER/MASTERUPPSATS I SVENSKA SOM ANDRASPRÅK JULIA PRENTICE.
dw. Källkritik och Historiska Källor Med fokus på hur man tillämpar ett källkritiskt förhållningssätt i studier.
Uppsats. Du ska skriva en uppsats om något som har med musik att göra! Det kan till exempel vara en grupp eller ett instrument Du kommer att få lektionstid.
Vad är uppsatsskrivande för nåt? Charlotta Bay. Vad kommer jag prata om? Vad är en uppsats? Vad är er uppgift? ”Vad kommer på tentan?” Vad måste ni komma.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
Styckeindelning Anette Wahlandt Språkhandledare.
Det förändrade medielandskapet och demokratin
Veckans mål: Insamling av fakta och material. Sammanställning av avhandlande del.
Ny termin – nya möjligheter. Sista rycket i grundskolan.
Återberättande text Kurs C.
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Religion Vi ska jobba med två av de tre syskonreligionerna de kommande veckorna, Judendomen och Islam. Vi kommer ha föreläsningar, diskutera, läsa, se.
Torsdag 25 februari.
Källkritik Källa – är det som finns kvar av det förflutna, det som används som en källa till det förflutna. Historisk litteratur – är framställningar.
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
Religion.
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
Källförteckning (Portal s.286)
Alla kan göra en poster och alla har faktiskt något att skriva om.
Gymnasiearbete 100 p.
Att diskutera och argumentera!
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Iris Rosengren Larsson
Etik- planering.
Nätverk för lärare på fritidshem
Vad är det här?.
Den 30:e augusti 2017 Dagens namnsdag Albert, Albertina
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
Källkritik för högstadiet
Projektskiss Barbro Sandberg Sara Rådbo
FÖRMÅGOR OCH KUNSKAPSKRAV
Sara Akramy Söka, värdera, referera Sara Akramy
Källkritik & Informationssökning
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Källkritik.
Utredande text Labbrapport.
Källkritik Historia.
Täby kommun Tallens Förskola - Föräldrar Förskola
2. genomföra systematiska undersökningar i kemi, och
Några källkritiska frågor att ställa i historia
Textgenrer.
Källkritik och historiska källor
Hur vi jobbar med samhällskunskap
Öka effektiviteten och produktiviteten
Alla kan göra en poster och alla har faktiskt något att skriva om.
Gymnasiearbete 100 p.
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton/år
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
KÄLLOR OCH KÄLLKRITIK.
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
Framgångsfaktorer - Kvalitetsutveckling på sfi
Presentationens avskrift:

Veckans mål: Slutsats och diskussion Material och metod Källförteckning

Slutsats och diskussion I den avslutande delen berättar du vilka slutsatser du har dragit. I detta kapitel får du inte introducera något nytt utan bara diskutera sådant som du har tagit upp tidigare i uppsatsen. Utgå från din frågeställning. Vilka svar kom du fram till? Argumentera, resonera och reflektera kring ditt resultat. I denna del kan du vara lite mer personlig.

Material och metod Här presenterar du vilka källor du har använt och hur du har valt att samla in och arbeta med dem. Skrivs i kronologisk ordning! Källor kan tillexempel vara litteratur. Metod kan vara fältstudier eller enkätundersökningar. Under den här rubriken ska du också diskutera trovärdigheten i dina källor (källkritik).

Källförteckning Redovisa alla källor som du har använt i din text. Källförteckningen placerar du på en egen sida, i slutet av arbetet. Dela in dina källor i kategorier: böcker artiklar webbsidor Källorna presenteras i alfabetisk ordning.