Marknadsföring av klubbens bränd - Case Lions Club Heinola Jyränkö
Startpunkt Vi tävlar om människors fritid Inre bränding försäkrar att medlemmarna har en gemensam förståelse om klubbverksamhetens syfte, värden, mål och engagemang i klubbens verksamhet Yttre bränding är ett verktyg som förbättrar klubbens image, väcker önskade känslor och lockar nya medlemmar till klubben 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Klubbens startpunkt Klubbmöten var officiella möten och intresserade därför inte medlemmar Det var svårt att hitta deltagare till aktiviteter Klubbens verksamhet hade ”kört fast” Medlemsantalet sjönk 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Var allt började Under perioden 2011-2012 bildades en arbetsgrupp för klubbverksamhetens utveckling Till medlemmar valdes både långvariga och nya medlemmar 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Vad gjorde vi? Officiella klubbmöten förändrades till friare klubbkvällar Traditionen med klubbastu före klubbkvällen togs åter i bruk Bland medlemmarna gjordes en klubbenkät Klubben genomgick en värdediskussion och man beslöt tillsammans om klubbens värden Klubbens webbsidor förnyades 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Lions Club Heinola Jyränkös brändlöfte > 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Lönade det sig? Vad hände? Klubbens medlemsantal har vuxit 41 > 48 Klubben är mer känd Klubbmötena är trivsammare och deltagarna är flera Lättare att hitta deltagare till aktiviteter Vi-andan är bättre 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Varje klubb har redan ett bränd! De organisationer och föreningar som visar sig som lockande och intressanta möjligheter har överläget i fortsättningen ”Den verksamheten vill jag vara med i!” 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Tack! Brända modigt! Kontakt: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi Tfn 040 767 4379 www.lionsheinolajyranko.fi 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen