Marknadsföring av klubbens bränd

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

Barnanpassad utredning
Översikt Ett stolt förflutet Framgång idag En ljus framtid.
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT Version: beta
Stöd för analys och förbättring
Kollektivavtalet.
Betydelsen av nyklubbildning EX-545A.SW. 2Lions Clubs InternationalBetydelsen av nyklubbildning Varför är nyklubbildning viktigt? •Att förnya och öka.
DI21 Mål Vilja Våga Verka Zonta International District 21 ▪ Sweden & Latvia 1.
Näringslivets Ungdomsprogram: Morgondagens förmågor behövs nu.
Därför spelar svensken golf: Motion och hälsa 76,3% Umgänge med familj och vänner 67,6%. Gillar golf som idrott 59% Förbättra mitt spel 49,6% Personlig.
En sammanfattning av vad två samhällsklasser kom fram till ht 2010.
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
KICK-OFF 2:a JUNI 2012, HAMNSKOLAN, STOCKHOLM FEEDBACK Bengal Tigers Kulturförening (BTK)
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
Gumbalde GK 2 april 2010 Mentometer 15 deltagare varav 10 från arbetsgruppen.
Områdesutveckling Torpa
Klubbens värdediskussion. Källor Aaltonen & Junkkari : Yrityksen arvot ja etiikka Värdegallupen som förverkligades under perioden 2002/2003 Finländska.
Enkäten Tom Böhling. Vem svarade? 149 medlemmar (ca 15% av medlemmarna) Ålder 65 år 24% Har sökt forskningsunderstöd?Ja 32%Nej 68% Har deltigt.
Zonordförandens roll Lions Clubs International Utbildning för zonordförande.
Årsmöte Verksamhetsberättelse 2009 Villaägarna i Kiruna har lagt ett år bakom sig och lämnar här en redogörelse för verksamhetsåret 1/1-31/12,
Praktiska verktyg för klubbverksamheten Monica Martens-Seppelin Sydkustens landskapsförbund i Vasa och 1.12 i Helsingfors.
Informationsstrategi
” Deltagarna vågade dela med sig av personliga saker tack vare att kursledaren ledde kursen på rätt sätt. ” Kommentarer från Consultus öppna kurser.
Styrelseutveckling i etapper Syfte: Utveckla och förnya styrelsearbetet i SPF Inspirera till utveckling av arbetsformerna Utveckla engagemanget och samarbetet.
Bra planering skapar trygghet
Resultat: Mättningar som vi gör en gång i vecka respektive månad ser vi en förändring och en markant förbättring i arbetet. Personalgruppen gillar PPP.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
1 Valutskott. 2 Syfte Syftet med utbildningen är att få lokala valutskott som arbetar året runt på ett sätt som leder mot Visions mål. Mål Efter utbildningen.
Elev loggbok.
Resultat: Mättningar som vi gör en gång i vecka respektive månad ser vi en förändring och en markant förbättring i arbetet. Personalgruppen gillar PPP.
Introduktion Steg 1. Lions Clubs International 1,35 milj medlemmar klubbar 206 länder och geografiska områden Sverige medlemmar.
Välkomna Till LC XX Reviderat av Finn Bangsgaard & Sune Karlsson
KIA Klubbens Inre Arbete. Ny DG! Fick vi in alla anmälningar? Zonen … ? Protokoll med kopia till … Jag trodde det skulle bli trevligt … ? Vad ska vi hitta.
Introduktion. Lions Clubs International 1,35 milj medlemmar klubbar 206 länder och geografiska områden Sverige medlemmar 500.
Klubbfunktionärer. Ledarskap Ansvar Krav Befogenheter Deltagande i möten –Zon, distrikt, multipeldistriktet Representation.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Patientförening för.
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Samarbeta med det globala ledarskapsteamet Utbildning för andra vice distriktsguvernör.
VANANS MAKT – ETT HINDER FÖR FÖRÄNDRING?
Att fånga ett lärande Vi lär oss att berätta!. Lyssnar Här berättar jag om Struttistrantstruttilul. Barnen ville hela tiden vara med och berätta och var.
Skapa medvetenhet Att öka kunskap och förståelse genom att dela med sig av information eller erfarenhet 1 Utbildning för distriktets jubileumskoordinator.
Föräldramöte Team Agenda Cuper Seriespelet Lagindelningarna, lätt och medel Nästa år nivåer Stämning /attityder Närvaro Utvecklingssamtal/teori.
Medlemsenkät Vilka frågor tycker du är viktigast att Vårdförbundet arbetar med Inriktningsmål och operativa mål vårdförbundet avd Gävleborg
Glimtar från STF Botvids styrelsemöte 15/2 2017
RAPPORT OM MEDLEMSTAPP OM MEDLEMMAR SOM LÄMNAR SPF SENIORERNA OCH VAD SOM KRÄVS FÖR ATT VINNA TILLBAKA DEM WEBBUNDERSÖKNING , SEPTEMBER
Måna och arbeta med det kulturhistoriska värdet
User Forum 2016.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Våra Värdegrunder.
TÄVLING!.
SKL:s brukarundersökning 2016 Individ- och familjeomsorg
Riksförbundet Attention
. Förbättrad hälsa genom ökad förståelse hos arbetsledare Att hitta en samverkansmodell Sammanfattning Att arbetsledarna som deltagit i.
Den Nya tiden e. Kr.
Målstyrning Kungälvs Brukshundklubb
Seminarium Affärsidé & Budget
Vägledningsdokument för Vuxna Psykiatri Missbruk
SGF Väst Berg Uppstartsmöte 2018
Hur skapar man ett bra samhälle med hjälp av civilsamhället?
Barn och unga Slöjdtåget Slöjdcirkus – nationellt uppdrag
MATS RUNDKVIST SKL VÄLFÄRDSTEKNIK.
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
”Klubbkonsult” Beskriva zonordförandens roll som "klubbkonsult"
Förenade i rörelse.
Distrikt 2370 Presidentutbildning – PETS 2019 PDG Anna König.
Presentationens avskrift:

Marknadsföring av klubbens bränd - Case Lions Club Heinola Jyränkö

Startpunkt Vi tävlar om människors fritid Inre bränding försäkrar att medlemmarna har en gemensam förståelse om klubbverksamhetens syfte, värden, mål och engagemang i klubbens verksamhet Yttre bränding är ett verktyg som förbättrar klubbens image, väcker önskade känslor och lockar nya medlemmar till klubben 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Klubbens startpunkt Klubbmöten var officiella möten och intresserade därför inte medlemmar Det var svårt att hitta deltagare till aktiviteter Klubbens verksamhet hade ”kört fast” Medlemsantalet sjönk 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Var allt började Under perioden 2011-2012 bildades en arbetsgrupp för klubbverksamhetens utveckling Till medlemmar valdes både långvariga och nya medlemmar 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Vad gjorde vi? Officiella klubbmöten förändrades till friare klubbkvällar Traditionen med klubbastu före klubbkvällen togs åter i bruk Bland medlemmarna gjordes en klubbenkät Klubben genomgick en värdediskussion och man beslöt tillsammans om klubbens värden Klubbens webbsidor förnyades 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Lions Club Heinola Jyränkös brändlöfte > 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Lönade det sig? Vad hände? Klubbens medlemsantal har vuxit 41 > 48 Klubben är mer känd Klubbmötena är trivsammare och deltagarna är flera Lättare att hitta deltagare till aktiviteter Vi-andan är bättre 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Varje klubb har redan ett bränd! De organisationer och föreningar som visar sig som lockande och intressanta möjligheter har överläget i fortsättningen ”Den verksamheten vill jag vara med i!” 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Tack! Brända modigt! Kontakt: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi Tfn 040 767 4379 www.lionsheinolajyranko.fi 22.8.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen