Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Docent i pedagogiskt arbete, FD
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
Utifrån entreprenöriellt lärande
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Närvaro!!.
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Välkomna till slöjden! Startuppgift ht 2013.
BETYG I ÅRSKURS 6.
DITT BOENDE.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Introduktion till filmen Klicka för att se filmen.
Kursplanens kommentarmaterial om slöjdämnets syfte:
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Centrala innehåll och kunskapskrav
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Struktur och ledning Rektor Styrelse samt ansvar: Tony Roth, rektor
Kunskapskrav betyg E Geografi åk 6
Genombrottsmetoden.
Genombrottsmetoden.
Nya samlade läroplaner
Kunskapskrav SLÖJD.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
Aktiviteter och upplevelser
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Marknadsföring och försäljning
Vad gör vi idag? Lek 4 Vad händer idag och varför?
Vad gör vi idag? Lek 3 Vad händer idag och varför?
Stumfilm åk 7.
Interaktion Bild klass 8.
ÅRSKURS 5.
Mönster och uttryck.
ÅRSKURS 4.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Tips - vad ska du tänka på när du svarar på läsfrågorna?
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Vad gör vi idag? Lek 4 Vad händer idag och varför?
Betyg årskurs 6.
Välkommen till Hälsinggårdsskolan
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Tallriksmodellen. Vad åt du till frukost, lunch?
Fritt Broderi.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
Vårrullar Recept till lektion 3 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Dagens lektion? Mängd, metod, planera. Mat måltider och hälsa Jämförelser av recept och beräkning av mängder vid matlagning. Skapande av egna recept. Bakning.
Pizza Recept till lektion 5. Pizza kemiskt jäsmedel = bakpulver kan du nämna 2 till?
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Mot utanförskap.
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
Förskolan 2.0.
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Djuren möter ungdomskulturen
Uttryck i slöjd Centralt innehåll:
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Vad gör vi idag? Vad händer idag och varför? Matlagningsprov ½ gruppen. Ta med dig recept och anteckningar om du ska laga mat, är du kamratbedömare tar.
Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser
Djuren möter ungdomskulturen
Presentationens avskrift:

Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!

Inspiration Arkitektur, vad är det? Design??

Fler byggnadsverk

Du kan Använda dig av hela byggnader , eller bara vissa detaljer på byggnaden

Din uppgift är att skapa en förvaring I valfritt material Med hjälp av minst två av de tekniker du tränat på de senaste veckorna Där man tydligt kan se vilken byggnad du hittat din inspiration ifrån Du ska under arbetets gång dokumentera ditt arbete från idé till färdig produkt, gärna med bilder som stöd.

Kunskapskrav Eleven kan i slöjdarbetet utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirations material och sådant som eleven själv har sökt upp. Utifrån syftet med slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt och ger välutvecklade motiveringar till sina val. Eleven kan på ett välutvecklat och väl genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner och egna initiativ. I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och ändamålsenligt sätt med precision. Dessutom kan eleven systematiskt pröva och ompröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Under arbetsprocessen formulerar och väljer eleven handlingsalternativ som leder framåt. Eleven kan ge välutvecklade omdömen om arbetsprocessen med god användning av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion och kvalitet. Dessutom tolkar eleven slöjdföremåls uttryck och för då välutvecklade resonemang med kopplingar till egna erfarenheter samt trender och traditioner i olika kulturer.

Tidsplan V 4-5 Idé och planering V 6-7 Ta fram material, påbörja arbete V 8-9 Fortsatt arbete V 10 Sportlov V 11-12 Fortsatt arbete V 13 Påsklov V 14-15 Fortsatt arbete V 16 Bedömning V 17-19 Fortsatt arbete V 20 Inlämning av dokumentation och produkt

Lycka till!